FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, este prima companie din România care se alătură inițiativei ”The Climate Pledge”, ce își propune să convingă companiile din lumea întreagă să accelereze ritmul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Fondată în 2019, ”The Climate Pledge” este o inițiativă care își propune să contribuie la atingerea obiectivelor Acordului de la Paris (de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon -n.n.) cu zece ani mai devreme decât prevede documentul, respectiv, în 2040. 
 
FAN Courier se numără printre cele peste 200 de companii din lume care au semnat până în prezent adeziunea și își propun să ia măsurile necesare și să folosească tehnologii ce contribuie la reducerea emisiilor de carbon până la atingerea obiectivului de net zero emisii până în 2040. 
 
”În compania noastră există o preocupare constantă pentru a găsi soluții provocărilor generate de încălzirea globală, proces care necesită răspunsuri rapide si acțiuni ferme din partea noastră, a tuturor. În acest context, implementăm măsuri pentru protecția biodiversității, scăderea consumului de apă și de energie și evitarea risipei. După cum știm cu toții, resursele Planetei noastre sunt limitate și credem că schimbările climatice cer acțiuni urgente și universale. Suntem mândri să semnăm ”The Climate Pledge” și să susținem inițiativa de a a atinge obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040, cu zece ani mai devreme decât prevede Acordul de la Paris”, a declarat Adrian Mihai, CEO. 
 
Prin semnarea acestei inițiative, FAN Courier își asumă:
• Să măsoare și să raporteze în mod regulat emisiile cu efect de seră;
• Să implementeze strategii de reducere a emisiilor de carbon în conformitate cu Acordul de la Paris, prin schimbări la nivel de business și prin inovație, inclusiv prin îmbunătățirea eficienței, folosirea la scară largă a energiei regenerabile și înlocuirea treptată a mașinilor tradiționale din flotă cu autovehicule electrice;
• Să ia măsurile necesare și să folosească tehnologii prin care să reducă emisiile de carbon, până la atingerea obiectivului de net zero emisii până în 2040. 
 
Pentru a contribui la reducerea emisiilor cu efect de seră, FAN Courier s-a implicat până acum în plantarea a 42.000 de copaci în România, investește constant în creșterea parcului de vehicule electrice și în extinderea utilizării energiei regenerabile în cadrul operațiunilor sale. 
Ce prevede Acordul de la Paris
Acordul de la Paris a fost semnat de 196 de state, inclusiv UE, și are ca obiectiv limitarea încălzirii globale prin neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon. Prin acest acord, guvernele au convenit să mențină creșterea temperaturii medii la nivel mondial mult sub 2°C peste nivelurile preindustriale și să continue eforturile de a o limita la 1,5°C.
 
***
Despre FAN Courier // ”Oriunde, cu plăcere”
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.
 
FAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.300 de angajati si colaboratori și a unei flote auto de peste 4.400 de autovehicule. 
 
Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem ”door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără kilometri suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional, prin parteneriate solide.  
 
Distincțiile obținute constant în ultimii ani de compania FAN Courier reprezintă o recunoaștere a performanței de afaceri, a implicării în dezvoltarea economică a României, a responsabilității în fața comunitățiiși a implicării acționarilor fondatori în educarea viitoarei generații de antreprenori. 
 
În 2017 și 2019, FAN Courier a câștigat primul loc în Top 15 Superbrands România, fiind pentru a doua oară în istoria de peste 10 ani a premiilor când un brand românesc ocupă locul fruntaș în clasament și pentru prima oară când o companie câștigă titlul de două ori. În plus, constant, FAN Courier se numără printre companiile incluse în Topul celor mai puternici jucători din economie, realizat de diferite organizații și publicatii de business recunoscute în România: locul 1 în Topul Național al Firmelor Private din România, la categoria întreprinderi mari, realizat de Camera de Comerț și Industrie a României, locul 3 în Topul Național al Firmelor Private, categoriile Performanță Globală și Productivitate Întreprinderi Mari, locul 12 în Topul celor mai cunoscute și longevive branduri românești, realizat anual de publicația BIZ, Best Courier Company, acordat în cadrul GPeC în perioada 2015-2020 și Courier Company of the Year în cadrul Galei Premiilor Industriei de Curierat în 2014-2019.