Compania Softmagazin S.R.L din judetul Galati ocupa primul loc in competitie, cu un premiu in valoare de 30.000 de lei. Adrian Buhai, administratorul companiei, si-a propus sa se implice in rezolvarea unei probleme stringente in comunitate: rata mare de abandon scolar cauzat de gradul de saracie a familiilor locale; in 2009, a cumparat o casa pe care a transformat-o intr-un centru social, unde, in prezent, 14 copii beneficiaza aici de o masa, ajutor la teme si de activitati educationale.
 
Pe locul al doilea se situeaza Centrul Medical Brotac din Bucuresti, castigator al premiului de 20.000 de lei. Angajatii companiei si-au propus in 2014 sa atraga atentia parintilor asupra deformarilor coloanei dezvoltate de copii la varste fragede, din cauza unor pozitii incorecte la birou. Ei au trecut prin 13 scoli din Bucuresti si au consultat gratuit aproximativ 2400 de copii. In urma consultatiilor, echipa Brotac a descoperit ca peste 60% dintre ei prezinta deformari ale coloanei. Dupa consultatii, 130 de copii din cele 13 scoli au avut sansa de a primi asistenta kineto.
 
Ionut Glavan, detinatorul afacerii IML Motoare SRL, este castigatorul premiului trei in competitie, in valoare de 15.000 de lei, dupa ce a reusit sa mobilizeze comunitatea din Galati sa ii sustina proiectul de responsabilitate sociala. In ultimii trei ani, Autobuzul lui Mos Craciun a strabatut Galatiul pentru a aduce surprize copiilor din comunitate. Pentru toate cele trei editii, Ionut Glavan a finantat Autobuzul lui Mos Craciun si a adunat o echipa care a pregatit bucurii pentru mai mult de 1200 de copii din oras.
 
Celelalte companii finaliste - Petromar Import-Export SRL din Intorsura Buzaului, Fan Vio Rod SRL din comuna Borcea, Calarasi, Stem Sure Medical SRL din Bucuresti, Made in Rosia Montana SRL-D din Rosia Montana, Comert Luci SRL din Intorsura Buzaului, Chamarel SRL din satul Arsa, Constanta si Dagmar D.V. SRL din Craiova – au primit vouchere de cumparaturi in valoare totala de 5.000 de lei. 
 
“Antreprenorii din competitie sunt adevarate modele in comunitate; intr-un context economic dificil, ei au implementat proiecte prin care sa lupte impotriva unor probleme stringente din societate. Incheiem si anul acesta cu succes METRO – Starurile Comunitatii, singura competitie de pe piata care sustine initiativele de responsabilitate sociala ale IMM-urilor si felicitam castigatorii pentru ingeniozitatea, seriozitatea si consecventa cu care sprijina rezolvarea unor probleme din comunitate”, a declarat Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry Romania.
 
Despre competitie
Prin cea de-a doua editie a METRO – Starurile Comunitatii, METRO si-a propus sa rasplateasca antreprenorii care sustin proiecte sociale, educationale si de mediu in comunitatea din care fac parte. Anul acesta, aproximativ 45 de intreprinzatori s-au inscris pe parcursul competitiei. Dupa o perioada de votare, validare si vizite pe teren de catre echipa Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile, 10 proiecte au ajuns in finala competitiei, pentru a fi evaluate de catre juriu, pentru unul dintre premiile puse la bataie in competitie. 
 
Trei finalisti cu cel mai mare punctaj acordat de membrii juriului au castigat premii in valoare totala de 65.000 de lei, ceilalti sapte finalisti fiind rasplatiti cu vouchere de cumparaturi in valoare totala de 5.000 de lei. 
 
Mai multe detalii despre competitie sunt disponibile pe site-ul www.metro.ro/starurile-comunitatii.  
 
Juriul “METRO – Starurile Comunitatii”
Proiectele finaliste au fost evaluate de catre un juriu format din sase experti cu experienta in diverse domenii de activitate, dar cu interese comune in zona de responsabilitate sociala: membri ai comunitatii de antreprenoriat si comert, jurnalisti, precum si reprezentanti din partea ONG-urilor: 
• Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry Romania
• Radu Merica, Presedinte al Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana  
• Marius Ghenea, antreprenor roman, Profesor de Inovatie si Antreprenoriat, autorul cartii “Antreprenoriat”
• Lacramioara Botezatu, Redactor-sef CSRmedia.ro
• Ionut Sibian, Director Executiv Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile (FDSC) 
• Alice Stavride, Administrator CONCORDIA Development SRL si Director Administrativ al Organizatiei Umanitare CONCORDIA
 
***
METRO Cash & Carry este reprezentata in 26 de tari cu peste 750 de magazine cash & carry. Cu peste 117.000 angajati in intreaga lume, compania a atins vanzari de aproximativ 31 miliarde € in anul financiar 2013/2014. METRO Cash & Carry este o divizie de vanzari a METRO GROUP, unul dintre liderii comertului la scara mondiala. In anul financiar 2013/2014, vanzarile METRO GROUP au atins cifra de 63 miliarde €. Compania numara aproximativ 250.000 de angajati si opereaza aproximativ 2.200 de locatii in 30 tari. Performanta METRO GROUP se bazeaza pe forta diviziilor sale de vanzari care opereaza in mod independent pe piata: Metro/Makro Cash & Carry – liderul international in comertul cu ridicata cu auto-servire, hypermarket-urile Real, Media Markt si Saturn – lider pe piata bunurilor electronice si electrocasnice din Europa si magazinele universale Galeria Kaufhof. Informatii suplimentare pe: www.metrogroup.de.
 
METRO Cash & Carry Romania este parte integranta a METRO Cash & Carry International si a fost lansata oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Astazi, reteaua numara magazine in 24 de orase. Distributia nationala a magazinelor METRO Romania este urmatoarea: 5 centre in Bucuresti, cate 2 centre in Brasov, Constanta, Timisoara si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Pitesti, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mures, Arad, Deva, Braila, Satu Mare, Piatra Neamt, Buzau, Targoviste si Turda. Informatii suplimentare pe: www.metro.ro.