ING Bank România sprijină alegerile sustenabile ale clienților și tranziția acestora către economia verde, un drum început acum mai bine de un deceniu și accelerat semnificativ în 2022. Banca oferă în prezent soluții adaptate pentru toate liniile de business, pentru a veni în sprijinul celor care vor să aibă un impact social pozitiv și real, bucurându-se totodată de stabilitate financiară.

Compania va continua să investească în proiecte care vizează mediul și sănătatea financiară, cele două direcții strategice proprii în domeniul sustenabilității.

Progresul acțiunilor de sustenabilitate în 2022 pe liniile de business:

- Wholesale Banking: ING Bank a susținut obligațiuni de 500 milioane Euro și credite (sindicalizate sau bilaterale) de 160 milioane Euro, continuând să aplice metodologia Terra ce abordează cele mai poluante sectoare finanțate de ING, cu scopul de a direcționa portofoliul de credite spre a menține creșterea temperaturilor globale până în 1,5 grade Celsius. Între acțiunile suplimentare adoptate în 2022, parte din abordarea Terra se află decizia de a nu mai acorda finanțări noi destinate explorărilor și exploatărilor de petrol și gaze.

- Business Banking: ING Bank a elaborat un ghid pentru identificarea și procesarea facilă a tranzacțiilor sustenabile. În 2022, banca a acordat primul credit sustenabil pentru antreprenorii IMM, urmat deja și de alte finanțări, în valoare totală de 17.5 milioane Euro, în zonele de energie regenerabilă și economie circulară. Printre acestea se numără un împrumut de 6 milioane Euro acordat grupului român Promateris, lider pe segmentul de ambalaje compostabile în Europa Centrală și de Est, pentru dezvoltarea capacității de producție. Celelalte tranzacții au fost dedicate finanțării mai multor clienți în demersul lor spre a deveni mai sustenabili și independenți energetic prin folosirea surselor regenerabile, și anume energie solară.

- Retail Banking: în 2022 banca a oferit condiții preferențiale pentru finanțarea achiziției de panouri solare, fotovoltaice sau a mașinilor electrice ori hybrid plug-in, ori a imobilelor cu certificat energetic A și an de construcție cel puțin 2021.

Discount pentru creditul ING Ipotecar EcoLife

Pentru a răspunde interesului crescut din partea clienților, o acțiune concretă o reprezintă introducerea unui discount pentru creditul ING Ipotecar EcoLife, precum și trei fonduri mutuale în portofoliul de fonduri de investiții și strategii sustenabile.

Astfel, la contractarea unui credit ING Ipotecar EcoLife se acordă un extra discount de 0.2 p.p. față de dobânda standard (fixă sau variabilă), atunci când banii sunt destinați achiziționării unei locuințe care se încadrează în clasa energetică A și al cărei an de construcție este cel puțin 2021. Cei interesați pot face o simulare cu calculatorul de credit ipotecar ING pentru a vedea care ar fi rata.

„Observăm un interes tot mai mare din partea clienților noștri față de sustenabilitate. Ne-am dorit să venim în întâmpinarea lor și să-i ajutăm în procesul de tranziție spre sustenabilitate prin soluții reale. Prin introducerea discountului ING Ipotecar EcoLife ne dorim să recompensăm clienții ING pentru alegerea unei locuințe mai prietenoase cu mediul. Astfel, sperăm să putem să încurajăm cât mai mulți români să investească în imobile care consumă mai puțină energie în general și oferă un confort locativ mai bun.”, a precizat Roxana Cristea, Head of Lending Retail Banking.

Fonduri mutuale cu strategie de investiții sustenabile

Clienții ING Bank au acces la o gamă largă de strategii de investiții: strategii tradiționale, strategii integrate ESG, investiții responsabile și strategii cu impact (sustenabile). Toate fondurile mutuale, inclusiv cele cu strategie de investiții sustenabile, sunt disponibile direct din aplicația Home’Bank și, în același timp, pot fi tranzacționate și cumpărate în oricare dintre sediile ING.

