În medie, hainele sunt purtate doar de zece ori și aruncate cu mult înainte de a fi complet uzate. (1) De aceea, producătorul de electrocasnice Electrolux dorește să inspire consumatorii să spargă tiparele și să acorde o mai mare atenție modului cum își îngrijesc propriile haine. Pentru a demonstra că hainele uzate au încă valoare, Electrolux a colaborat cu renumiții designeri suedezi de la Rave Review pentru a crea o colecție vestimentară unică, realizată din deșeuri textile provenite din al doilea cel mai mare „cimitir” de haine aruncate din lume, localizat în Deșertul Atacama.
La nivel global, aproximativ 73% dintre toate deșeurile textile ajung la groapa de gunoi sau sunt distruse prin ardere (2). Deșertul Atacama din Chile, locul celui de-al doilea cel mai mare munte de articole de îmbrăcăminte din lume, s-a transformat în ultimul timp într-un simbol al accelerării modei rapide și al creșterii deșeurilor textile. Potrivit UNECE (Comisia Economică a Națiunilor Unite pentru Europa) (3), 21 de miliarde de tone de haine ajung în groapa de gunoi în fiecare an. Numai în deșertul Atacama, aproximativ 39.000 de tone de haine sunt aruncate anual.
„Pe lângă provocările apărute odată cu ideea de fast fashion (moda rapidă), este clar că trebuie să ne schimbăm obiceiurile vestimentare în ceea ce privește modul cum ne îmbrăcăm și avem grijă de hainele noastre. Există studii care demonstrează că prelungirea duratei de viață a hainelor noastre cu doar nouă luni poate reduce amprenta de carbon și apă cu până la 20 - 30%. Și putem face asta prin mai multe moduri: prin repararea sau reciclarea hainelor vechi, împrospătarea acestora prin aerisire sau spălare cu aburi, sau pur și simplu spălarea hainelor într-un mod sustenabil”, spune Vanessa Butani, Vicepreședinte al Departamentului de Sustenabilitate din cadrul Electrolux.
Electrolux alături de designerii suedezi de la Rave Review, renumiți pentru colecțiile vestimentare realizate din materiale reciclate, au contribuit la o nouă misiune: de a da o nouă viață hainelor aruncate la „cimitirul” de articole vestimentare din Atacama. Prin urmare, cei doi parteneri au lansat prima colecție vestimentară realizată din reciclarea hainelor ajunse în Deșertul Atacama. Scopul acestei colecții este de a trage un semnal de alarmă cu privire la efectele cauzate de deșeurile textile, dar și o modalitate de a genera o schimbare în rândul consumatorilor în ceea ce privește obiceiurile vestimentare.
„Întotdeauna am crezut că viitorul modei nu este așa cum se prezintă astăzi. Cred că toți trebuie să ne schimbăm într-un fel sau altul. Când vine vorba de modă, a avea grijă de ceea ce avem deja este probabil cea mai ușoară și practică modalitate de a face o schimbare”, a declarat Livia Schück, co-fondator și Director de Creație la Rave Review.
Unul dintre obiectivele de sustenabilitate setate de Electrolux la nivel global este de a face hainele să reziste de două ori mai mult, cu jumătate din impactul asupra mediului, până în 2030. Pentru a atinge acest obiectiv, compania realizează demersuri ce țin de modernizarea tehnologiei de îngrijire a tuturor țesăturilor odată cu lansarea noile game de mașini de spălat și de educare a publicului cu privire la obiceiuri de îngrijire a hainelor.
„La nivel global, Electrolux a integrat o strategie pe termen lung în ceea ce privește reducerea impactului asupra climei. În calitate de experți în îngrijirea hainelor, dezvoltăm deja tehnologii avansate de spălat rufe care contribuie la prelungirea duratei de viață a hainelor – și care în același timp reduc cantitățile de apă și energie utilizate. Toate aceste demersuri nu sunt suficiente și posibile doar prin intermediul nostru, iar în calitate de producător de electrocasnice sperăm să putem inspira și educa consumatorii cu privire la modul în care pot face ca hainele pe care le au deja în garderobă să reziste mai mult”, a spus Elisa Stabon, Director pe Divizia Care Experience, Electrolux.
Studiile arată că există o nevoie urgentă de a educa oamenii cu privire la modul de îngrijire a hainelor și de a-i încuraja să adopte practici de spălare mai durabile, precum evitarea supra-spălărilor, utilizarea funcțiilor cu aburi atunci când este nevoie, încărcarea optimă a tamburului înainte de a porni mașina de spălat sau folosirea unor cicluri de spălarea la temperaturi scăzute.
„Dacă toată lumea ar face o mică schimbare în propriile obiceiuri de spălare a hainelor, fiecare dintre noi ar putea reduce impactul asupra mediului cauzat de textile. Scăderea temperaturii de spălare și trecerea la detergent lichid ar putea însemna economisirea echivalentului a 50 kg de CO2 per electrocasnic pe an. Dacă milioane de consumatori ar urma același exemplu, aceste schimbări ar putea avea un impact uriaș asupra mediului”, încheie Vanessa Butani.
