Joi, 29 septembrie 2016, AVON a organizat cea de-a patra ediție a CSR4WOMEN by AVON, singurul eveniment din România dedicat cauzelor sociale pentru femei. CSR4WOMEN reunește profesioniști din mediul corporatist, reprezentanți ai ONG-urilor, personalități publice și alți actori implicați în proiectele sociale dedicate femeilor, cu scopul de a sprijini și facilita dialogul între cei care sunt alături de femei și luptă pentru drepturile acestora.
Ediția de anul acesta s-a desfășurat la Hotel Intercontinental și a avut două părți: Conferința, care a fost moderată de Tudor Mușat, jurnalist Digi24 și Premiile CSR4WOMEN by AVON, la care au fost oferite trei distincții.
Cei care schimbă NU în DA prin ambiția lor
Anul acesta, CSR4WOMEN by AVON i-a reunit pe cei care schimbă NU în DA cu ambiția lor, care au îndrăznit să abordeze cauzele sociale într-o manieră creativă, au demonstrat că lupta pentru egalitatea de gen are șanse de reușită în România și au arătat că femeile pot aduce schimbări în comunitățile lor prin antreprenoriat și acces la finanțare.
Primul panel, dedicat creativității în abordarea cauzelor sociale, a adus împreună trei proiecte care s-au remarcat prin rezultatele obținute și vizibilitate: Țară, țară vrem campioane, proiect despre care au vorbit Octavian Bellu și Liliana Stănculeț (OMV Petrom), Brave Cut - Andreea Nedelcu (Fundația Renașterea) și Ioana Zamfir (McCann Bucharest), 9 luni cu 0 alcool - Robert Uzună (Ursus Breweries).
Panelul următor i-a reunit pe Alexandra Maier, CSR Specialist AVON România și coordonatoarea campaniei #CancelCancer, pe Doctor Cristina Crintea, în numele partenerilor de la Clubul Regal al Medicilor, și pe Radu F Constantinescu, autorul cărții Ultimul început, care a donat 50% din veniturile obținute în urma vânzărilor pentru cauza #CancelCancer.
Discursurile s-au concentrat pe tendința periculoasă a româncelor de a trata în loc să prevină atunci când vine vorba de sănătatea lor, pe campania de conștientizare desfășurată de AVON și marșurile roz din zece orașe, în cadrul cărora au fost oferite 5000 de investigații medicale gratuite.
La finalul panelului s-a vorbit despre concertul caritabil susținut de Loredana Groza, care a încheiat în mod oficial programul #CancelCancer și care a avut loc sâmbătă, 1 octombrie, cu prilejul Zilei Internaționale de Luptă împotriva Cancerului la Sân, în Berăria H. „După o vară în care am traversat țara spunând #CancelCancer la Marșurile Roz și îndemnând româncele să meargă la controlul periodic la sân, încheiem programul în București, ne distrăm la concertul Loredanei, dar și donăm, toate încasările obținute din vânzarea biletelor fiind direcționate către proiectul Planeta Roz al Asociației MAME”, a declarat Stela Toderașcu, Senior Commercial Marketing Manager AVON
Problema accesului la finanțare a fost discutată de către Ioana Derscanu (Ministerul Fondurilor Europene), Dragoș Jaliu (fonduristructurale.ro), Mădălina Marcu (Asociația pentru Relații Comunitare) și Veronica Soare, care a detaliat experiența #minunipeCamino, proiectul personal de fundraising.
Lansarea programului de granturi AVON
La opt ani de la lansarea Campaniei Respectului în România, AVON face un nou pas pentru sprijinirea victimelor violenței domestice, anunțând în cadrul CSR4WOMEN demararea celui mai mare program de finanţare destinat organizaţiilor non-guvernamentale din domeniu: 100.000 de dolari pentru proiectele care sprijină victimele. Scopul programului este acela de a sprijini suplimentarea numărului de locuri din centrele de adăpost, număr care în acest moment este sub nevoile reale din România. Aplicațiile pentru finanțări pot fi depuse până pe 30 octombrie. Toate detaliile despre condițiile de eligibilitate și formularul de aplicare sunt disponibile pe campaniarespectului.ro si la adresa granturi@campaniarespectului.ro . Proiectului i s-a alăturat și compania BGS, firma asigurând servicii de monitorizare și intervenție pentru cele 10 proiecte câștigătoare.
Cel de-al patrulea panel s-a concentrat pe egalitatea de șanse și a reunit perspective multiple asupra subiectului. Astfel, speakerii acestui panel au fost: Tina Crețu (PAUL Romania), care a prezentat proiectul PAUL Bittersweet Collection, Iustina Ionescu, avocat specializat în drepturile omului (Coaliția anti-discriminare), Livia Aninoșanu (Centrul Parteneriat pentru Egalitate) și Mădălina Ene, din partea Fundației PACT .
La Gala au fost oferite trei distincții CSR4WOMEN by AVON:
Galantom, proiectul Daruiește ziua ta – Pentru ambiția de a transforma o aniversare în sprijin pentru comunitate
Mirela Neag, Gazeta Sporturilor - Pentru ambiția de a schimba sistemul de sănătate prin jurnalism
Asociatia React, proiectul O șansă pentru viață - Pentru ambiția de a oferi o şansă pentru viaţă
***
Despre AVON
De peste 14 ani, Avon Cosmetics România prin Campania pentru Sănătatea Sânilor și Campania Respectului luptă împotriva cancerului la sân și a violenței domestice prin finanțarea programelor destinate informării și educării femeilor din România și achiziționarea de echipamente medicale pentru a sprijini depistarea precoce a cancerului la sân. În tot acest timp, compania a donat 3 milioane de dolari, iar 10 centre oncologice au fost dotate cu aparatură medicală performantă. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm accesaţi website-urile: