Kaufland România continuă seria inițiativelor de protejare a mediului și educare în această direcție, prin lansarea primului proiect editorial de educație ecologică în colaborare cu scriitoarea Ioana Chicet-Macoveiciuc.
Volumele „Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră”, semnate de Ioana Chicet-Macoveiciuc, în parteneriat cu Kaufland România și Didactica Publishing House, se adresează copiilor cu vârste de 2-3 ani, respectiv 3-7 ani, și explică, într-un limbaj simplu și adecvat, conceptele de reciclare și colectare selectivă.
„Lecțiile pe care le învățăm de mici în joacă sunt cele care rămân cu noi toată viața! Cred cu putere în magia cărților de a ajuta copiii și adulții să înțeleagă mai bine aspecte complexe, să se identifice și să se simtă inspirați în a găsi soluții pentru rezolvarea provocărilor din propria viață. Cred în puterea umorului de a ne ajuta să acceptăm și să implementăm schimbări benefice în viața noastră. Aceste două cărți cu Ema și Eric, personaje bine cunoscute și îndrăgite de micii cititori, vor împrieteni, sper eu, multe familii cu concepte dificile precum schimbarea climatică, poluarea, economisirea și reciclarea, fără morală, fără presiune, prin poveste și conectare.”, a adăugat Ioana-Chicet Macoveiciuc, autoare și blogger de parenting (printesaurbana.ro).
În plus, campania are și o componentă socială, care beneficiază de sprijinul Asociației OvidiuRO și al Ministerului Educației, a cărei misiune este de a face educația preșcolară accesibilă și eficientă pentru toți copiii din România, iar în acest caz promovarea educației ecologice în rândul cadrelor didactice și preșcolarilor.
„La fel cum problema deșeurilor nu a apărut de ieri, de azi, nici rezolvarea nu va veni peste noapte. Ideea acestui proiect inedit este simplă – o societate sănătoasă are la bază generații educate în spiritul sustenabilității, al grijii față de natură. Preșcolarii sunt cei mai deschiși în ceea ce privește asimilarea și internalizarea de informații și comportamente noi, sănătoase, care se mențin pe termen lung. Copiii învață cel mai repede, dacă au parte de sprijin și explicații potrivite vârstei lor. Suntem recunoscători partenerilor, datorită cărora demersul nostru de a investi în educația copiilor se concretizează.”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
Astfel, prin intermediul Caravanei OvidiuRO, volumele „Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră” vor ajunge în 500 de grădinițe situate în cinci zone din România – municipiul București și județele Brașov, Cluj, Iași și Timiș. Fiecare grădiniță va primi câte un pachet cu 10 seturi de cărți și 10 board game-uri despre eco-obiceiuri, care vor fi folosite la ore ca suport pentru activitățile de reciclare. Cadrele didactice din cele 500 de grădinițe vor participa la 5 sesiuni de training cu ateliere de literație și de ecologie, susținute de Asociația OvidiuRO și Asociația SNK.
„Prin joc și lectură, încă de la cele mai mici vârste, copiii pot dobândi cunoștințe care să schimbe chiar și obiceiurile familiei. În primii 5 ani de viață, creierul se dezvoltă în proporție de 90%, de aceea este importantă educația timpurie, expunerea copilului la activități de învățare de calitate și cât mai diverse, căci acum se pun bazele cognitive și emoționale ale viitorului adult. Poveștile despre ecologie spuse sub formă de carte ilustrată, unde cei mici se pot identifica ușor cu personajele Ema și Eric, sunt o primă lecție de sustenabilitate pentru copiii care merg la grădiniță, mai ales că temele abordate sunt poluarea, schimbările climatice, resursele pământului și reciclarea, elemente prezente în viața fiecăruia dintre noi.” a declarat Maria Gheorghiu, co-fondatoare Asociația OvidiuRO.
„Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră” fac parte din seria „Familia Pofticioșilor” și urmăresc îndrăgitele personaje, Ema și Eric, în procesul de aprofundare prin joc și poveste a unor teme complexe, cum sunt: poluarea, schimbările climatice, consumul de resurse și reciclarea. Și de această dată, ilustrația sugestivă și pe înțelesul copiilor a fost realizată de ilustratoarea Lavinia Trifan.
