• In cadrul campaniei “Romania Meseriasa“ - o campanie de sustinere a invatamantului profesional - OMV Petrom a organizat o masa rotunda la care au participat toti actorii interesati de imbunatatirea sistemului de invatamant profesional si tehnic din Romania.

• Printre participanti s-au numarat reprezentanti ai Departamentului Educatie si Cercetare din cadrul Administratiei Prezidentiale, Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, ONG-uri nationale, companii care sustin invatamantul profesional, dar si profesori, traineri specializati si lideri de opinie.

• Initiativa OMV Petrom isi propune formarea unui grup de lucru care sa genereze solutii pentru eficientizarea sistemului de invatamant profesional pe termen mediu si lung.
 
Initiativa face parte din campania ”Romania Meseriasa”, care isi propune sa aduca in atentia romanilor importanta educatiei profesionale, potentialul pe care il are tara noastra in aceasta directie si gasirea unor solutii pentru sustinerea sistemului de invatamant profesional. Printre actiunile demarate de OMV Petrom anul acesta, se numara si proiectele Scoala Petrolistilor, Tabara Meseriasilor din Tara lui Andrei, cat si o campanie de comunicare online in care lideri de opinie si-au exprimat sustinerea pentru dezvoltarea pietei meseriasilor din Romania. 
 
Dezbaterea a pornit de la un amplu studiu realizat de OMV Petrom la nivel national. Romanii sunt de parere ca pentru a imbunatati calitatea invatamantului profesional trebuie sa se puna accent pe practica si instruirea cadrelor didactice. In acelasi timp, 77% dintre ei cred ca munca meseriasilor nu este respectata. 85% dintre angajatori considera ca numarul de absolventi de scoli profesionale este insuficient pentru a acoperi nevoile actuale ale pietei si elevii care ies de pe bancile scolilor profesionale nu sunt pregatiti pentru piata muncii (Exact Cercetare & Consultanta, 2015).
 
Interesul pentru dezvoltarea sistemului de invatamant profesional este impartasit si de Administratia Prezidentiala, dupa cum a afirmat doamna Ligia Deca, Consilier de stat la Departamentul Educatie si Cercetare: 
”Unul dintre mesajele la care eu tin foarte mult este acela ca societatea romaneasca este ca o echipa. Nu exista membri ai echipei privilegiati, sau nu ar trebui sa existe, ci o echipa functioneaza atunci cand toti membri reusesc sa isi atinga potentialul si atunci cand stiu sa lucreze foarte bine unii cu ceilalti. De aceea, cred ca intregul concept de educatie profesionala in Romania trebuie gandit in paradigma invatare pe tot parcursul vietii. Nu vorbim despre a bloca oameni intr-o zona exclusiv profesionala, ci vorbim despre a le dezvolta potentialul practic si de a le lasa usa deschisa sa urmeze diferite parcursuri de cariera.”
 
Dana Stroie, reprezentant al Centrului National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic (organizatie aflata in subordinea Ministerului Educatiei si Cercetarii), a prezentat cele 4 obiective strategice si directii de actiune la nivel national pentru educatia si formarea profesionala (2015 – 2020). Acestea cuprind imbunatatirea relevantei sistemelor de formare profesionala pentru piata muncii, cresterea participarii si facilitarea accesului la programele de formare profesionala, imbunatatirea calitatii formarii profesionale, dezvoltarea inovarii si cooperarii nationale si internationale in domeniul formarii profesionale. 
 
De asemenea, Violeta Cozianu, Senior Policy Advisor Departamentul Economic al Ambasadei Regatului Olandei la Bucuresti a prezentat situatia sistemului de invatamant profesional din Olanda, un exemplu de succes in care educatia profesionala se bucura de larga sustinere, atat din partea statului, cat si a agentilor economici.
 
In aceasta prima intalnire, participantii au identificat si prioritizat nevoi ale sistemului educational profesional si au cautat solutii care sa contribuie la pregatirea unor meseriasi valorosi si performanti pe piata muncii. Directiile de actiune propuse pleaca de la modificarea si actualizarea legislatiei, pana la crearea de centre special dedicate pregatirii practice suplimentare a elevilor din scoli, cu sprijinul agentilor economici.
 
”Am inteles astazi ca indiferent de cate nevoi are sistemul educational profesional actual, solutiile sunt si mai multe, iar atunci cand exista un dialog sincer, putem lucra in echipa - autoritati, angajatori, profesori, traineri, ONG-uri. Mi-ar placea ca fiecare dintre cei prezenti astazi la masa rotunda sa considere aceasta initiativa un proiect personal pe care sa il ducem impreuna mai departe, pentru a gasi raspunsul potrivit la intrebarea: cum putem ajuta invatamantul profesional actual sa formeze meseriasi valorosi si profesionisti pentru Romania?”, a declarat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom.
 
Dialogul pe tema educatiei profesionale va continua si in 2016, cu intentia de a sprijini construirea unei strategii pentru invatamantul profesional si tehnic din Romania, in cadrul unui grup de lucru in care vor fi implicate toate partile interesate.
 
***
OMV Petrom – Resourcefulness 
Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness. Ne propunem sa dezvoltam relatii bazate pe castig reciproc intre societate, mediu si companie prin solutii inovative. Ne concentram pe managementul apei si al CO2, inovatie si energii noi si educatie pentru dezvoltarea oamenilor. 
 
OMV Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etica si codul de conduita reglementeaza toate relatiile de afaceri, iar dialogul si implicarea partilor interesate sunt parte integranta a practicii comune de business. 
 
"Tara lui Andrei" este principala platforma de implicare in comunitate. Din 2007 pana in prezent am alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania.