NEPI Rockcastle anunță demararea celei de-a doua etape a campaniei „Natura unui MULȚUMESC”, care constă în implementarea unui sistem de colectare selectivă pentru reciclarea corectă a deșeurilor menajere, reducerea plasticului și a risipei alimentare din food court-urile tuturor centrelor comerciale atât din România, cât și la nivel de grup. În plus, ca parte integrantă a campaniei de colectare selectivă, pe toată durata lunii iunie, în jurul Zilei Mondiale a Mediului, au fost organizate activități de ecologizare și conștientizare față de problemele de mediu în majoritatea centrelor comerciale din portofoliul companiei.

Finalizarea sistemului de colectare selectivă din food court-uri reprezintă cea de-a doua etapă a proiectului de colectare selectivă și administrare a deșeurilor la sursă. Astfel, la nivel de centru comercial, în zonele de servire a mesei, echipe dedicate vor prelua tăvile cu resturile de alimente și ambalajele, transportându-le în spațiul special amenajat pentru separarea și stocarea deșeurilor (alimentar/menajer, hârtie, sticlă și plastic). Deșeurile colectate selectiv sunt preluate de centrele de reciclare autorizate, iar resturile alimentare vor fi transformate in compost, grupul demarând deja procesul de achiziție a unor echipamente speciale.

Sub conceptul „Natura unui MULȚUMESC”, campania răspunde pilonului de sustenabilitate al NEPI Rockcastle la nivel de grup și este adresată atât clienților, cât și retailerilor din centrele comerciale. În prima etapă a proiectului, implementată în centrele comerciale și zonele exterioare acestora, s-au instalat recipiente de colectare selectivă compartimentate după tipul de deșeu: hârtie și carton, plastic și deșeu menajer.

Prin realizarea procesului de colectare selectivă, în viitor, clienții centrelor comerciale din grupul NEPI Rockcastle contribuie la reducerea consumului de energie, reducerea poluării, păstrarea unui mediu curat și reducerea cantităților de deșeuri depozitate. Bazată pe regula celor 4R: Refolosește, Redu, Reciclează, Repetă!,  campania este un exemplu de economie circulară și un mod eficient de a proteja mediul.

Activități de ecologizare și conștientizare față de problemele de mediu, organizate de toate centrele comerciale NEPI în jurul Zilei Mondiale a Mediului


În parteneriat cu Asociația Let’s Do It Romania, centrele comerciale din Constanța (City Park Mall), București (Mega Mall), Piatra Neamț (Shopping City Piatra Neamț), Râmnicu Vâlcea (Shopping City Râmnicu Vâlcea), Brăila (Brăila Mall) și Ploiești (Ploiești Shopping City) au implementat acțiuni de curățenie și ecologizare în orașe, parcuri și păduri.

Pitești Retail Park și Shopping City Târgu Jiu au realizat la rândul lor acțiuni de ecologizare împreună cu asociații locale. Echipele centrelor comerciale din aceste orașe s-au implicat activ în derularea activităților, alături de organizațiile locale partenere.

În Târgu Mureș au fost plantați 1.000 de copaci pe spațiul verde al Shopping City Târgu Mureș, iar în Promenada Sibiu a fost amenajată grădina interioară a fundației Sus Inima, o asociație ce are ca scop sprijinul persoanelor afectate de cancer, atât al celor diagnosticați, cât și al familiilor și îngrijitorilor acestora. La Shopping City Sibiu, echipa centrului comercial a participat la amenajarea și înfrumusețarea zonelor verzi principale cu plante decorative și piatră albă.

Anul acesta, Ziua Mediului a fost celebrată și cu ajutorul artei, astfel că în București, în cadrul centrului comercial Vulcan Value Center, a avut loc un concurs de artă murală, iar Shopping City Timișoara va dezvălui o pictură murală în premieră, spre finalul lunii iulie. La Shopping City Satu Mare, vizitatorii au putut admira expoziția „Structuri Naturale”, dedicată legăturii dintre om și natură.

Și, pentru că pe 29 iunie s-a sărbătorit Ziua Internațională a Dunării, Shopping City Galați și Brăila Mall în parteneriat cu artiști locali au derulat activități speciale de conștientizare cu privire la rolul Dunării în viața comunităților prin expoziții de fotografie sau din materiale reciclate în incinta centrelor comerciale.

#ResponsiblyTogether


Toate proiectele de responsabilitate socială ale grupului, implementate la nivel regional, inclusiv pe piața din România, sunt comunicate sub umbrela #ResponsiblyTogether (Responsabili, Împreună), platforma de responsabilitate socială a NEPI Rockcastle. Responsabili, Împreună reprezintă angajamentul asumat la nivel de grup, dezvoltat și implementat prin intermediul centrelor comerciale din portofoliul companiei, de a susține comunitățile locale, de a reuni și a promova inițiative care definesc pilonii strategiei de sustenabilitate a companiei, precum educația, comunitatea și protecția mediului.

Mai multe detalii și informații despre inițiativele și strategia de sustenabilitate ale grupului NEPI Rockcastle sunt disponibile în raportul anual de sustenabilitate, publicat aici.

***
Despre NEPI Rockcastle
NEPI Rockcastle este principalul investitor și dezvoltator de proprietăți comerciale din Europa Centrală și de Est. Grupul deține un portofoliu excepțional de proprietăți cu poziție cheie în România, Polonia, Slovacia, Croația, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Serbia și Lituania, și se dezvoltă în continuare printr-un program de expansiune pe alte piețe din Europa Centrală și de Est. Cultura și strategia NEPI Rockcastle se concentrează pe planificare, calitatea execuției, sustenabilitate, etică și evaluarea timpurie a riscurilor.

În 2021, compania a devenit membru European Council of Shopping Places (ECSP) și U.S. Green Building Council (USGBC). ECSP este asociația europeană pentru retail care oferă o voce unitară unei industrii care proiectează, creează, finanțează, dezvoltă și administrează locuri ancorate în zona retail. În cadrul USGBC, NEPI Rockcastle, prin statutul de Gold Member, își consolidează poziția de lider în industria de retail real estate, prin transformarea proprietăților în domeniul dezvoltării durabile a construcțiilor, reducând astfel impactului asupra mediului.