Pentru mai multe informatii: https://experience.electrolux.com/breakthepattern/uk
***
Despre colecția Break the Pattern:
Electrolux și Rave Review au creat o colecție limitată în care fiecare articol creat este unic și realizat din haine salvate din Deșertul Atacama, scopul acesteia fiind de a declanșa o conversație în jurul modului de îngrijire a hainelor pe care le avem deja. Colecția nu va fi vândută, pentru că aceasta nu a fost realizată ca un brand de îmbrăcăminte, ci a fost creată să-i inspire pe oameni să acorde o altă atenție hainelor din garderoba și să se gândească la cum să aibă grijă cel mai bine de acestea.
„Prin design-ul colecției, am vrut să subliniem ideea de imperfecțiuni. În acest fel, personalitatea colecției este redată de țesătură, care s-a dovedit a fi mai interesantă în comparație cu țesăturile noi și plate”, a declarat Josephine Bergqvist, co-fondatoare și Director de Creație la Rave Review.
Despre Rave Review:
Rave Review, duo-ul de designeri suedezi, este cunoscut pentru colecțiile lor din haine reciclate și pentru modalitățile inovatoare de a transforma textilele de casă în articole de îmbrăcăminte dezirabile. La un an după ce au absolvit Beckmans College of Design, Josephine Bergqvist și Livia Schück au lansat brandul în 2017, având convingerea că industria modei trebuie să devină mai sustenabilă.
Rave Review a devenit o marcă înregistrată pentru colecțiile reciclate, de altfel fiind celebră în industria modei internaționale. Colecțiile lor au fost prezentate în Vogue, GucciFest, au câștigat premii, iar hainele realizate au fost purtate de Kylie Jenner și Emma Watson.
Informații suplimentare:
În Europa, 70% din hainele pe care le aruncăm sunt cauzate de deteriorări ireversibile, cum ar fi decolorarea, apariția unor pete sau micșorarea acestora. (4)
La nivel global, aproximativ 73% dintre toate deșeurile textile ajung la groapa de gunoi sau sunt distruse prin ardere (2). Deșertul Atacama din Chile, locul celui de-al doilea cel mai mare munte de articole de îmbrăcăminte din lume, s-a transformat în ultimul timp într-un simbol al accelerării modei rapide și al creșterii deșeurilor textile. Potrivit UNECE (Comisia Economică a Națiunilor Unite pentru Europa) (3), 21 de miliarde de tone de haine ajung în groapa de gunoi în fiecare an. Numai în deșertul Atacama, aproximativ 39.000 de tone de haine sunt aruncate anual.
„Pe lângă provocările apărute odată cu ideea de fast fashion (moda rapidă), este clar că trebuie să ne schimbăm obiceiurile vestimentare în ceea ce privește modul cum ne îmbrăcăm și avem grijă de hainele noastre. Există studii care demonstrează că prelungirea duratei de viață a hainelor noastre cu doar nouă luni poate reduce amprenta de carbon și apă cu până la 20 - 30%. Și putem face asta prin mai multe moduri: prin repararea sau reciclarea hainelor vechi, împrospătarea acestora prin aerisire sau spălare cu aburi, sau pur și simplu spălarea hainelor într-un mod sustenabil”, spune Vanessa Butani, Vicepreședinte al Departamentului de Sustenabilitate din cadrul Electrolux.
Electrolux alături de designerii suedezi de la Rave Review, renumiți pentru colecțiile vestimentare realizate din materiale reciclate, au contribuit la o nouă misiune: de a da o nouă viață hainelor aruncate la „cimitirul” de articole vestimentare din Atacama. Prin urmare, cei doi parteneri au lansat prima colecție vestimentară realizată din reciclarea hainelor ajunse în Deșertul Atacama. Scopul acestei colecții este de a trage un semnal de alarmă cu privire la efectele cauzate de deșeurile textile, dar și o modalitate de a genera o schimbare în rândul consumatorilor în ceea ce privește obiceiurile vestimentare.
„Întotdeauna am crezut că viitorul modei nu este așa cum se prezintă astăzi. Cred că toți trebuie să ne schimbăm într-un fel sau altul. Când vine vorba de modă, a avea grijă de ceea ce avem deja este probabil cea mai ușoară și practică modalitate de a face o schimbare”, a declarat Livia Schück, co-fondator și Director de Creație la Rave Review.
Unul dintre obiectivele de sustenabilitate setate de Electrolux la nivel global este de a face hainele să reziste de două ori mai mult, cu jumătate din impactul asupra mediului, până în 2030. Pentru a atinge acest obiectiv, compania realizează demersuri ce țin de modernizarea tehnologiei de îngrijire a tuturor țesăturilor odată cu lansarea noile game de mașini de spălat și de educare a publicului cu privire la obiceiuri de îngrijire a hainelor.
