Prima competiție online de tip „vânătoare de comori”, cu tematică financiară, s-a încheiat după patru luni de desfășurare. Peste 400 de elevi din întreaga țară au participat la acest concurs adresat copiilor cu vârste între 7 și 14 ani. Lista câștigătorilor poate fi accesată pe site-ul Școala de Valori: https://escoaladevalori.ro/flipiada/ 
 
Participanții au fost împărțiți în două grupe de vârstă: Detectivii (7-10 ani) și Exploratorii (11-14 ani), iar echipele au fost formate din câte patru elevi. Aceștia au parcurs mai multe etape ce presupun rezolvarea unor serii de exerciții și scenarii, folosindu-se de cunoștințele dobândite în atelierele de educație financiară. Obiectivul Detectivilor și al Exploratorilor a fost să strângă cât mai multe puncte FLiPcoins, moneda jocului.
 
Premiile puse în joc au valoarea totală de 60.000 de lei și sunt distribuite astfel:
● Grupa Detectivi: premiul I - 16.000 lei/ echipă; premiul al II-lea - 8.000 lei/ echipă
● Grupa Exploratori: premiul I - 24.000 lei/ echipă; premiul al II-lea - 12.000 lei/ echipă

Mai mult, toți copiii calificați în etapa finală vor beneficia de premii de participare: pușculițe, exemplare ale cărții Școala Banilor Bine Crescuți și ateliere de educație financiară. 
 
Ce spun copiii despre competiție

„Am învățat foarte multe lucruri, credeam că știu multe, dar aceste săptămâni mi-au demonstrat că încă știu foarte puțin. Am învățat că banii nu au existat întotdeauna, că înainte schimbul de mărfuri se numea troc și doar așa oamenii obțineau ce doreau, povestea ciocolatei și câtă muncă este depusă pentru a mă bucura eu de ea”
spune Stănilă Miruna, participantă în grupa Detectivilor.
 
„Atelierul Școala de Bani pe Roți mi-a stârnit curiozitatea să aflu mai multe lucruri într-un domeniu care nu se studiază la școală, în clasele gimnaziale. M-am înscris la concurs cu dorința de a învăța atât noțiuni noi din domeniul financiar, cât și cum să-mi gestionez banii și cum să economisesc. Concursul Flipiada a fost o experiență frumoasă, captivantă și plină de acțiune. Reflectez acum, după două luni de provocări, și constat că văd altfel lucrurile, ca un adult responsabil care a înțeles că banii se câștigă greu și se consumă ușor” declară Trestian Gabriel, participant în grupa Exploratorilor.
 
În urma competiției, copiii au învățat ce înseamnă inflație și deflație, ce reprezintă trocul, cum se calculează valoarea banilor, ce este dobânda, cum să economisească sau să gestioneze un buget etc.
 
„Cea mai mare bucurie e când poți vedea concret rezultatele obținute în urma acțiunilor pe care le desfășori. Eu le-am văzut în momentul în care am citit testimonialele participanților și am înțeles că această competiție și-a îndeplinit obiectivul, acela de a-i învăța pe cei mici cât mai multe taine ale educației financiare. Sperăm să înceapă să le pună în aplicare și să devină niște adulți responsabili cu banii lor. Felicitări câștigătorilor, dar mai ales părinților și profesorilor care i-au îndrumat și convins să se înscrie în concurs!”, spune Nicoleta Deliu Pașol, coordonator Școala de Bani.
 
„Flipiada a fost mai mult decât o competiție, a fost o experiență complexă, o călătorie plină de descoperiri în lumea banilor, în care micuții participanți au fost puși în situația de a experimenta, de a lua decizii, de a reflecta, de a lucra în echipă. A fost o aventură completă, de pe urma căreia concurenții nu au rămas doar cu premii consistente, dar mai ales cu ”achiziții” importante, care îi vor ajuta pe parcursul întregii vieți, contribuind la dezvoltarea unei gândiri financiare conștiente și responsabile”, spune Loredana Dinu, Project Manager FliPiada.
 
FLiP, Școala de Bani pe Roți este un proiect al Băncii Comerciale Române, derulat în parteneriat cu Școala de Valori, prin care Școala de Bani devine o caravană educațională la bordul unui camion modular. După debutul pandemiei, Școala de Bani pe Roți a trecut în online și îi invită pe toți profesorii și părinții să îi înscrie pe copiii cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani la atelierele gratuite de educație financiară, susținute acum în mediul virtual.

***
Școala de Bani este un proiect al Băncii Comerciale Române, lansat în 2016, care a devenit cel mai amplu program de educație financiară din România. Peste 1.000 de angajați ai BCR au devenit, în mod voluntar, profesori de educație financiară, urmând cursuri specializate, și au reușit să ofere astfel de cursuri gratuite către aproximativ 430.000 de români – copii, tineri și adulți. Cei interesați se pot înscrie la cursuri prin completarea formularului disponibil pe www.scoaladebani.ro, dar și în huburile BCR.
 
Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală şi non-profit, înființată în 2009, care îi îndrumă pe tineri să-şi antreneze potenţialul, astfel încât să-şi dezvolte atitudini şi comportamente prosociale, care să îi ajute în viață și în carieră. Misiunea sa este de a ajuta tinerii să devină creatorii propriilor vieţi, fiind singura asociaţie din România care implementează în programe educaţia centrată pe valori, un model educaţional ce implică dezvoltarea de competenţe împărţite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalităţii, implicare civică şi well-being. În prezent, organizația dezvoltă cinci programe educaţionale naţionale: Adoptă un Liceu, Excepţionalii, Globatic, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educaţiei autohtone și europene, oferind cunoaştere şi îndrumare adolescenţilor, tinerilor şi profesorilor.
 
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.
 
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 19 centre de afaceri și 17 birouri mobile dedicate companiilor și 370 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 13.000 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce. 
 
Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 47.700 de angajați deservesc 16,2 milioane de clienți în cadrul a 2.500 de filiale din 7 țări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croația, Serbia). La sfârșitul lui 2018, Erste Group deținea active totale în valoare de 236,8 miliarde EUR, înregistra un profit net de 1,79 miliarde EUR, precum și un indice al capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) la 13,5%.