Fondurile mutuale administrate de Goldman Sachs Asset Management, una dintre cele mai importante societăți de administrare a activelor din lume, facilitează accesul spre investiții în afacerile cu emisii scăzute de carbon, care oferă beneficii tuturor celor implicați, dar și societății, în general.

Prin investiția în fonduri mutuale cu un impact social și de mediu pozitiv, clienții ING contribuie la clădirea unei economii sustenabile, dar și la diversificarea resurselor ce le pot asigura stabilitate financiară și un viitor mai bun.

Progresul din zona de Operațiuni:

Anul anterior a marcat tranziția către cardurile din plastic reciclat, măsură ce a venit în completarea unor soluții care limitează consumul de resurse naturale: cardurile virtuale și retragerile contactless la ATM, sau instrumente de plată precum SoftPos.

Măsurile ING Bank pentru a-și reduce amprenta de carbon în propriile operațiuni reprezintă o preocupare permanentă și monitorizată începând cu 2014. Între principalele măsuri din 2022 se numără acțiuni pentru eficientizarea consumului de energie și gaz (în acord cu recomandările Comisiei Europene, de reducere cu 15%), un sistem dedicat de management al deșeurilor și al reciclării în sediul central, dar și o etapă importantă pentru tranziția flotei proprii de mașini, ce are în prezent 75% dintre vehicule electrice și hibride.

Progresul implicării sociale în 2022:

ING Bank a continuat parteneriatele cu societatea civilă și a oferit 1.4 milioane Euro pentru proiecte ce sprijnă sănătatea financiară și protecția mediului, dar și pentru acțiuni caritabile sau ajutor umanitar pentru refugiații ucraineni.

În completarea programelor pentru sănătate financiară (precum Startarium, Banometru sau Code4Romania), după mai bine de 10 ani de leadership în cauze sociale, banca a lansat în 2022 Platforma de mediu pentru București, alături de Fundația Comunitară București. Acest proiect este un spațiu neutru de colaborare pentru un oraș bun de trăit, un program care invită autoritățile locale, administrația locală, societatea civilă, companiile și cetățenii la o colaborare autentică în jurul unor obiective și proiecte de mediu comune.

Banometru, primul program complet gratuit de sănătate financiară dezvoltat alături de Asociaţia Educaţie pentru Viaţă Reală (AEVR) și Asociația pentru Relații Comunitare (ARC), a ghidat prin sesiuni de coaching 1:1 un număr de 1.819 beneficiari, în timp ce peste 270.000 de persoane au fost sprijinite prin instrumente Banometru online sau offline. 78% dintre beneficiari sunt la prima experiență de program de educație financiară, 80% iau decizii financiare mai bune în urma programului, iar 76% au recomandat Banometru și altora.

Orașul antreprenorilor, Startarium, numără azi peste 64.000 de antreprenori la început de drum, care accesează resursele necesare pentru a învăța cum să-și lanseze, crească și susțină o afacere. În timp ce Startarium4Good, acceleratorul de impact pentru business-uri sociale și ONG-uri, a ghidat anul trecut 27 de afaceri. Parte din program, a fost lansat cursul ghidat de antreprenoriat social în startarium.ro și 97 de ONG-uri locale au participat la Bootcamp-urile locale Startartium4Good, organizate în 10 orașe.

Implicarea socială a clienților și angajaților

10.000 de clienți au donat 187.000 Euro către campaniile de donații Home’Bank pentru refugiații ucraineni și proiecte de reconstrucție ecologică. Alături de Conservation Carpathia, ING Bank marchează al 2-lea an în care, alături de clienți, sprijină reconstrucția ecologică din Munții Făgăraș.

În ceea ce privește implicarea clienților ING Bank, doar în a 2-a jumătate a anului 2022, aceștia au donat prin Home’Bank sau DirectDebit peste 2 milioane Euro către asociații caritabile.

234 de voluntari ING au realizat 1.798 de ore de voluntariat pe parcursul anului, angajații ING având la dispoziție o zi liberă pe an pentru voluntariat, iar pentru sprijinul refugiaților ucrainieni au putut aloca 3 zile. De asemenea, angajații ING au donat peste 40.000 Euro prin proiecte precum Dăruiește ziua ta, Adoptă un proiect și Swimathon.

***

ING
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,4 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.