- 19% dintre elevii care locuiesc în mediul rural străbat mai mult de 5 kilometri în fiecare zi, pe jos, pentru a ajunge la şcoală, fapt ce favorizează abandonul școlar, conform studiilor realizate de Institutul de Științe ale Educației din cadrul Academiei Române;
- Asociația pastel și Carrefour România contribuie la reducerea riscului absenteismului și abandonului școlar.
Asociația pastel și Carrefour România dăruiesc 400 de biciclete adolescenților din mediul rural care parcurg, pe jos, o distanță cuprinsă între 2 și 15 km, dus-întors, ca să ajungă la școală. Acțiunea face parte din proiectul „Pedale Salvatoare”, ajuns la a treia ediție anul acesta. Obiectivul celor doi parteneri este să contribuie la asigurarea accesului facil la educație și la reducerea absenteismului și abandonului școlar, ceea ce în timp, se va reflecta în îmbunătățirea rezultatelor școlare și într-o calitate a vieții mai bună pentru tineri.
„Responsabilitatea este o prioritate pentru noi, iar această abordare ne permite să fim conștienți de nevoile pe care societatea le are. Ne-am asumat responsabilitatea de a fi parte a soluției pentru problemele cu care se confruntă societatea, deoarece credem că fiecare individ, fiecare organizație are un rol important în construirea unui viitor mai bun pentru toți.Prin intermediul proiectului Pedale Salvatoare 3.0, ne propunem să aducem un strop de speranță și bucurie în viețile copiilor din mediul rural, oferindu-le nu doar biciclete, ci și șansa la o educație mai bună și la un viitor mai promițător. Este o onoare pentru noi să fim parte din această inițiativă și să aducem un zâmbet pe chipurile acestor tineri, știind că le putem oferi o șansă reală de a-și construi un viitor mai bun pentru ei înșiși și pentru comunitatea lor” a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.
„Carrefour România este partenerul proiectului Pedale Salvatoare, pentru al treilea an consecutiv și le mulțumim că ne ajută să ne ducem misiunea mai departe. Anul acesta, atenția noastră a fost direcționată către elevii care nu ajung la școală din cauza lipsei mijloacelor de transport. Statisticile arată faptul că unul din 5 elevi termină clasa a VIII-a, iar Institutul de Științe ale Educației din cadrul Academiei Române spune că, în 2023, 19% dintre elevii care locuiesc în mediul rural străbat mai mult de 5 kilometri, în fiecare zi, pe jos, ca să ajungă la școală, fapt ce favorizează abandonul școlar. Prin acest proiect, ne dorim ca drumul până la școală să devină un motiv de bucurie!” punctează Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.
Cei 400 de beneficiari selectați pentru acest proiect sunt elevi de gimnaziu, încadrați în clasele a VII-a și a VIII-a, provenind din localitățile Gherghița și Drăgănești (județul Prahova), Hârtiești (județul Argeș), C.A. Rosetti (județul Tulcea) și Dofteana (județul Bacău), care se confruntă cu dificultăți majore în accesarea mijloacelor de transport publice sau personale. În mediul rural, accesul la mijloace de transport adecvate este limitat. Copiii din aceste regiuni sunt descurajați să își urmeze activitatea școlară, fie din cauza distanțelor mari pe care trebuie să le parcurgă în condiții nesigure, fie din lipsa resurselor materiale necesare pentru a susține un program de navetă regulat. Mulți dintre acești copii provin din familii cu un venit net lunar de maximum 2.000 de lei pe membru de familie.
În fiecare dintre aceste localități, Asociația Pastel și Carrefour România, în colaborare cu Poliția Locală, au organizat și sesiuni de educație rutieră destinate copiilor. Aceste sesiuni au avut ca scop explicarea regulilor de siguranță rutieră, instruirea privind comportamentul prudent pe drumurile publice și prevenirea potențialelor pericole. În plus, s-au desfășurat sesiuni interactive care au inclus învățarea semnalizării, traversarea străzii în siguranță, acordarea de prioritate și alte aspecte esențiale pentru a asigura siguranța rutieră, dezvoltându-le copiilor abilitățile necesare pentru a anticipa și evita situațiile periculoase din trafic.
Aceste activități educaționale au fost completate de sesiuni practice și de activități menite să îi ajute pe copii să își îmbunătățească abilitățile de mers pe bicicletă. Prin intermediul unor exerciții precum cele cu jaloane, jocuri de coordonare sau de echilibru, aceștia au avut ocazia să-și testeze și să-și îmbunătățească mobilitatea și coordonarea. De asemenea, copiii au primit și sfaturi despre întreținerea pe termen lung a bicicletelor. Activiățile au fost organizate în fiecare comună, cu sprijinul partenerilor Clubului Sportiv Municipal Moinești și Clubului Sportiv StrongBike.
Prin proiectul „ Pedale Salvatoare”, organizatorii își propun nu doar să ofere biciclete, ci să reducă timpul de călătorie până la școală, să diminueze riscul de abandon școlar, să contribuie la îmbunătățirea stării de spirit și a bunăstării emoționale a copiilor și să aducă economii financiare familiilor. Este un efort comun al Asociației Pastel și Carrefour România de a oferi o șansă egală la educație și dezvoltare pentru copiii din mediul rural, construind astfel un viitor mai bun pentru întreaga comunitate.
***
Despre Asociația pastel
Asociația pastel este răspunsul unei nevoi actuale: crearea unui obicei din a face bine. A pornit de la un program intern al agenției de comunicare pastel, început în 2018, prin care întreaga echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună. De ce lunar? Fiindcă suntem picături de ajutor într-un ocean de lipsuri. Tot timpul va fi cineva care are nevoie de ajutor și altcineva care poate și vrea să ofere acel ajutor. Asociația pastel își propune să identifice cele două părți și să le aducă împreună.
Misiunea noastră este să educăm, să inspirăm și să ajutăm oamenii și companiile să facă fapte bune cu recurență. Vrem să fim locul unde fiecare persoană dornică să se implice găsește cauza potrivită.
Ne dorim să creăm puntea dintre neajunsuri și dorința de a fi mai buni.
Activ. În fiecare lună.
Vrem să construim un prezent în care toți oamenii și toate companiile fac un obicei din a realiza fapte bune. O rutină constructivă prin care ajutorul ajunge periodic la cei care au nevoie de el. Vedem binele ca pe un obicei de care avem nevoie cu toții pentru a obține societatea în care ne dorim să trăim.
Despre Carrefour România
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO, Glovo și Tazz sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.
În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.