ABN-AMRO si-a propus, prin departamentul de dezvoltare sustenabila sa initieze programe si proiecte prin care sa educe angajatii, clientii si comunitatea in spiritul dezvoltarii sustenabile si sa nu faca din asta neaparat un exercitiu de imagine. Pentru eficienta acestor programe s-a creat departamentul pentru dezvoltare sustenabila, iar directorul lui, Georgeta Bora, a explicat cum se implementeaza in tara noastra strategiile bancii la nivel international.
Strategia de dezvoltare durabila
La nivel global, dar si in Romania strategia de dezvoltare durabila a companiei merge pe sase arii principale relevante: responsabilitate si transparenta, protejarea activelor, servicii financiare responsabile, investitia in angajati, minimizarea impactului direct asupra mediului si investitia in comunitatea locala.
"Aceasta directie a fost dezvoltata si, mai ales, implementata din dorinta de a crea valoare si a aduce beneficii pe termen lung pentru actionari, clienti, angajati si furnizori. Atat managementul ABN AMRO la nivel global, cat si cel din Romania sustin puternic strategia de dezvoltare durabila, ambitia noastra fiind aceea de a o integra in toate aspectele activitatii bancii", a declarat Georgeta Bora, directorul Departamentului pentru dezvoltare sustenabila ABN AMRO.
Pentru a crea strategia, compania a luat in considerare, in primul rand, impactul pe care banca il are asupra mediului, dar si rolul pe care ar putea sa-l aiba. Impactul direct, consumul de resurse, angajatii si actiunile pe care banca le desfasoara in comunitate, dar si impactul indirect, modul de investitie a capitalului, au fost factorii decisivi pentru implementarea celor sase directii de dezvoltare.
Proiectele de ieri, azi si maine
Banca sprijina proiecte pe directii ca protectia mediului, educatie si generare de venituri, iar pentru acestea, in Romania, compania colaboreaza cu organizatii ca AIESEC Romania, Habitat for Humanity, United Way, NESst, ASE Bucuresti si UNICEF. Strict pentru protectia mediului, ABN AMRO a dezvoltat proiecte impreuna cu AIESEC, "Parteneriat pentru excelenta in dezvoltare durabila", despre care Georgeta Bora spune: "Prin acest parteneriat, in ultimii doi ani, peste 1.000 de studenti au participat in activitati educative legate de dezvoltare durabila. Obiectivele principale au fost atat pregatirea tinerilor studenti si familiarizarea lor cu principiile dezvoltarii durabile, cat si dezvoltarea si implementarea in toata tara a unor proiecte concrete in aceasta directie. Doua exemple sunt proiectul Iasi recicleaza sau CSR Bridge care se deruleaza in prezent". Un program asemanator, Youth Summit, a prevazut sesiuni de pregatire a tinerilor in legatura cu dezvoltarea durabila.
Pentru Gradina Botanica Bucuresti, compania a derulat un program de plantare a 50 de copaci: "Programul a fost initiat de o echipa ABN, care a hotarat sa planteze un copac pentru fiecare copil nascut in familiile angajatilor nostri in ultimul an", explica directorul.
Totul incepe in "casa"
Una dintre cele sase directii ale dezvoltarii companiei este minimizarea impactului asupra mediului, care presupune educarea interna a angajatilor si demararea unor proiecte pentru reducerea consumului de resurse. Prin programul de reciclare a hartiei, a cartonului si a PET-urilor, implementat in sediul bancii de la World Trade Center, s-au strans de la inceputul campaniei, in luna martie 2006 pana in decembrie 2007, 24 tone de hartie, 3,7 tone de carton si 4,2 tone de PET. Hartia reciclata este folosita, in principal, pentru comunicarea interna.
ABN AMRO a desfasurat campanii de constientizare a angajatilor pentru minimizarea consumului de resurse ca Killawatt, Turn off your screen, World Environment Day si distribuirea de becuri eficiente energetic. De asemenea, pentru curatare, in sediile bancii se folosesc produse care nu dauneaza mediului. "Educarea angajatilor pe teme de dezvoltare durabila este una dintre prioritatile noastre si se refera la traininguri, prezentari sau discutii cu echipele din banca. De asemenea, le oferim acces la "Chronos" - un curs on-line pe dezvoltare durabila, dezvoltat impreuna cu Universitatea Cambridge si WBCSD (World Business Council for Sustainable Development). In fiecare luna le trimitem tuturor angajatilor un newsletter intern prin care ei afla care sunt actiunile noastre in aceasta arie, dar si tendintele externe", a subliniat Georgeta Bora.
Text de Oana Neneciu
Articolul integral pe www.green-report.ro