Electrolux publică raportul de sustenabilitate pe anul 2021 și anunță rezultatele obținute în vederea atingerii obiectivelor din cadrul strategiei de sustenabilitate, For the Better 2030. Până la finalul anului trecut, Electrolux a înregistrat o scădere cu 78% a nivelului emisiilor de gaze cu efect de seră înregistrate în 2015 și o creștere cu peste 25% în ceea ce privește utilizarea plasticului reciclat în cadrul producției de electrocasnice. Documentul include și alte demersuri de sustenabilitate ale companiei, precum integrarea energiei regenerabile în operațiuni sau dezvoltarea de produse inovatoare care să eficientizeze consumul de apă și energie.
Electrolux lansează raportul de sustenabilitate aferent anului 2021, un demers de transparență ce analizează și evaluează impactul activității de business asupra economiei, societății și mediului. Pe parcursul anului, Electrolux a înregistrat progrese în ceea ce privește atingerea obiectivelor pentru 2030, de a fi o companie mai sustenabilă, de a oferi soluții mai bune pe piață și de a crea o viață mai bună consumatorilor. Compania anunță astfel că o parte dintre rezultatele scontate depășesc obiectivele stabilite în cadrul strategiei de sustenabilitate For the Better 2030.
„Noul raport de sustenabilitate pe care Electrolux l-a lansat la nivel global este un exemplu de bune practici pentru piața locală, cu atât mai mult în contextul schimbărilor climatice. Suntem mândri de performanțele obținute de Electrolux la nivel de grup, dar totodată suntem conștienți de faptul că deciziile pe care le luăm în fiecare zi, pe plan local, influențează aceste rezultate. Ca în fiecare an, ne luăm angajamentul de a integra principiile sustenabilității în strategia de business astfel încât să contribuim la dezvoltare unei societăți durabile. Anul trecut, la nivel local am făcut pași importanți în această direcție, iar un exemplu în acest sens este parteneriatul strategic încheiat cu Ambasada Sustenabilității, care ne ajută să consolidăm practicile de sustenabilitate în companie, dar și demersurile pe care le facem pentru combaterea risipei alimentare”, a spus Teodora Juravle, Director de Marketing Electrolux România.
Rezultatele obținute de Electrolux pentru a deveni o companie mai bună
Electrocasnicele reprezintă aproximativ 30% din consumul global de energie în mediul casnic, iar utilizarea acestora generează aproximativ 85% din emisiile totale de CO2 ale lanţului valoric. Prin urmare, Electrolux își propune să fie o companie neutră din punct de vedere climatic și să utilizeze cât mai eficient resursele necesare în vederea dezvoltării produselor din portofoliu. În 2021, compania a înregistrat un progres neașteptat în ceea ce privește acest obiectiv. Până la finalul anului trecut, Electrolux și-a redus emisiile de gaze cu efect de seră din operațiuni cu 78% față de 2015, o creștere de 8% față de anul anterior. Compania anunță că pentru 2025, obiectivul este de a reduce emisiile totale de CO2 din operațiuni cu 80%, așadar premisele de a atinge acest target sunt favorabile. Pe termen lung, Electrolux își propune ca până în 2050 să devină o companie neutră din punct de vedere climatic, cu zero emisii de carbon.
În paralel, până în 2050, compania și-a propus să obțină un lanț de aprovizionare neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon și să îi stimuleze astfel și pe furnizorii parteneri să adopte această strategie. În 2021, Electrolux a obținut angajamentul a 280 de furnizori de a-și stabili la rândul lor obiective de reducere a emisiilor de carbon adoptate prin Programul CDP (Carbon Disclosure Project) la care și compania a aderat.
Demersuri sustenabile pentru a lansa pe piață soluții mai bune
Până în 2030, Electrolux și-a propus să fie lider în domeniul soluțiilor eficiente energetic și al utilizării resurselor. De aceea, compania, și-a propus să continue dezvoltarea unor produse prietenoase cu mediul înconjurător, inovând în zona de soluții de eficientizare a energiei electrice și a consumului de apă. În 2021, 19% din totalul electrocasnicelor vândute au fost reprezentate de produsele care au impact redus asupra mediului, ceea ce denotă un interes tot mai mare și din partea consumatorilor în această direcție.
Totodată, la nivelul întregului grup, compania și-a propus ca până în 2030 să adopte tot mai multe soluții de circularitate a materiei prime. Prin urmare, în 2021, Electrolux a crescut cu peste 25% utilizarea plasticului reciclat în lanțul de producție, de la 6.800 de tone metrice în 2020, la 8.600 de tone metrice în 2021. Planul pentru 2030 este de a avea o creștere a proporției de plastic reciclat de până la 50%.
În plus, în 2021, 97% din totalul deșeurile produse de unitățile de producție au fost fie reutilizate, fie recuperate. Pe termen lung, compania își propune să ajungă la zero deșeuri transportate la gropile ecologice.
