Vă anunțăm cu mare bucurie că Asociația pentru Dezvoltare Urbană lansează proiectul „Ludoterapie multisenzorială interactiv-incluzivă” din cadrul Programului MOL pentru sănătatea copiilor, ediția a 14-a, 2022. Programul este organizat de Fundația Pentru Comunitate și finanțat de MOL România. Proiectul nostru, din cadrul acestui program, este destinat copiilor cu deficiențe de vedere și învățare pentru a-i ajuta să-și dezvolte abilitățile cognitive și emoționale și pentru a îi integra în comunitatea de copii tipici.
Prin intermediul acestui proiect, vom crea două jocuri noi de societate, care vor fi donate la 10 instituții de nevăzători din țară și vor fi traduse în trei limbi. Aceste jocuri incluzive vor permite copiilor cu dizabilități și copiilor tipici să se joace împreună, ceea ce va contribui la creșterea încrederii și a capacității lor de relaționare.
Scopul proiectului este de a ajuta copiii cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani să înțeleagă emoțiile, să reacționeze în diferite situații și să relaționeze cu ceilalți copii sau cu adulții din jurul lor. În plus, proiectul se va concentra pe dezvoltarea terapiei emoționale prin ludoterapie în școlile speciale, cu scopul de a ajuta copiii cu dizabilități să-și dezvolte capacitățile emoționale și cognitive.
Proiectul „Ludoterapie multisenzorială interactiv-incluzivă” va fi implementat în parteneriat cu trei profesori de la trei instituții din țară, Ioana Ciurea de la Liceul Special „Moldova” din Tîrgu Frumos, Andrea Rozsnyai de la Liceul Special pentru Deficienți de Vedere din Cluj-Napoca și Laura Dănilă de la Ludoteca ANR din Botoșani. Alături de cele trei doamne profesoare vom dezvolta cerințele, conceptul și conținutul jocurilor pe care ulterior le vom supune unor sesiuni de testare care vor avea loc atât înainte, cât și după procesul ludoterapeutic propriu-zis, din cele trei instituții.
Ne propunem ca aceste două jocuri incluzive să fie disponibile pe viitor la nivel național și internațional, pentru a ajuta copiii din întreaga lume să înțeleagă emoțiile și să reacționeze adecvat în diferite situații. De aceea, la finalul procesului de dezvoltare, vom organiza un webinar interactiv în care vom prezenta cele două jocuri, vom discuta despre modalitățile prin care le-am creat și vom evidenția beneficiile acestor jocuri pentru utilizatorii lor.
Grupul țintă final al proiectului este format din 400 de copii cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani de la 10 școli speciale din țară, precum și de profesorii care îi coordonează.
Prin intermediul acestui proiect, vom crea două jocuri noi de societate, care vor fi donate la 10 instituții de nevăzători din țară și vor fi traduse în trei limbi. Aceste jocuri incluzive vor permite copiilor cu dizabilități și copiilor tipici să se joace împreună, ceea ce va contribui la creșterea încrederii și a capacității lor de relaționare.
Scopul proiectului este de a ajuta copiii cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani să înțeleagă emoțiile, să reacționeze în diferite situații și să relaționeze cu ceilalți copii sau cu adulții din jurul lor. În plus, proiectul se va concentra pe dezvoltarea terapiei emoționale prin ludoterapie în școlile speciale, cu scopul de a ajuta copiii cu dizabilități să-și dezvolte capacitățile emoționale și cognitive.
Proiectul „Ludoterapie multisenzorială interactiv-incluzivă” va fi implementat în parteneriat cu trei profesori de la trei instituții din țară, Ioana Ciurea de la Liceul Special „Moldova” din Tîrgu Frumos, Andrea Rozsnyai de la Liceul Special pentru Deficienți de Vedere din Cluj-Napoca și Laura Dănilă de la Ludoteca ANR din Botoșani. Alături de cele trei doamne profesoare vom dezvolta cerințele, conceptul și conținutul jocurilor pe care ulterior le vom supune unor sesiuni de testare care vor avea loc atât înainte, cât și după procesul ludoterapeutic propriu-zis, din cele trei instituții.
Ne propunem ca aceste două jocuri incluzive să fie disponibile pe viitor la nivel național și internațional, pentru a ajuta copiii din întreaga lume să înțeleagă emoțiile și să reacționeze adecvat în diferite situații. De aceea, la finalul procesului de dezvoltare, vom organiza un webinar interactiv în care vom prezenta cele două jocuri, vom discuta despre modalitățile prin care le-am creat și vom evidenția beneficiile acestor jocuri pentru utilizatorii lor.
Grupul țintă final al proiectului este format din 400 de copii cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani de la 10 școli speciale din țară, precum și de profesorii care îi coordonează.