NN a susținut bunăstarea fizică, emoțională și financiară a comunităților din care face parte și a donat în total peste 900.000 de euro în 2022 pentru inițiative relevante social dedicate copiilor și persoanelor care traversează contexte dificile, cu beneficii în viețile a peste 5.200 de oameni. Peste 700 de angajați și consultanți financiari s-au implicat cu peste 1.750 de ore de voluntariat pentru a amplifica impactul pozitiv al NN în societate, cu misiunea de a contribui la o dezvoltare sustenabilă a României. Contribuția NN România în societate face parte din investiția totală de 12,8 milioane de euro a NN Group în 2022, reprezentând 0,7% din rezultatul operațional înainte de taxe, cu obiectivul de a ajunge la 1% în 2023.

În România, NN urmărește să sprijine oamenii să-și asigure un viitor mai bun și să contribuie la starea lor de bine, așa cum arată Raportul de Investiții în Comunitate al NN România în 2022. Astfel, NN s-a implicat în acțiuni pentru sănătatea și educația copiilor și a desfășurat inițiative prin care să îmbunătățească educația financiară, dar și să creeze oportunități de carieră pentru tineri din medii defavorizate, ajutându-i să se integreze în societate și să ducă o viață independentă. În același timp, NN a susținut familii care s-au aflat în situații dificile în 2022 sau care trăiesc în comunități vulnerabile.

Cea mai amplă inițiativă desfășurată de NN România în 2022 a fost continuarea eforturilor pentru extinderea Secției de Cardiochirurgie a Spitalului de Copii Marie Curie în parteneriat cu Asociația Inima Copiilor, cu obiectivul de a oferi mai multor copii cu malformații cardiace acces la intervențiile chirurgicale de care au nevoie. Anul trecut, NN a continuat să doneze și să transforme cauza într-un manifest social, încurajând oamenii să se alăture acțiunilor de strângere de fonduri și dublând fiecare donație individuală de 2 euro prin SMS la 8844. Până în prezent, de la lansarea inițiativei în 2021, NN a donat aproape 1,1 milioane de euro, dintre care aproximativ 400.000 de euro numai anul trecut, contribuind semnificativ la strângerea de fonduri totale de 3 milioane de euro necesare finalizării proiectului, cu susținerea comunității.

Preocuparea pentru starea de bine a copiilor s-a reflectat și în parteneriatul NN cu Asociația Autism Voice pentru deschiderea Institutului Autism Voice, primul Centru Multifuncțional de Recuperare și Cercetare în Autism. Institutul Autism Voice este un proiect unic în România, punând bazele cercetării în domeniu pe plan local și aducând în România programe inovatoare de recuperare inclusiv pentru adolescenți și adulți diagnosticați cu autism. Centrul contribuie la dezvoltarea și aplicarea de terapii adaptate nevoilor pacienților, la monitorizarea evoluției recuperării și integrării acestora, și la o mai bună înțelegere a răspândirii tulburărilor din spectrul autist. Ca partener principal, NN s-a alăturat misiunii și a donat 200.000 de euro. Începând din 2022, peste 500 de pacienți beneficiază anual de tratamente și terapii în cadrul institutului și, în același timp, 300 de terapeuți și 300 de cadre didactice vor beneficia de training pentru a susține pacienții cu autism.

„Punem mereu oamenii pe primul loc în tot ceea ce facem și asta înseamnă și să fim responsabili social și să susținem schimbări pozitive în societate. În 2022 ne-am concentrat pe starea de bine fizică, emoțională și financiară a comunităților din care facem parte și am susținut inițiative dedicate copiilor și oamenilor în situații vulnerabile prin acces la servicii medicale de calitate, susținere pentru o viață sănătoasă și independentă și educare pentru un viitor financiar mai bun. Pentru noi, asta înseamnă să ne folosim resursele, expertiza și impactul pentru a face o diferență în societate acolo unde este cel mai mult nevoie, chiar și în vremuri dificile”, spune Gabriela Lupaș-Ţicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN Romania.

Educație, antreprenoriat social și oportunități pentru un viitor mai bun

Anul trecut, NN a continuat inițiativele de suport pentru îmbunătățirea educației, dezvoltarea antreprenoriatului social și creșterea accesului la oportunități profesionale pentru tineri. Împreună cu Teach for Romania, NN a creat un program prin care să contribuie la creșterea calității educației de care beneficiază copii din comunități defavorizate, donând 60.000 de euro pentru a asigura materiale educaționale copiilor și pentru a contribui la pregătirea profesională a cadrelor didactice responsabile de educația lor.

Totodată, prin colaborarea începută în 2014 cu Junior Achievement, NN a susținut inovația socială și crearea de oportunități economice prin programele Social Innovation Relay și Economic Opportunities for All. Social Innovation Relay ajută studenți să identifice probleme reale din comunitățile lor și să dezvolte proiecte inovatoare pentru a le aborda, cu sprijinul mentorilor NN. În 2022, 2.050 de elevi din 60 de licee din întreaga țară au participat la program, iar 350 au intrat în incubatorul JA BizzFactory pentru a-și dezvolta ideea de antreprenoriat social. Totodată, prin Economic Opportunities for All, inițiativă care urmărește să faciliteze tranziția tinerilor de la educație la angajare sau antreprenoriat, NN a ajutat aproximativ 7.000 de studenți să acceseze resurse de învățare și 300 să beneficieze de traininguri pentru un viitor mai bun.

