„Forumul Healthcare Connections reprezinta primul pas al drumului spre o mai buna sanatate a populatiei, prin efortul de a aduce la aceeasi masa jucatori cheie care pot avea o contributie majora in acest domeniu, care pot impartasi cunostinte relevante, experiente practice de la nivel local si pot avea o participare constructiva in dezbatere. Au avut loc discutii interesante despre nevoia de educatie in sanatate si modul prin care putem sa abordam concret problemele din aceasta zona, prin intermediul parteneriatelor.
Discutiile purtate de invitatii care au luat cuvantul in cele doua sesiuni au evidentiat cateva aspecte majore, precum importanta sanatatii in stabilitatea economica a unei tari si receptivitatea crescuta a tinerilor si rolul lor in campaniile educationale. Am inteles ca avem nevoie sa ne adaptam mereu mediului, sa livram informatii utile si necesare romanilor, la momentul si in locurile in care ei cauta informatii si ca auto-diagnosticarea este o tendinta din ce in ce mai evidenta in Romania. Prin parteneriate solide, putem aduce o contributie de impact pentru o mai buna sanatate a romanilor si cred ca toti cei prezenti la eveniment au aratat angajamentul catre acest obiectiv”- Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare Romania & Tarile Adriatice.
Subiectele dezbatute s-au concentrat atat pe problemele existente, cat si pe proiectele de succes din domeniul sanatatii din Romania si Europa.
• Un sistem de sanatate eficient inseamna o economie solida: o populatie sanatoasa contribuie la bunastarea economiei
• In 2014, romanii au realizat 550 de milioane de cautari pe Google despre sanatate. In topul tuturor cautarilor de anul trecut, subiectele legate de sanatate au ocupat locul II, acest domeniu preocupandu-i pe romani mai mult decat alte subiecte din top, precum Economie si Finante (locul III) sau Frumusete si Ingrijire Personala.
• 58% din cautarile despre subiecte de sanatate au fost legate de boli si ingrijorari privind simptome, in timp ce abia 26% s-au referit la serviciile pentru sanatate.
• Nevoia unui sistem de sanatate bine pus la punct a fost evidentiata de statisticile prezentate de catre reprezentantul PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania. Daca in 2014 se estima ca piata globala a serviciilor medicale urma sa ajunga la 1 trilion de dolari americani, pentru 2017 se considera ca suma ar urma sa creasca la 1.7 trilioane de dolari americani.
• In studiul Euro Health Consumer Index despre sistemele medicale nationale din Europa, realizat in 2014, Romania a ocupat penultimul loc din cele 36 de pozitii ale clasamentului cu un total de 453 de puncte din 1.000.
• In acest moment, conform statisticilor legate de nivelul de sanatate orala din tara noastra, aproape 80% dintre romani se confrunta cu afectiuni ale cavitatii orale care, daca sunt ignorate, pot duce la aparitia unor probleme generale de sanatate. (sursa: Zambeste Romania, 2013)
• In Romania, studiile recente prezentate de „Salvati Copiii” arata o serie de statistici dramatice. Un copil cu varsta de pana in 5 ani moare la fiecare 4 ore, din cauze care pot fi prevenite.
Vorbitorii primei editii a „Healthcare Connections” au fost Helen Tomlinson - General Manager GSK Consumer Healthcare Romania & Tarile Adriatice, Cristina Horia - Director Executiv Fundatia Sensiblu, Razvan Iordache - Industry Analyst Google, Mihaela Scarlatescu - PricewaterhouseCoopers, Fady Chreih – CEO Regina Maria, Katie Rizvi - Founder Little People si Gabriela Alexandrescu - Presedinte Executiv „Salvati Copiii”.
***
Despre GSK Consumer Healthcare
GSK Consumer Healthcare, parte din grupul GSK, este una dintre cele mai mari companii din domeniul produselor pentru ingrijirea sanatatii. Obiectivul nostru este sa devenim cea mai performanta companie de Fast Moving Consumer Healthcare, bazata pe stiinta si valori – o organizatie unica ce combina rigoarea, expertiza stiintifica si resursele farmaceutice cu insight-urile despre consumator, dinamismul pietei si concentrarea asupra brandurilor, specifice domeniului FMCG.
In Romania, portofoliul GSK Consumer Healthcare cuprinde produse de ingrijire a sanatatii in doua categorii: igiena orala - cu marci mondiale de renume, precum Aquafresh®, Sensodyne®, Prosmalt®, Parodontax®, Corega®, Corsodyl® - si wellness cu produse precum Coldrex®, ParaSinus®, Cetebe®, Panadol®, NiQuitIn®.
Ne angajam sa contribuim la imbunatatirea sanatatii romanilor prin proiecte de educare continua. Am demarat campanii educationale pe termen lung, ca raspuns la statisticile negative privind sanatatea populatiei, precum Zambeste Romania si am dezvoltat parteneriate strategice cu ONG-uri pentru a raspunde provocarilor si nevoilor de sanatate a comunitatilor locale.
Punand in centrul activitatii zilnice valori precum Consumatorul pe Primul Loc si Respect pentru Oameni, angajatii GSK Consumer Healthcare au oportunitatea de a sustine comunitatile locale in cadrul programelor derulate in grupul GSK. In 2014, in urma unui sondaj care a inclus 28 de companii din Romania, GSK Consumer Healthcare a primit titlul de Cel mai Bun Angajator (la categoria sub 250 de angajati) cu un scor de motivatie a angajatilor de 84%, peste media nationala (de 62%).
Pentru mai multe informatii, accesati www.gsk.ro.
Afla mai multe despre campania educationala Zambeste Romania pe www.zambesteromania.ro