Criza generată de pandemie a împins pe plan secundar diagnosticarea bolilor cronice, în fața pericolului iminent prezentat de noul virus, ceea ce a dus la o scădere a ratei de dignosticare a cancerului cu aproximativ 40%, potrivit ultimelor statistici din domeniul sănătății. Însă în lupta cu o boală severă, cum este cancerul, o rată scăzută în diagnosticarea pacienților reprezintă un mare pas înapoi și necesită o intervenție imediată pentru a nu anula ani de progres în această direcție.
România este la coada clasamentului european în ceea ce privește prevenirea, diagnosticarea la timp, tratarea și supraviețuirea pacienților cu cancer, ceea ce duce la nevoia absolută a unei campanii de conștientizare. Urmărind acest context, AstraZeneca România a lansat campania educațională globală „O nouă realitate. Același cancer”, declinată pe nevoia specifică din România, sub egida societăților medicale și a asociațiilor de pacienți relevante din domeniu, și cu sprijinul unor parteneri de comunicare, la care s-a alaturat si Medic One, pentru a sublinia importanța diagnosticării la timp, precum și cea a urmăririi unei scheme de tratament corecte și cât mai din timp.
România este la coada clasamentului european în ceea ce privește prevenirea, diagnosticarea la timp, tratarea și supraviețuirea pacienților cu cancer, ceea ce duce la nevoia absolută a unei campanii de conștientizare. Urmărind acest context, AstraZeneca România a lansat campania educațională globală „O nouă realitate. Același cancer”, declinată pe nevoia specifică din România, sub egida societăților medicale și a asociațiilor de pacienți relevante din domeniu, și cu sprijinul unor parteneri de comunicare, la care s-a alaturat si Medic One, pentru a sublinia importanța diagnosticării la timp, precum și cea a urmăririi unei scheme de tratament corecte și cât mai din timp.
„Șansele de supraviețuire pentru pacienții cu o afecțiune severă precum cancerul sunt semnificativ mai mari atunci când este depistat într-un stadiu incipient. Împreună cu partenerii noștri și cu susținerea agenției Medic One, ne-am dorit să le reamintim românilor rolul controlului medical periodic și importanța diagnosticării cât mai rapide în bolile oncologice. Prin această campanie sperăm să ajutăm pacienții să știe si sa înțeleagă impactul asupra supraviețuirii, sa solicite asistență medicală în cazul în care prezintă simptome și să își programeze controalele și tratamentele de rutină, în ciuda contextului marcat de pandemie”, a declarat Gabriela Teodorescu – Medical Affairs Director AstraZeneca.
„Această perioadă dominată de incertitudini și temeri a dus la amânarea testelor de rutină sau chiar la întreruperea tratamentului oncologic, însă cancerul nu așteaptă. Și, cum cancerul pulmonar deține locul de vârf ca incidență și mortalitate, ne-am gândit că ar fi necesar (mai ales în această perioadă în care pandemia polarizează atenția tuturor și a devenit „noua realitate”) să informăm publicul de simptomele acestui tip de cancer și de faptul că orice întârziere în diagnostic, poate scurta drastic firul vieții pacientului respectiv. Încă de la creionarea conceptului creativ am realizat importanța acestei campanii, din care suntem mândri să facem parte și prin care ne dorim sensibilizarea publicului şi creşterea gradului de conştientizare a pericolului întârzierii prezentării la medic. ”, a declarat Oana Cociașu, Managing Partner Medic One si Președinte RAC (Consiliul Roman de Publicitate)
Campania „O nouă realitate. Același cancer” se alătură inițiativelor din România pentru susținerea si implementarea Planului Național de Cancer, care își dorește să le ofere și pacienților români șansa de a beneficia de servicii medicale, tratamente și o calitate a vieții la nivel european.
Inițiativa a debutat cu un eveniment online dedicat atât presei, cât și tuturor celor interesați de o atitudine corectă în managementul cancerului. Au fost atinse subiecte de interes, ultimele statistici din acest domeniu, cât și posibile soluții la situația creată, prezentate de speakeri recunoscuți în domeniul medical și de reprezentanți ai pacienților. Evenimentul poate fi urmărit pe platforma 360medical.ro - evenimente.360medical.ro/cancer-education.
Mixul de comunicare dezvoltat împreună cu Medic One este complex, fiind prima campanie pe acest subiect de o asemenea amploare din spațiul media românesc, elementele acesteia fiind spoturi TV, emisiuni speciale și PR, social media, machete presă și comunicare medicală, toate completate de website-ul de campanie dedicat https://cancerulnuasteapta.ro/#. Platforma „Cancerul nu așteaptă” va fi activă pe tot parcursul anului 2021, precum și în 2022, timp în care va fi actualizată constant cu noutăți din proiect.
Conform celor mai recente cifre de audiență înregistrate de campanie, dintre cele 4 spoturi TV create special pentru “O nouă realitate. Același cancer”, 7 milioane de români au vizionat una dintre variante cel puțin o dată, iar 5.6 milioane indivizi unici au văzut unul dintre spoturi cel puțin de trei ori.
Campania educațională “O nouă realitate. Același cancer” este inițiată de FABC (Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer), SNOMR (Societatea Națională de Oncologie Medicală din România), SRROM (Societatea Română de Radioterapie și Oncologie Medicală), SRR (Societatea Română de Radioterapie), SRP (Societatea Română de Pneumologie), SNMF (Societatea Națională de Medicina Familiei).
Parteneri de comunicare: COPAC (Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România), RaportuldeGarda.ro, Pacientul 2.0 şi 360medical.ro
Echipa Medic One implicată în proiect a fost condusă de Oana Cociașu (Managing Partner) și Corina Șofariu (Head of Client Service), cu sprijinul colegilor de la Initiative, Golin si MullenLowe Profero.
***
AstraZeneca în oncologie
AstraZeneca se află în prima linie a revoluției în oncologie, cu scopul ambițios de a oferi posibilități de vindecare a cancerului, indiferent de tipul tumoral, bazându-se pe cercetarea științifică pentru a înțelege cancerul și toate aspectele sale complexe pentru a descoperi, dezvolta și furniza pacienților medicamentele care le pot schimba viața.
Compania se orientează asupra unora dintre cele mai dificile forme de cancer. Numai continuând acțiunile inovatoare, AstraZeneca a dezvoltat unul dintre cele mai diverse portofolii și linii de produse din industria farmaceutică, cu potențialul de a cataliza schimbările în practica medicală și de a transforma experiența pacienților.
Viziunea AstraZeneca este de a redefini tratamentul cancerului și, într-o zi, de a elimina cancerul dintre cauzele de deces.
Despre Medic One
Medic One a fost înfiinţată în 1999 de Dr. Oana Cociaşu, Veronica Savanciuc şi alți parteneri, fiind prima agenţie full service specializată în marketing şi comunicare medicală din România. Medic One asigură servicii de consultanță, strategie, creaţie şi implementare de campanii integrate de comunicare medicală în offline şi online, atât pentru piața locală, cât și cea internațională. Campaniile și proiectele agenției sunt multipremiate național și internațional, la festivaluri precum EMEA Sabre Awards, EFFIE, IAB Mixx Awards, ADC*Ro, PR Awards și Cristal Festival. Medic One este membră a grupului de comunicare Lowe Group din care mai fac parte Initiative, Mullen, Golin și Profero.