Voluntariat pentru amplificarea impactului pozitiv în societate

În 2022, NN a amplificat strategia amplă de voluntariat, încurajând angajații și consultanții financiari să se implice în toate inițiativele de responsabilitate socială desfășurate. În total, 700 de membri ai echipei au contribuit cu peste 1.750 de ore de voluntariat.

Cea mai amplă inițiativă cu implicarea voluntarilor NN a fost Săptămâna Implicării în Comunitate, o inițiativă anuală aflată la cea de-a doua ediție care valorifică resurse, abilități și talente și direcționează donații și eforturi de voluntariat pentru maximizarea impactului pozitiv în societate. Prin urmare, în această săptămână, NN a susținut acțiuni și a încurajat echipa să participe la activități relevante de voluntariat dedicate copiilor. În total, 500 de angajați și consultanți financiari au participat la acțiunile dezvoltate în Săptămâna Implicării în Comunitate, cumulând peste 1.100 de ore de voluntariat.

Aproximativ 150 de angajați NN au alergat la NN Charity Run și au transformat cei 770 kilometri parcurși în donații către Asociația Inima Copiilor, iar alți 30 de voluntari au alergat la Color Run pentru a contribui la demersul Hope and Homes for Children de a construi o casă pentru o familie defavorizată cu 7 copii. În același timp, voluntarii NN au adus bucurie de 1 iunie pentru peste 200 de copii fără familie din Ucraina, aflați în centre de plasament din România, oferindu-le cadou haine, jucării, accesorii sau alte obiecte pe care și le-au dorit de Ziua Internațională a Copilului. Iar pentru a susține tineri care se pregătesc să-și înceapă viața pe cont propriu, voluntarii i-au întâmpinat la sediul NN pentru a-i ajuta să descopere cum arată viața ca angajat la NN, a discuta despre oportunități de carieră și a le oferi consiliere despre ce pot face pentru un viitor financiar mai bun.

Solidaritate cu Ucraina

În prima jumătate din 2022, NN a susținut comunitatea de refugiați din Ucraina prin donații totale în valoare de 220.000 de euro către o serie de inițiative relevante pentru cei în nevoie. Alături de Crucea Roșie, NN a susținut acțiunile de ajutorare a refugiaților care au venit în România sau au rămas în Ucraina, prin campania Umanitatea nu are granițe. Ca urmare, prin această donație refugiații au beneficiat de prim ajutor și asistență, mâncare, îmbrăcăminte, medicamente, dar și consiliere, activități educative pentru copii și sprijin în regăsirea familiei.

În plus, împreună cu Code4Romania, NN a contribuit la proiectul de dezvoltare a ecosistemului de soluţii digitale menite să vină în sprijinul refugiaților, dar și al voluntarilor, ca parte a misiunii ample a organizației de a dezvolta și menține infrastructura digitală necesară societății din România. Ecosistemul digital de răspuns la situații de urgență și crize umanitare a oferit refugiaților informații oficiale exacte cu privire la intrarea și cazarea în România, infrastructura digitală necesară pentru gestionarea ajutorului pe care autoritățile centrale și locale au folosit-o pentru a aloca resursele, precum și accesul la asistență medicală, educație sau sprijin psihologic.

NN s-a alăturat totodată și Hope and Homes for Children pentru a sprijini amenajarea spațiilor de cazare și oferirea de asistență copiilor fără familie din Ucraina care au venit în România. În total, 104 copii instituționalizați, 43 de adulți însoțitori și 13 copii ai adulților însoțitori au primit ajutor. Alți 450 de refugiați, în cea mai mare parte femei, copii și vârstnici, au primit sprijin imediat și consiliere. Iar alături de Royal Club în România, NN a susținut acordarea de sprijin medical ucrainenilor în nevoie.

***

Despre NN România

NN este prima companie internațională de asigurări de viață care a intrat pe piața din România, în 1997, iar de 15 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, NN s-a extins în ultimii ani în România și pe segmentele asigurărilor de sănătate și de locuință. În prezent, NN are 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări și susține peste 2,3 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze tot ceea ce contează mai mult pentru ei.

NN România este parte din NN Group, companie de servicii financiare cu o istorie de mai bine de 175 de ani la nivel internațional și o prezență puternică în 11 țări, având în total peste 16.000 de angajați și peste 20 milioane de clienți. NN Group este listat la bursa Euronext Amsterdam din 2014 și se asigură că este mereu aproape de clienți cu responsabilitate și angajamente susținute.

Prin activitatea de business și investițiile în societate, NN îşi propune să genereze schimbări pozitive în viețile oamenilor, sprijinindu-i să creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei și cei dragi lor. NN identifică soluții care răspund problemelor actuale ale societății și contribuie la implementarea acestora ori de câte ori are ocazia împreună cu parteneri din sectorul non-profit. Concret, compania susține inițiative importante care au ca scop crearea de oportunități economice pentru tineri și pentru familii defavorizate, dar şi accesul la educaţie şi servicii medicale pentru cei mai vulnerabili dintre noi.