Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă întreaga planetă, așadar nevoia de a acționa este esențială. Prin urmare, grupul Electrolux și-a luat angajamentul de a contribui la protejarea climei printr-o serie de obiective ambițioase: să reducă emisiile de gaze cu efect de seră din operațiuni cu 80% și emisiile rezultatele din utilizarea produselor cu până la 25%, până în 2025, urmând ca pe termen lung, până în 2050, să devină o companie neutră din punct de vedere climatic, cu zero emisii de carbon. Aceste ținte au fost setate în 2015 și revizuite și aprobate în 2018, de către Inițiativa obiectivelor stabilite pe criterii științifice (SBTi), Electrolux fiind printre primele companii care au aderat la acest pact. Inițiativa ajută companiile să stabilească o cale de reducere a emisiilor, în conformitate cu cele mai recente date științifice în ceea ce privește schimbările climatice.
Progresele înregistrate pe aceste obiective, precum și alte măsuri și soluții sustenabile sunt publicate în noul raport de sustenabilitate, aferent anului 2022, un demers de transparență ce analizează și evaluează impactul activității de business asupra economiei, societății și mediului din cadrul grupului Electrolux. Totodată, documentul reprezintă o analiză a strategiei de sustenabilitate, For The Better 2030, prin care Electrolux își propune să fie o companie mai sustenabilă, să ofere soluții eficiente pe piață și să contribuie la o viață mai bună a consumatorilor.
„Rezultatele înregistrate în anul 2022 de grupul Electrolux sunt o confirmare a faptului că integrarea sustenabilității pe întreg lanțul valoric este fundamentală pentru a avea o dezvoltare armonioasă din punct de vedere al business-ului și pentru a inspira consumatorii să facă alegerile potrivite pentru casa lor. Îndeplinirea celor două obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, cu trei ani mai devreme decât termenul stabilit, este o realizare de care suntem extrem de mândri și care ne oferă curaj și încredere că putem contribui la dezvoltarea unui viitor mai bun. Pe plan local, ne propunem să contribuim la atingerea obiectivelor prin continuarea programelor lansate de grup, precum Food Heroes care a ajuns deja la a treia ediție și în România, dar și promovarea unor obiceiuri sustenabile în rândul consumatorilor, pe toate segmentele de consum, de la îngrijirea hainelor, reducerea risipei alimentare sau promovarea produselor care au un impact redus asupra mediului”, a spus Teodora Juravle, Director de Marketing Electrolux România.
Principalele rezultate înregistrate de grupul Electrolux în 2022 sunt:
Rezultate înregistrate pentru a deveni o companie mai bună:
În ceea ce privește amprenta de carbon asupra mediului, Electrolux și-a propus ca până în 2030 să devină o companie cu operațiuni neutre din punct de vedere climatic, prin integrarea unor surse regenerabile și optimizarea consumului de energie energetică Printre obiectivele setate de companie se află și îmbunătățirea eficienței energetice în cadrul unităților de producție și depozite, cu o creștere de 12,5% până în 2025 (nivel de referință 2020), optimizarea consumului de apă cu până la 25% (nivel de referință 2020), dar și creșterea proporției de energie regenerabilă pentru operațiunile grupului la 65% până în 2025.
Despre Inițiativa obiectivelor stabilite pe criterii științifice (SBTi)
Inițiativa obiectivelor stabilite pe criterii științifice (SBTi) este o colaborare între organizația internațională non-profit de mediu CDP (Carbon Disclosure Project), Pactul Global al Națiunilor Unite și organizațiile non-profit World Resources Institute (WRI) și World Wildlife Fund for Nature (WWF). Inițiativa are scopul de a revizui obiectivele de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră adoptate de companii, pentru a se asigura că acestea sunt în conformitate cu cele convenite în cadrul Acordului de la Paris.
***
Despre Electrolux
Electrolux este lider global pe piața electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate în colaborare cu utilizatorii profesioniști și gândite special pentru a întâmpina nevoile reale ale consumatorului. Compania oferă soluții inovatoare, proiectate cu grijă, atât pentru uzul casnic, cât și pentru cel profesional - produse precum frigidere, mașini de spălat vase, mașini de spălat rufe, aragazuri, aspiratoare, sisteme de aer condiționat și electrocasnice mici. Sub mărci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire și Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde în fiecare an, mai mult de 60 de milioane de produse clienților din peste 120 de piețe. Pentru informații suplimentare despre Grupul Electrolux, accesați www.electrolux.ro.