Inovații tehnologice pentru a le oferi consumatorilor o viață mai bună
De-a lungul anilor, compania a dezvoltat soluții tehnologice optime pentru a le permite consumatorilor să economisească apă și energie, în timp ce reduc risipa alimentară, au o îngrijire mai bună a îmbrăcămintei și un mediu mai sănătos acasă.
Unul dintre obiectivele la nivel grupului Electrolux este de a face din alimentația sustenabilă alegerea preferată a consumatorilor, iar un prim demers important în această direcție este educarea consumatorilor cu privire la reducerea risipei alimentare în propriile locuințe. În 2021, Electrolux a lansat un produs inovator – frigiderul cu inverter. Cu un consum de energie de trei mai puțin față de alte produse frigorifice de pe piață, frigiderul NutriFresh menține temperatura stabilă, reduce pierderile de apă și asigură o umiditate ridicată pentru a menține alimentele proaspete mai mult timp.
De asemenea, compania și-a propus să le ofere consumatorilor soluții de îngrijire pe termen lung a hainelor. Astfel, în 2021, Electrolux a lansat o mașină de spălat cu un model de tambur cu design tip ”pernuțe”, care reduce uzura hainelor în timpul spălării.
Ca parte a demersurile creative și inovatoare în ceea ce privește design-ul și utilitatea produselor, Electrolux și-a propus să facă din fiecare casă un loc mai sănătos și mai curat, dar cu jumătate din amprenta de carbon. În anul 2021, compania a lansat un purificator de apă Pure 4X, care asigură 3.000 de litri de apă purificată, o cantitate egală cu 6.000 de sticle de plastic de jumătate de litru. În plus, design-ul a permis reducerea cantității de plastic din fiecare produs cu 27%.
De peste 100 de ani, Electrolux și-a dedicat eforturile pentru a îmbunătăţi viața de zi cu zi. Drept urmare, în 2021, Electrolux a fost desemnat ca lider în industrie la categoria electrocasnicelor de folosinţă îndelungată de către renumitul Indice de sustenabilitate Dow Jones (DJSI), compania fiind recunoscută pentru spiritul de conducere de care a dat dovadă în domeniul sustenabilităţii de către organizaţia globală non-profit, CDP (Carbon Disclosure Project), obţinând prestigiosul calificativ A pentru acţiunile sale privind clima și apa, precum și pentru calitatea sa de lider în inițiativa de implicare a furnizorilor.
***
Electrolux este lider global pe piața electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate în colaborare cu utilizatorii profesioniști și gândite special pentru a întâmpina nevoile reale ale consumatorului. Compania oferă soluții inovatoare, proiectate cu grijă, atât pentru uzul casnic, cât și pentru cel profesional - produse precum frigidere, mașini de spălat vase, mașini de spălat rufe, aragazuri, aspiratoare, sisteme de aer condiționat și electrocasnice mici. Sub mărci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire și Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde în fiecare an, mai mult de 60 de milioane de produse clienților din peste 120 de piețe.
Electrolux lansează raportul de sustenabilitate aferent anului 2021, un demers de transparență ce analizează și evaluează impactul activității de business asupra economiei, societății și mediului. Pe parcursul anului, Electrolux a înregistrat progrese în ceea ce privește atingerea obiectivelor pentru 2030, de a fi o companie mai sustenabilă, de a oferi soluții mai bune pe piață și de a crea o viață mai bună consumatorilor. Compania anunță astfel că o parte dintre rezultatele scontate depășesc obiectivele stabilite în cadrul strategiei de sustenabilitate For the Better 2030.
„Noul raport de sustenabilitate pe care Electrolux l-a lansat la nivel global este un exemplu de bune practici pentru piața locală, cu atât mai mult în contextul schimbărilor climatice. Suntem mândri de performanțele obținute de Electrolux la nivel de grup, dar totodată suntem conștienți de faptul că deciziile pe care le luăm în fiecare zi, pe plan local, influențează aceste rezultate. Ca în fiecare an, ne luăm angajamentul de a integra principiile sustenabilității în strategia de business astfel încât să contribuim la dezvoltare unei societăți durabile. Anul trecut, la nivel local am făcut pași importanți în această direcție, iar un exemplu în acest sens este parteneriatul strategic încheiat cu Ambasada Sustenabilității, care ne ajută să consolidăm practicile de sustenabilitate în companie, dar și demersurile pe care le facem pentru combaterea risipei alimentare”, a spus Teodora Juravle, Director de Marketing Electrolux România.
Rezultatele obținute de Electrolux pentru a deveni o companie mai bună
Electrocasnicele reprezintă aproximativ 30% din consumul global de energie în mediul casnic, iar utilizarea acestora generează aproximativ 85% din emisiile totale de CO2 ale lanţului valoric. Prin urmare, Electrolux își propune să fie o companie neutră din punct de vedere climatic și să utilizeze cât mai eficient resursele necesare în vederea dezvoltării produselor din portofoliu. În 2021, compania a înregistrat un progres neașteptat în ceea ce privește acest obiectiv. Până la finalul anului trecut, Electrolux și-a redus emisiile de gaze cu efect de seră din operațiuni cu 78% față de 2015, o creștere de 8% față de anul anterior. Compania anunță că pentru 2025, obiectivul este de a reduce emisiile totale de CO2 din operațiuni cu 80%, așadar premisele de a atinge acest target sunt favorabile. Pe termen lung, Electrolux își propune ca până în 2050 să devină o companie neutră din punct de vedere climatic, cu zero emisii de carbon.
