Kaufland și-a stabilit noi obiective de reducere a plasticului de unică folosință. Ca parte a strategiei REset Plastic, structurată la nivel de grup, compania își propune să folosească plastic reciclat în proporție de 20% în toate ambalajele de plastic ale mărcilor proprii până în 2025, și să susțină astfel o economie circulară sustenabilă.
În plus, din grijă pentru mediu, Kaufland România anunță eliminarea intergrală a plasticului negru din ambalajele produselor marcă proprie, până la finalul anului 2021.
Deși reciclabil, plasticul negru reprezintă o provocare în ciclul integral de reutilizare, fiind mai dificil de detectat de tehnologia de sortare utilizată în instalațiile comune de reciclare. Procesul ar putea fi simplificat considerabil prin noi procese de detecție, care să poată separa deșeurile de plastic negru la un nivel industrial ridicat. Cu toate acestea, obiectele negre de diferite tipuri de plastic sunt amestecate, iar separarea lor manuală ar consuma resurse considerabile de timp.
Prin urmare, Kaufland România a luat decizia să elimine plasticul negru din toate ambalajele sale pentru mărcile proprii până la sfârșitul anului 2021, optimizând astfel tot procesul de reciclare.
”Suntem o companie pentru care sustenabilitatea este prioritară, considerăm că este de datoria noastră să oferim un exemplu de grijă pentru mediu și să milităm pentru un circuit de consum responsabil. Această măsură ne ajută atât în efortul general de a reduce consumul de plastic de unică folosință, cât și în promovarea întregului proces de reciclare, prin eliminarea totală a unei categorii de plastic”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
Cu o politică solidă de sustenabilitate, Kaufland România susține constant acțiuni cu beneficii directe pentru mediul înconjurător. Compania a anunțat încă din octombrie 2018 că va reduce consumul de plastic cu 20% până în 2025 și că va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.
În 2020, românii au reciclat aproximativ 3 milioane de ambalaje, echivalentul a 400 de tone de deșeuri, prin intermediul automatelor de colectare din magazinele Kaufland România din întreaga țară.
Ca parte a demersurilor REdesign și REcycle, Kaufland se apropie cu încă un pas de viziunea „Mai puțin plastic - circuite închise”. Proiectul este parte din inițiativa REset Plastic, strategia dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul. Abordarea holistică cuprinde de la evitare, design, reciclare și înlăturare până la inovare și informare.
***
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 143 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Strategia noastră are ca scop îndeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile şi serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate şi, bineînţeles, preţuri atractive. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.
Kaufland angajează persoane cu dizabilități la nivel național. Cei interesați pot aplica online, pe cariere.kaufland.ro - unde este disponibilă lista posturilor vacante, prin e-mail la cariere@kaufland.ro sau la numărul de telefon 021.9132