Potrivit unui studiu Kaufland România și IZI Data privind comportamentul de colectare selectivă autohton, 69% dintre respondenți declară că reciclează cel puțin o dată pe săptămână. Dintre aceștia, 28% declară că reciclează zilnic.
Colectarea în vederea reciclării în România devine astfel o necesitate. În acest context, pentru a încuraja și a susține comportamentul consumatorilor de a proteja mediul, Kaufland România își extinde infrastructura de reciclare a produselor de îngrijire personală și a locuinței (plasticul de tip PET, HDPE și LDPE) în toate cele 152 de magazinele din România și cele 7 din Republica Moldova.
„Kaufland România aplică principiile sustenabilității în tot ceea ce face. Prin puterea exemplului, ne dorim să tragem un semnal de alarmă asupra faptului că locul ambalajelor este exclusiv în coșul de gunoi, pentru o lume mai curată și mai sănătoasă, alături de parteneri și de toți cei care ne calcă pragul. Ultimii doi ani ne-au demonstrat că românii reciclează, dacă au la îndemână infrastructura necesară. Mă bucur că am reușit să o aducem mai aproape de ei, infrastructura tip broscuță fiind acum disponibilă în fiecare magazin Kaufland din țară”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.
Obiectivul companiei este de a deveni cea mai accesibilă și comodă destinație pentru reciclare și de a recompensa comportamentul responsabil. Astfel, la fiecare trei recipiente ale produselor de îngrijire personală și de locuință aduse la instalația sub formă de broscuță din magazine, clienții vor primi câte un cupon cu reduceri de până la 50% la produsele aflate în campania lunii respective.
De asemenea, rezultatele studiului relevă că 57% dintre români apreciază când în mediul privat se susțin programele de protejare a mediului înconjurător, iar 48% menționează centrele specializate de reciclare puse la dispoziție de supermarketuri ca loc de depozitare a deșeurilor reciclabile.
Dintre materialele cel mai des colectate se numără plasticul (81%), urmat de hârtie și carton (68%), sticlă (65%), baterii (56%) și metale (44%), motivația principală fiind aceea de a proteja mediul și a reduce poluarea (73%).
În ultimii doi ani, prin sistemul de reciclare Kaufland disponibil în România, au fost colectate peste 300.000 de recipiente reciclabile.
Pentru alte tipuri de ambalaje, clienții mai au la dispoziție și automatele de colactare selectivă TOMRA, instalate în parcarea hipermarketurilor Kaufland, unde pot fi reciclate PET-uri normale (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru). În 2021, peste 1,5 milioane de clienți au folosit cele 152 de automate puse la dispoziție de Kaufland România, reciclând peste 10 milioane de ambalaje.
Ce se întâmplă cu flacoanele colectate
Ulterior, ambalajele de produse de igienă și curățenie sunt sortate și reciclate cu ajutorul celor două firme specializate partenere – Green PC Ambalaje și FEPRA. Procesul amplu constă în trei etape:
Colectarea în vederea reciclării în România devine astfel o necesitate. În acest context, pentru a încuraja și a susține comportamentul consumatorilor de a proteja mediul, Kaufland România își extinde infrastructura de reciclare a produselor de îngrijire personală și a locuinței (plasticul de tip PET, HDPE și LDPE) în toate cele 152 de magazinele din România și cele 7 din Republica Moldova.
„Kaufland România aplică principiile sustenabilității în tot ceea ce face. Prin puterea exemplului, ne dorim să tragem un semnal de alarmă asupra faptului că locul ambalajelor este exclusiv în coșul de gunoi, pentru o lume mai curată și mai sănătoasă, alături de parteneri și de toți cei care ne calcă pragul. Ultimii doi ani ne-au demonstrat că românii reciclează, dacă au la îndemână infrastructura necesară. Mă bucur că am reușit să o aducem mai aproape de ei, infrastructura tip broscuță fiind acum disponibilă în fiecare magazin Kaufland din țară”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.
Obiectivul companiei este de a deveni cea mai accesibilă și comodă destinație pentru reciclare și de a recompensa comportamentul responsabil. Astfel, la fiecare trei recipiente ale produselor de îngrijire personală și de locuință aduse la instalația sub formă de broscuță din magazine, clienții vor primi câte un cupon cu reduceri de până la 50% la produsele aflate în campania lunii respective.
De asemenea, rezultatele studiului relevă că 57% dintre români apreciază când în mediul privat se susțin programele de protejare a mediului înconjurător, iar 48% menționează centrele specializate de reciclare puse la dispoziție de supermarketuri ca loc de depozitare a deșeurilor reciclabile.
Dintre materialele cel mai des colectate se numără plasticul (81%), urmat de hârtie și carton (68%), sticlă (65%), baterii (56%) și metale (44%), motivația principală fiind aceea de a proteja mediul și a reduce poluarea (73%).
În ultimii doi ani, prin sistemul de reciclare Kaufland disponibil în România, au fost colectate peste 300.000 de recipiente reciclabile.
Pentru alte tipuri de ambalaje, clienții mai au la dispoziție și automatele de colactare selectivă TOMRA, instalate în parcarea hipermarketurilor Kaufland, unde pot fi reciclate PET-uri normale (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru). În 2021, peste 1,5 milioane de clienți au folosit cele 152 de automate puse la dispoziție de Kaufland România, reciclând peste 10 milioane de ambalaje.
Ce se întâmplă cu flacoanele colectate
Ulterior, ambalajele de produse de igienă și curățenie sunt sortate și reciclate cu ajutorul celor două firme specializate partenere – Green PC Ambalaje și FEPRA. Procesul amplu constă în trei etape:
Metodologia studiului:
Studiul național a fost realizat în intervalul 10-15 aprilie 2022, de IZI data pentru Kaufland, în rândul unui eșantion de peste 1000 chestionare online autoadministrate în rândul populației urbane digitalizate cu vârste cuprinse între 15 și 65 de ani, utilizatori de internet. Reprezentativitate național urbană pe gen, vârstă și regiune.
Strategia pentru mediu REset Plastic
Proiectul Kaufland România este parte din inițiativa REset Plastic, strategia integrată dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul. Abordarea holistică cuprinde de la evitare, design, reciclare și înlăturare până la inovare și informare. Astfel va fi redusă utilizarea plasticului iar circuitele vor fi închise. Mai multe informații pot fi accesate pe website-ul dedicat.
Până în 2025, Kaufland își propune limitarea consumului de plastic cu 20%, iar 100% din ambalajele produselor marcă proprie să fie realizate din materiale care permit un nivel maxim de reciclabilitate.
***
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 152 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.