Volumele vor fi disponibile în întreaga rețea de magazine Kaufland România iar în perioada 12.10-18.10.2022 clienții pot primi un voucher de 10% reducere pentru achiziționarea cărților dacă vor veni cu 5 recipiente (PET-uri, sticle sau doze de aluminiu) la centrele de colectare selectivă din parcările magazinelor.
Despre autoarea cărților - Ioana Chicet-Macoveiciuc
Ioana Chicet-Macoveiciuc este jurnalistă, autoare de carte și de blog și coordonatoare de colecții de carte pentru copii și părinți. Are până în prezent 45 de titluri publicate în limba română. A fondat și administrează mai multe comunități de părinți cu scopul de a le oferi sprijin pentru o mai bună relație cu sine și cu copiii lor. Organizează evenimente de lectură pentru copii și de informare pentru părinți în România și diaspora, și promovează comunicarea și cooperarea cu copiii ca principală metodă de educare.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.450 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 157 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.
Despre Asociația OvidiuRO
Din 2004, misiunea Asociației OvidiuRO este de a facilita accesul la educație timpurie de calitate pentru toți copiii din România și în special pentru cei proveniți din grupuri vulnerabile. Asociația mobilizează resurse private și publice pentru a pilota și extinde ulterior la nivel național intervenții integrate socio-educaționale. Pentru mai multe detalii vizitați www.ovid.ro.
Despre Editura Didactica Publishing House
Misiunea DPH este aceea de a promova alfabetizarea cu ajutorul cărților, astfel incât copiii să învețe să citească cu ușurintă și să iubească să citească.
Didactica Publishing House are o experiență de peste 18 ani pe piața educațională din România și deține un portofoliu de 2000 de titluri - carti și jocuri educationale cu adresabilitate din primele luni de viață ale copilului.
Scopul DPH este acela de a oferi sprijin cadrelor didactice în desfăşurarea activităţii lor şi, în acelaşi timp, să propună soluţii, oferite de specialiştii din domeniu, pentru a transforma procesul educaţional într-o experienţă plăcută atât pentru copii, cât şi pentru educatori, învățători și profesori.
Pentru mai multe detalii vizitați www.edituradph.ro.
Volumele „Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră”, semnate de Ioana Chicet-Macoveiciuc, în parteneriat cu Kaufland România și Didactica Publishing House, se adresează copiilor cu vârste de 2-3 ani, respectiv 3-7 ani, și explică, într-un limbaj simplu și adecvat, conceptele de reciclare și colectare selectivă.
„Lecțiile pe care le învățăm de mici în joacă sunt cele care rămân cu noi toată viața! Cred cu putere în magia cărților de a ajuta copiii și adulții să înțeleagă mai bine aspecte complexe, să se identifice și să se simtă inspirați în a găsi soluții pentru rezolvarea provocărilor din propria viață. Cred în puterea umorului de a ne ajuta să acceptăm și să implementăm schimbări benefice în viața noastră. Aceste două cărți cu Ema și Eric, personaje bine cunoscute și îndrăgite de micii cititori, vor împrieteni, sper eu, multe familii cu concepte dificile precum schimbarea climatică, poluarea, economisirea și reciclarea, fără morală, fără presiune, prin poveste și conectare.”, a adăugat Ioana-Chicet Macoveiciuc, autoare și blogger de parenting (printesaurbana.ro).
În plus, campania are și o componentă socială, care beneficiază de sprijinul Asociației OvidiuRO și al Ministerului Educației, a cărei misiune este de a face educația preșcolară accesibilă și eficientă pentru toți copiii din România, iar în acest caz promovarea educației ecologice în rândul cadrelor didactice și preșcolarilor.
„La fel cum problema deșeurilor nu a apărut de ieri, de azi, nici rezolvarea nu va veni peste noapte. Ideea acestui proiect inedit este simplă – o societate sănătoasă are la bază generații educate în spiritul sustenabilității, al grijii față de natură. Preșcolarii sunt cei mai deschiși în ceea ce privește asimilarea și internalizarea de informații și comportamente noi, sănătoase, care se mențin pe termen lung. Copiii învață cel mai repede, dacă au parte de sprijin și explicații potrivite vârstei lor. Suntem recunoscători partenerilor, datorită cărora demersul nostru de a investi în educația copiilor se concretizează.”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.