„La nivel global, Electrolux a integrat o strategie pe termen lung în ceea ce privește reducerea impactului asupra climei. În calitate de experți în îngrijirea hainelor, dezvoltăm deja tehnologii avansate de spălat rufe care contribuie la prelungirea duratei de viață a hainelor – și care în același timp reduc cantitățile de apă și energie utilizate. Toate aceste demersuri nu sunt suficiente și posibile doar prin intermediul nostru, iar în calitate de producător de electrocasnice sperăm să putem inspira și educa consumatorii cu privire la modul în care pot face ca hainele pe care le au deja în garderobă să reziste mai mult”, a spus Elisa Stabon, Director pe Divizia Care Experience, Electrolux.
Studiile arată că există o nevoie urgentă de a educa oamenii cu privire la modul de îngrijire a hainelor și de a-i încuraja să adopte practici de spălare mai durabile, precum evitarea supra-spălărilor, utilizarea funcțiilor cu aburi atunci când este nevoie, încărcarea optimă a tamburului înainte de a porni mașina de spălat sau folosirea unor cicluri de spălarea la temperaturi scăzute.
„Dacă toată lumea ar face o mică schimbare în propriile obiceiuri de spălare a hainelor, fiecare dintre noi ar putea reduce impactul asupra mediului cauzat de textile. Scăderea temperaturii de spălare și trecerea la detergent lichid ar putea însemna economisirea echivalentului a 50 kg de CO2 per electrocasnic pe an. Dacă milioane de consumatori ar urma același exemplu, aceste schimbări ar putea avea un impact uriaș asupra mediului”, încheie Vanessa Butani.
Pentru mai multe informatii: https://experience.electrolux.com/breakthepattern/uk
***
Despre colecția Break the Pattern:
Electrolux și Rave Review au creat o colecție limitată în care fiecare articol creat este unic și realizat din haine salvate din Deșertul Atacama, scopul acesteia fiind de a declanșa o conversație în jurul modului de îngrijire a hainelor pe care le avem deja. Colecția nu va fi vândută, pentru că aceasta nu a fost realizată ca un brand de îmbrăcăminte, ci a fost creată să-i inspire pe oameni să acorde o altă atenție hainelor din garderoba și să se gândească la cum să aibă grijă cel mai bine de acestea.
„Prin design-ul colecției, am vrut să subliniem ideea de imperfecțiuni. În acest fel, personalitatea colecției este redată de țesătură, care s-a dovedit a fi mai interesantă în comparație cu țesăturile noi și plate”, a declarat Josephine Bergqvist, co-fondatoare și Director de Creație la Rave Review.
Despre Rave Review:
Rave Review, duo-ul de designeri suedezi, este cunoscut pentru colecțiile lor din haine reciclate și pentru modalitățile inovatoare de a transforma textilele de casă în articole de îmbrăcăminte dezirabile. La un an după ce au absolvit Beckmans College of Design, Josephine Bergqvist și Livia Schück au lansat brandul în 2017, având convingerea că industria modei trebuie să devină mai sustenabilă.
Rave Review a devenit o marcă înregistrată pentru colecțiile reciclate, de altfel fiind celebră în industria modei internaționale. Colecțiile lor au fost prezentate în Vogue, GucciFest, au câștigat premii, iar hainele realizate au fost purtate de Kylie Jenner și Emma Watson.
Informații suplimentare:
În Europa, 70% din hainele pe care le aruncăm sunt cauzate de deteriorări ireversibile, cum ar fi decolorarea, apariția unor pete sau micșorarea acestora. (4)
Informații din raportul lansat de Electrolux: The truth about laundry, Better Living Report, Care Label Project.
(1) Date din raportul Electrolux. The Truth About Laundry. Stockholm: Electrolux, 2021. [https://admin.betterlivingprogram.com/wp-content/uploads/2021/02/Electrolux_TheTruthAboutLaundry_WhitePaper-1.pdf] (Accesat la data 08-07-2022)
(2) Ellen MacArthur Foundation. A new textiles economy: Redesigning fashion’s future 2017. Isle Of Wight: Ellen MacArthur Foundation, [https://ellenmacarthurfoundation.org/a-new-textiles-economy] (Accesat la data 08-07-2022).
(3) Comisia Economică a Națiunilor Unite pentru Europa. Fashion and the SDGs: what role for the UN? Geneva: UNECE, 2019. [https://unece.org/DAM/RCM_Website/RFSD_2018_Side_event_sustainable_fashion.pdf] (Accesat la data 08-07-2022).
(4) AEG. Care Label Project Lookbook 2017. Stockholm: Electrolux Group 2017. [https://www.aeg.se/siteassets/common-assets/04.-care/inspiration/clp/care_label_project_lookbook.pdf] (Accesat la data 08-07-2022).