Asociația pastel, dedicată misiunii #NicioLunăFărăOFaptăBună, anunță lansarea proiectului PractiLand, o inițiativă susţinută de Kaufland România, menită să transforme educația practică în domeniul agricol pentru elevii Liceului Tehnologic Gheorghe Ionescu-Sisești din Valea Călugărească, județul Prahova.
Conform datelor recente, 76,24% dintre elevii acestui liceu provin din medii defavorizate, confruntându-se cu lipsa resurselor și a echipamentelor necesare pentru o pregătire practică adecvată. Această situație limitează oportunitățile lor de a urma o carieră în agricultură și de a contribui la dezvoltarea economică a comunității locale.
Prin proiectul PractiLand, Asociaţia pastel şi Kaufland România au echipat laboratorul de microbiologie și protecția mediului al liceului cu aparatură modernă, facilitând astfel accesul celor 550 de elevi la o educație de calitate și pregătindu-i pentru provocările sectorului agricol. În viitor, 2750 de copii vor beneficia de acest laborator.
"Credem cu tărie că investiția în educația practică a tinerilor este cheia dezvoltării sustenabile a agriculturii românești. Prin proiectul PractiLand, ne dorim să le oferim elevilor nu doar cunoștințe teoretice, ci și abilități practice care să le deschidă drumul către o carieră de succes în acest domeniu care ne priveşte pe noi toţi", a declarat Andreea Oprea, director executiv al Asociației pastel.
„Pentru noi, la Kaufland, educația este o prioritate și ne-am alăturat proiectului PractiLand având convingerea că implicarea face diferența pentru a asigura elevilor de la Liceul Tehnologic acces la educație de calitate. Le mulțumesc colegilor mei de la Centrul Logistic Ploiești, care s-au implicat voluntar și au dedicat timp pentru bine în proiect”, a completat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
În cadrul evenimentului, ONG-ul alături de 15 voluntari, angajați ai Kaufland România, elevi și profesori au realizat următoarele activități:
- Dotarea laboratorului cu echipamente performante pentru analiza solului și a apei, esențiale în formarea competențelor practice ale elevilor.
- Crearea unui spațiu educațional atractiv, prin pictarea pereților de către un artist, pentru a stimula interesul și creativitatea elevilor.
- Curățarea fermei de păsări din cadrul liceului și a parcului.
- Pregătirea răsadniței din solar pentru culturile de legume din primăvară.
Prin PractiLand, Asociația pastel și Kaufland România reafirmă angajamentul de a sprijini educația și dezvoltarea comunităților rurale, contribuind la formarea unei noi generații de profesioniști în agricultură, pregătiți să răspundă provocărilor viitorului.
Liceul Tehnologic „Gheorghe Ionescu-Șișești” din Valea Călugărească, județul Prahova, este una dintre cele mai vechi instituții de învățământ agricol din România, cu o tradiție de peste un secol – a fost înființat în anul 1907 (Școala Elementară de Viticultură) - având misiunea de a forma specialiști pentru refacerea plantațiilor viticole afectate de filoxeră.
În prezent, Liceul Tehnologic oferă o gamă variată de specializări în domeniul agricol: Tehnician în agricultură ecologică, Tehnician în agroturism, Tehnician în industria alimentară, Tehnician în protecția mediului, Tehnician veterinar, Mecanic agricol și auto. Aceste specializări sunt adaptate cerințelor actuale ale pieței muncii și urmăresc formarea unor profesioniști competenți în domeniile respective.
***
Despre Asociația pastel
Asociația pastel este răspunsul unei nevoi actuale: crearea unui obicei din a face bine. A pornit de la un program intern al agenției de comunicare pastel, început în 2018, prin care întreaga echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună. De ce lunar? Fiindcă suntem picături de ajutor într-un ocean de lipsuri. Tot timpul va fi cineva care are nevoie de ajutor și altcineva care poate și vrea să ofere acel ajutor. Asociația pastel își propune să identifice cele două părți și să le aducă împreună.
Misiunea noastră este să educăm, să inspirăm și să ajutăm oamenii și companiile să facă fapte bune cu recurență. Vrem să fim locul unde fiecare persoană dornică să se implice găsește cauza potrivită.
Ne dorim să creăm puntea dintre neajunsuri și dorința de a fi mai buni.
Activ. În fiecare lună.
Vrem să construim un prezent în care toți oamenii și toate companiile fac un obicei din a realiza fapte bune. O rutină constructivă prin care ajutorul ajunge periodic la cei care au nevoie de el. Vedem binele ca pe un obicei de care avem nevoie cu toții pentru a obține societatea în care ne dorim să trăim.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.540 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 184 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.