Astfel, prin intermediul Caravanei OvidiuRO, volumele „Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră” vor ajunge în 500 de grădinițe situate în cinci zone din România – municipiul București și județele Brașov, Cluj, Iași și Timiș. Fiecare grădiniță va primi câte un pachet cu 10 seturi de cărți și 10 board game-uri despre eco-obiceiuri, care vor fi folosite la ore ca suport pentru activitățile de reciclare. Cadrele didactice din cele 500 de grădinițe vor participa la 5 sesiuni de training cu ateliere de literație și de ecologie, susținute de Asociația OvidiuRO și Asociația SNK.
„Prin joc și lectură, încă de la cele mai mici vârste, copiii pot dobândi cunoștințe care să schimbe chiar și obiceiurile familiei. În primii 5 ani de viață, creierul se dezvoltă în proporție de 90%, de aceea este importantă educația timpurie, expunerea copilului la activități de învățare de calitate și cât mai diverse, căci acum se pun bazele cognitive și emoționale ale viitorului adult. Poveștile despre ecologie spuse sub formă de carte ilustrată, unde cei mici se pot identifica ușor cu personajele Ema și Eric, sunt o primă lecție de sustenabilitate pentru copiii care merg la grădiniță, mai ales că temele abordate sunt poluarea, schimbările climatice, resursele pământului și reciclarea, elemente prezente în viața fiecăruia dintre noi.” a declarat Maria Gheorghiu, co-fondatoare Asociația OvidiuRO.
„Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră” fac parte din seria „Familia Pofticioșilor” și urmăresc îndrăgitele personaje, Ema și Eric, în procesul de aprofundare prin joc și poveste a unor teme complexe, cum sunt: poluarea, schimbările climatice, consumul de resurse și reciclarea. Și de această dată, ilustrația sugestivă și pe înțelesul copiilor a fost realizată de ilustratoarea Lavinia Trifan.
Volumele vor fi disponibile în întreaga rețea de magazine Kaufland România iar în perioada 12.10-18.10.2022 clienții pot primi un voucher de 10% reducere pentru achiziționarea cărților dacă vor veni cu 5 recipiente (PET-uri, sticle sau doze de aluminiu) la centrele de colectare selectivă din parcările magazinelor.
Despre autoarea cărților - Ioana Chicet-Macoveiciuc
Ioana Chicet-Macoveiciuc este jurnalistă, autoare de carte și de blog și coordonatoare de colecții de carte pentru copii și părinți. Are până în prezent 45 de titluri publicate în limba română. A fondat și administrează mai multe comunități de părinți cu scopul de a le oferi sprijin pentru o mai bună relație cu sine și cu copiii lor. Organizează evenimente de lectură pentru copii și de informare pentru părinți în România și diaspora, și promovează comunicarea și cooperarea cu copiii ca principală metodă de educare.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.450 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 157 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.
Despre Asociația OvidiuRO
Din 2004, misiunea Asociației OvidiuRO este de a facilita accesul la educație timpurie de calitate pentru toți copiii din România și în special pentru cei proveniți din grupuri vulnerabile. Asociația mobilizează resurse private și publice pentru a pilota și extinde ulterior la nivel național intervenții integrate socio-educaționale. Pentru mai multe detalii vizitați www.ovid.ro.
Despre Editura Didactica Publishing House
Misiunea DPH este aceea de a promova alfabetizarea cu ajutorul cărților, astfel incât copiii să învețe să citească cu ușurintă și să iubească să citească.
Didactica Publishing House are o experiență de peste 18 ani pe piața educațională din România și deține un portofoliu de 2000 de titluri - carti și jocuri educationale cu adresabilitate din primele luni de viață ale copilului.
Scopul DPH este acela de a oferi sprijin cadrelor didactice în desfăşurarea activităţii lor şi, în acelaşi timp, să propună soluţii, oferite de specialiştii din domeniu, pentru a transforma procesul educaţional într-o experienţă plăcută atât pentru copii, cât şi pentru educatori, învățători și profesori.
Pentru mai multe detalii vizitați www.edituradph.ro.