În paralel, până în 2050, compania și-a propus să obțină un lanț de aprovizionare neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon și să îi stimuleze astfel și pe furnizorii parteneri să adopte această strategie. În 2021, Electrolux a obținut angajamentul a 280 de furnizori de a-și stabili la rândul lor obiective de reducere a emisiilor de carbon adoptate prin Programul CDP (Carbon Disclosure Project) la care și compania a aderat.
Demersuri sustenabile pentru a lansa pe piață soluții mai bune
Până în 2030, Electrolux și-a propus să fie lider în domeniul soluțiilor eficiente energetic și al utilizării resurselor. De aceea, compania, și-a propus să continue dezvoltarea unor produse prietenoase cu mediul înconjurător, inovând în zona de soluții de eficientizare a energiei electrice și a consumului de apă. În 2021, 19% din totalul electrocasnicelor vândute au fost reprezentate de produsele care au impact redus asupra mediului, ceea ce denotă un interes tot mai mare și din partea consumatorilor în această direcție.
Totodată, la nivelul întregului grup, compania și-a propus ca până în 2030 să adopte tot mai multe soluții de circularitate a materiei prime. Prin urmare, în 2021, Electrolux a crescut cu peste 25% utilizarea plasticului reciclat în lanțul de producție, de la 6.800 de tone metrice în 2020, la 8.600 de tone metrice în 2021. Planul pentru 2030 este de a avea o creștere a proporției de plastic reciclat de până la 50%.
În plus, în 2021, 97% din totalul deșeurile produse de unitățile de producție au fost fie reutilizate, fie recuperate. Pe termen lung, compania își propune să ajungă la zero deșeuri transportate la gropile ecologice.
Inovații tehnologice pentru a le oferi consumatorilor o viață mai bună
De-a lungul anilor, compania a dezvoltat soluții tehnologice optime pentru a le permite consumatorilor să economisească apă și energie, în timp ce reduc risipa alimentară, au o îngrijire mai bună a îmbrăcămintei și un mediu mai sănătos acasă.
Unul dintre obiectivele la nivel grupului Electrolux este de a face din alimentația sustenabilă alegerea preferată a consumatorilor, iar un prim demers important în această direcție este educarea consumatorilor cu privire la reducerea risipei alimentare în propriile locuințe. În 2021, Electrolux a lansat un produs inovator – frigiderul cu inverter. Cu un consum de energie de trei mai puțin față de alte produse frigorifice de pe piață, frigiderul NutriFresh menține temperatura stabilă, reduce pierderile de apă și asigură o umiditate ridicată pentru a menține alimentele proaspete mai mult timp.
De asemenea, compania și-a propus să le ofere consumatorilor soluții de îngrijire pe termen lung a hainelor. Astfel, în 2021, Electrolux a lansat o mașină de spălat cu un model de tambur cu design tip ”pernuțe”, care reduce uzura hainelor în timpul spălării.
Ca parte a demersurile creative și inovatoare în ceea ce privește design-ul și utilitatea produselor, Electrolux și-a propus să facă din fiecare casă un loc mai sănătos și mai curat, dar cu jumătate din amprenta de carbon. În anul 2021, compania a lansat un purificator de apă Pure 4X, care asigură 3.000 de litri de apă purificată, o cantitate egală cu 6.000 de sticle de plastic de jumătate de litru. În plus, design-ul a permis reducerea cantității de plastic din fiecare produs cu 27%.
De peste 100 de ani, Electrolux și-a dedicat eforturile pentru a îmbunătăţi viața de zi cu zi. Drept urmare, în 2021, Electrolux a fost desemnat ca lider în industrie la categoria electrocasnicelor de folosinţă îndelungată de către renumitul Indice de sustenabilitate Dow Jones (DJSI), compania fiind recunoscută pentru spiritul de conducere de care a dat dovadă în domeniul sustenabilităţii de către organizaţia globală non-profit, CDP (Carbon Disclosure Project), obţinând prestigiosul calificativ A pentru acţiunile sale privind clima și apa, precum și pentru calitatea sa de lider în inițiativa de implicare a furnizorilor.
***
Electrolux este lider global pe piața electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate în colaborare cu utilizatorii profesioniști și gândite special pentru a întâmpina nevoile reale ale consumatorului. Compania oferă soluții inovatoare, proiectate cu grijă, atât pentru uzul casnic, cât și pentru cel profesional - produse precum frigidere, mașini de spălat vase, mașini de spălat rufe, aragazuri, aspiratoare, sisteme de aer condiționat și electrocasnice mici. Sub mărci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire și Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde în fiecare an, mai mult de 60 de milioane de produse clienților din peste 120 de piețe.