Romanian Software, unul dintre liderii pieţei de software în domeniul resurselor umane, anunță rezultatele studiului „New HR: cum digitalizează companiile din România procesele de HR?”.
Studiul are la bază răspunsurile reprezentanților HR din 300 de companii românești, companii de toate dimensiunile, atât din București, cât și din celelalte orașe ale țării. Studiul și-a propus să identifice direcția în care se îndreaptă digitalizarea proceselor HR în 2022. În acest scop, au fost analizate mai multe teme de interes: nivelul de adopție al tehnologiilor HR, beneficiile aduse, provocările întâmpinate sau motivele pentru care companiile adoptă soluții digitale pentru HR.
”La finalul stării de alertă în care am trăit timp de doi ani, am vrut să vedem dacă percepția asupra digitalizării s-a schimbat în rândul companiilor românești. În calitate de furnizori de top a soluțiilor pentru digitalizarea proceselor de resurse umane, ne bucurăm să contribuim la modernizarea modului în care lucrează angajații. Ne dorim ca prin realizarea acestui studiu să ajutăm la conștientizarea faptului că digitalizarea este o oportunitate și poate ajuta orice afacere, indiferent de dimensiune.” - a declarat Victor Dragomirescu, CEO Romanian Software.
30% dintre companii au adoptat noi soluții de HR în ultimii 2 ani pentru a susține munca hibridă și de la distanță
Pandemia a dus la crearea unor noi modele de muncă, iar tehnologiile au avut un impact semnificativ asupra modului în care oamenii comunică, lucrează și colaborează. În acest context, o treime din companii au adoptat soluții digitale de HR pentru a susține munca hibridă și de la distanță. Dintre companiile chestionate, 66% susțin că vor lucra în sistem hibrid și doar 7.8% vor avea un model de lucru 100% remote pe parcursul anului 2022.
Productivitatea ridicată și simplificarea proceselor sunt în topul beneficiilor obținute de companiile care adoptă soluții digitale de HR
Pentru 76.2% dintre specialiștii HR, productivitatea îmbunătățită este principalul beneficiu pe care-l oferă softurile dedicate proceselor de resurse umane, fiind urmată de simplificarea proceselor (70.2%), diminuarea erorilor umane și asigurarea securității datelor (48.9%).
Noile modele de muncă au făcut ca tehnologiile de tip self-service să devină mult mai solicitate în departamentele de HR
Noua dinamică a pieței muncii a dus la popularizarea softurilor de tip self-service prin care angajații își iau zile de concediu, își fac pontajul sau își actualizează documentele singuri. Peste 65% dintre companiile din România oferă softuri de self-service angajaților.
Administrarea personalului și managementul documentelor sunt cele mai căutate soluții de HR în 2022
În rândul specialiștilor HR, managementul documentelor (53.1%) și administrarea personalului (42.2%) sunt aplicații căutate și indispensabile în prezent. Însă, dezvoltarea aplicațiilor specializate pe extragerea de date valoroase a făcut din softurile de tip Analytics să ajungă în top 3 soluții dorite de 43% dintre respondenți în 2022.
Peste 40% dintre companii planifică să adopte și alte soluții HR în 2022.
Ca răspuns pentru noile nevoi apărute în departamentele de resurse umane, 42.2% dintre specialiștii HR își propun ca în 2022 să își extindă pachetul de soluții software pe care îl folosesc în companie. Motivul pentru care companiile doresc să investească este, în proporție de aproape 60%, nevoia unor funcționalități extinse care să răspundă noilor nevoi apărute.
Acestea sunt doar o parte dintre rezultatele studiului „New HR: cum digitalizează companiile din România procesele de HR?”. Pentru rezultatele complete, accesați acest link.
***
Despre Romanian Software
Romanian Software digitalizează mediul de business românesc de 21 de ani, fiind unul dintre liderii de piață și un partener strategic pentru peste 700 de clienți.
Prin platforma colorful.hr, Romanian Software oferă softuri pentru managementul online al documentelor, administrarea personalului, HR Analytics, evaluarea personalului, salarizare, pontaj digital, recrutare, training angajați, bugetare, comunicare internă, chatbot pentru HR, self-service pentru angajați. Adițional se oferă servicii de recrutare și leasing de personal, salarizare, administrarea personalului, consultanță legislativă și fiscală.
