Un om valoreaza mai mult decat aurul pe care il poarta. La fel si o tara. Salvati Rosia Montana! - sub acest puternic apel de constientizare publica a fost lansat vineri, 15 iunie, materialul video prezentat de Maia Morgenstern, in sprijinul cauzei Salvati Rosia Montana.
Spotul a fost realizat pro-bono de Agentia Papaya Advertising, si este primul dintr-o dintr-o noua serie de actiuni de constientizare si mobilizare a publicului impotriva proiectului de exploatare a aurului de la Rosia Montana propusa de compania Rosia Montana Gold Corporation prin incalcarea drepturilor omului â dreptul la proprietate, la libera initiativa, la un mediu curat, precum si distrugerea a 4 munti si a comunitatii Rosia Montana, unul dintre reperele istorice ale societatii noastre.
Clipul se bucura de o popularitate fara precedent in randul campaniilor sociale, inregistrand de la lansare 320 000 de vizualizari pe YouTube si mii de preluari si comentarii in media online si pe retelele de socializare. Materialul video este difuzat si de canale TV care transmit la nivel national.
Scopul acestei noi campanii de informare este acela de a sparge embargoul mediatic impus de Rosia Montana Gold Corporation si de a raspunde astfel nevoii de constientizare a publicului asupra riscurilor si inutilitatii exploatarii aurului de la Rosia Montana. Mai mult ca oricand, autoritatile statului Roman trebuie sa raspunda in fata cetatenilor fata de care si-au luat angajamente ferme in programul de guvernare. Anularea procedurii de Evaluare a Impactului asupra Mediului si includerea Rosiei Montane in patrimoniul UNESCO sunt primele masuri care se impun, masuri solicitate de peste 135 000 de cetateni cu drept de vot prin petitiile adresate in ultimul an Guvernului Romaniei.
"Conceptul creativ al campaniei este foarte simplu. Extragerea aurului, asa cum se doreste sa se faca la Rosia Montana va provoca suferinta. Oameni dati afara din casele in care s-au nascut, un lac imens de cianura, cativa munti rasi de pe suprafata pamantului... Si asta pentru aur. Sa facem ce cu el? Cercei? Daca vor cercei, le dam cercei. Numai sa ne lase in pace!", a declarat Robert Tiderle, creative director, Papaya Advertising.
âAm convingerea ca aceasta actiune de informare va deschide mintile si inimile oamenilor care nu cunosc situatia de la Rosia Montana, dar intuiesc gravitatea ei. Lupta noastra a coalizat eforturi mai de pret decat tot aurul din lume iar acest clip e un exemplu care graieste de la sine. Intelegeti ca suntem stapani pe viitorul nostru si ca reusita campaniei Salvati Rosia Montana apartine voua, toti cei care credeti in dreptate.â completeaza Eugen David, localnic din Rosia Montana, presedinte al Asociatiei Alburnus Maior.
Pentru realizarea acestei campanii au fost depuse eforturi sustinute timp de aproape 6 ani. Au participat pro-bono: Papaya Advertising, actrita Maia Morgenstern, Family Film (casa de productie), Florin Serban (regizor), Marius Panduru (DOP). Tuturor le multumim!