În continuarea obiectivului de a deveni prima destinație pentru reciclare, Kaufland România demarează o campanie de colectare a materialelor textile în magazinele sale din București și împrejurimi, începând cu 12 decembrie.

Clienții pot depune, în locurile special amenajate din parcări, articolele de îmbrăcăminte, încălțăminte, precum și alte țesături care nu le mai sunt de folos, iar compania garantează revalorificarea acestora.

Începând cu 12 decembrie, magazinele Kaufland din București și împrejurimi pun la dispoziția clienților containere dedicate pentru colectarea deșeurilor textile. Containerele sunt amplasate în parcarea hipermarketului, în apropierea automatului de colectare a ambalajelor din PET, sticlă și aluminiu.

Ce tipuri de articole sunt acceptate:

Clienții pot depune articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, genți, perdele, draperii, pături, pilote, perne, lenjerii de pat. Este important ca materialele textile să fie curate. Pentru ca acestea să nu intre în contact direct cu containerul, clienții sunt rugați să le aducă ambalate corespunzător.

Ce se întâmplă cu deșeurile după colectare:

Deșeurile sunt preluate de către un partener autorizat, care se va ocupa de igienizarea, repararea și transformarea țesăturilor în produse noi, ca, de exemplu, lavetele de curățenie.

Lista magazinelor participante:

• București – Colentina
• București – Pantelimon
• București – Tei
• București – Bucureștii Noi
• București – Tudor Vladimirescu
• București – Apărătorii-Patriei
• București – Ferentari
• București – Militari
• București – Vitan, Răcari
• București – Basarab
• București – Turnu Măgurele
• București – Titan, Basarabia
• București – Odăi
• București – Rahova
• București - Brâncuși
• București – Titan, Theodor Pallady
• București – Vitan, Energeticienilor
• București – Drumul Binelui
• București – Sisești
• București – Străulești
• Bragadiru, Ilfov - Centru
• Buftea, Dâmbovița – Crevedia
• Domnești, Ilfov - West Park
• Voluntari, Ilfov - Bd. Voluntari

La nivel global, mai puțin de 1% dintre materialele folosite pentru a produce haine sunt reciclate anual (1). Astfel, mii de tone de textile ajung la gropile de gunoi. Prin accesibilizarea reciclării, Kaufland contribuie la schimbarea comportamentului de consum în rândul clienților săi și la reducerea impactului asupra mediului.

Inițiativele se subscriu angajamentului Kaufland de a limita poluarea și de a crea programe cu impact benefic pentru mediul înconjurător, printre care se numără și rețeaua de automate self-service pentru colectarea ambalajelor din PET, aluminiu și sticlă și infrastructura pentru colectarea recipientelor din plastic ale produselor cosmetice și de igienă.

***

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 159 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.

(1) https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20201208STO93327/impactul-productiei-si-deseurilor-textile-asupra-mediului-infografic