Studiul are la bază răspunsurile reprezentanților HR din 300 de companii românești, companii de toate dimensiunile, atât din București, cât și din celelalte orașe ale țării. Studiul și-a propus să identifice direcția în care se îndreaptă digitalizarea proceselor HR în 2022. În acest scop, au fost analizate mai multe teme de interes: nivelul de adopție al tehnologiilor HR, beneficiile aduse, provocările întâmpinate sau motivele pentru care companiile adoptă soluții digitale pentru HR.
”La finalul stării de alertă în care am trăit timp de doi ani, am vrut să vedem dacă percepția asupra digitalizării s-a schimbat în rândul companiilor românești. În calitate de furnizori de top a soluțiilor pentru digitalizarea proceselor de resurse umane, ne bucurăm să contribuim la modernizarea modului în care lucrează angajații. Ne dorim ca prin realizarea acestui studiu să ajutăm la conștientizarea faptului că digitalizarea este o oportunitate și poate ajuta orice afacere, indiferent de dimensiune.” - a declarat Victor Dragomirescu, CEO Romanian Software.
30% dintre companii au adoptat noi soluții de HR în ultimii 2 ani pentru a susține munca hibridă și de la distanță
Pandemia a dus la crearea unor noi modele de muncă, iar tehnologiile au avut un impact semnificativ asupra modului în care oamenii comunică, lucrează și colaborează. În acest context, o treime din companii au adoptat soluții digitale de HR pentru a susține munca hibridă și de la distanță. Dintre companiile chestionate, 66% susțin că vor lucra în sistem hibrid și doar 7.8% vor avea un model de lucru 100% remote pe parcursul anului 2022.
Productivitatea ridicată și simplificarea proceselor sunt în topul beneficiilor obținute de companiile care adoptă soluții digitale de HR
Pentru 76.2% dintre specialiștii HR, productivitatea îmbunătățită este principalul beneficiu pe care-l oferă softurile dedicate proceselor de resurse umane, fiind urmată de simplificarea proceselor (70.2%), diminuarea erorilor umane și asigurarea securității datelor (48.9%).
Noile modele de muncă au făcut ca tehnologiile de tip self-service să devină mult mai solicitate în departamentele de HR
Noua dinamică a pieței muncii a dus la popularizarea softurilor de tip self-service prin care angajații își iau zile de concediu, își fac pontajul sau își actualizează documentele singuri. Peste 65% dintre companiile din România oferă softuri de self-service angajaților.
Administrarea personalului și managementul documentelor sunt cele mai căutate soluții de HR în 2022
În rândul specialiștilor HR, managementul documentelor (53.1%) și administrarea personalului (42.2%) sunt aplicații căutate și indispensabile în prezent. Însă, dezvoltarea aplicațiilor specializate pe extragerea de date valoroase a făcut din softurile de tip Analytics să ajungă în top 3 soluții dorite de 43% dintre respondenți în 2022.
Peste 40% dintre companii planifică să adopte și alte soluții HR în 2022.
Ca răspuns pentru noile nevoi apărute în departamentele de resurse umane, 42.2% dintre specialiștii HR își propun ca în 2022 să își extindă pachetul de soluții software pe care îl folosesc în companie. Motivul pentru care companiile doresc să investească este, în proporție de aproape 60%, nevoia unor funcționalități extinse care să răspundă noilor nevoi apărute.
Acestea sunt doar o parte dintre rezultatele studiului „New HR: cum digitalizează companiile din România procesele de HR?”. Pentru rezultatele complete, accesați acest link.
***
Despre Romanian Software
Romanian Software digitalizează mediul de business românesc de 21 de ani, fiind unul dintre liderii de piață și un partener strategic pentru peste 700 de clienți.
Prin platforma colorful.hr, Romanian Software oferă softuri pentru managementul online al documentelor, administrarea personalului, HR Analytics, evaluarea personalului, salarizare, pontaj digital, recrutare, training angajați, bugetare, comunicare internă, chatbot pentru HR, self-service pentru angajați. Adițional se oferă servicii de recrutare și leasing de personal, salarizare, administrarea personalului, consultanță legislativă și fiscală.