• Peste 5,000 de angajați, sprijiniți să se relocheze în contextul războiului din Ucraina

 

SoftServe, companie de consultanță IT, a lansat raportul anual de sustenabilitate, prin intermediul căruia prezintă progresele  pe care le-a realizat în 2022. Raportul evidențiază angajamentul puternic al companiei față de responsabilitatea socială corporativă.

"Sustenabilitatea se află în centrul a tot ceea ce facem la SoftServe", a declarat Chris Baker, CEO al SoftServe. "Angajamentul nostru ferm de a crea un impact pozitiv pentru oameni, comunități și mediul în care ne desfășurăm activitatea ne alimentează pasiunea și acțiunile. Acest raport de sustenabilitate reflectă progresul nostru din 2022, ceea ce este impresionant, date fiind împrejurările în care noi în calitate de  companie - și lumea în general - am suferit pe fondul războiului declanșat de Rusia în Ucraina. Împreună, colegii, clienții și partenerii au creat o forță comună pentru bine."

 

SoftServe sprijină Ucraina

Ca răspuns la războiul din Ucraina, Open Eyes, fundația caritabilă a SoftServe, a strâns peste 11,7 milioane de dolari pentru a furniza asistență umanitară vitală și resurse celor aflați în nevoie, inclusiv 71 de ambulanțe și 52 de vehicule de evacuare medicală de pe liniile de front.

Open Tech – platforma de crowdsourcing pro bono a SoftServe - a creat 10 programe axate pe ajutorarea Ucrainei, cum ar fi "The Shelter", care a găzduit peste 1 milion de refugiați, și jocul educativ "NUMO", dezvoltat în colaborare cu UNICEF Ucraina, de care a beneficiat 74,000 de copii din adăposturile antiaeriene.

Încă de la începutul invaziei rusești, SoftServe a acordat prioritate siguranței angajaților săi, prin eforturi menite să ofere sprijin financiar, operațional, informațional și psihologic. Compania a relocat 5,675 de angajați ucraineni atât în străinătate, cât și în Ucraina – în zone mai îndepărtate de linia frontului, oferindu-le asistență financiară, în timp ce peste 1,750 de persoane din Polonia și Ucraina au beneficiat de suport psihologic gratuit. Aproximativ 50 de angajați au fost relocați în România de la începutul războiului, iar dintre aceștia, 14 au decis să se alăture echipei de 100 de persoane din SoftServe România.

 

Drumul spre o afacere neutră

Ca parte a strategiei sale de eficientizare a resurselor de mediu pe 10 ani, SoftServe a redus în 2022 emisiile directe de gaze cu efect de seră cu 43% și emisiile indirecte cu 46%. De asemenea, compania a primit certificarea ISO 14001:2015.

 

Oportunități egale de carieră pentru femei

În 2022, SoftServe a continuat să promoveze o cultură a diversității, echității și incluziunii (DEI). Egalitatea de gen a fost unul dintre domeniile cel mai semnificativ impactate de inițiativele DEI, deoarece oportunitățile de angajare, conducere și educație au crescut din 2021 până în 2022. Anul trecut s-a încheiat cu 36% din forța de muncă a companiei formată din persoane care se identifică drept femei. În cadrul SoftServe România, 41% dintre angajați sunt femei. Procentul femeilor în funcții de asociat, de conducere și de management a crescut cu 1%, respectiv 3% și 2%. Mai mult, raportul de femei în roluri de conducere și management depășește în prezent standardele industriei. SoftServe a colaborat, de asemenea, cu organizații neguvernamentale din Ucraina și Columbia pentru a ajuta peste 110 femei să își înceapă cariera în domeniul IT prin oferirea de cursuri gratuite.

 

Remodelarea stării de bine

Raportul de sustenabilitate al SoftServe detaliază, de asemenea, evoluția inițiativei "Dare to Care", un proiect desfășurat la nivelul întregii companii, care oferă managerilor, liderilor și angajaților instrumente și sfaturi practice pentru îngrijirea de sine. În total, au fost organizate peste 80 de evenimente dedicate stării de bine a angajaților pentru aproape 13.000 de participanți. Potrivit sondajului care măsoară gradul de satisfacție al angajaților, ratingul general al inițiativelor privind bunăstarea și asistența medicală s-a îmbunătățit cu trei puncte, plasând SoftServe în primele 5% companii din industrie la acest indicator.

 

Educație pentru un viitor mai bun

În 2022, SoftServe și-a reluat parteneriatele cu universitățile după pauza cauzată de pandemie. Compania și-a extins programele în noi locații și a format peste 20 de noi parteneriate, crescând astfel numărul partenerilor universitari la 84 în Ucraina, Mexic, Columbia, Polonia și Bulgaria. Ca parte a colaborării sale cu universitățile, SoftServe a dezvoltat programe de educație duală pentru a ajuta studenții să obțină o diplomă de licență în domeniul IT și să devină specialiști pregătiți pentru piața muncii. Începând cu 2022, în șase universități partenere din Ucraina erau înscriși 1,381 de studenți în programele de educație duală.

 

Pentru a afla mai multe despre eforturile SoftServe, puteți citi Raportul de Sustenabilitate 2022.

 

***

 

Despre SoftServe

SoftServe este una dintre cele mai mari companii IT din Europa Centrală și de Est, cu peste 12.000 de angajați. Înființată în 1993, la Lviv, Ucraina, s-a extins în Polonia și Bulgaria în 2014 și a deschis recent centre de dezvoltare în Mexic, Columbia, Chile și România.

Compania are în prezent aproape 100 de angajați în România și intenționează să ajungă la 800 în 3 ani.

Compania oferă expertiză aprofundată în inginerie software, Cloud și DevOps, Big Data, AI și Machine Learning, Internetul Lucrurilor, realitate extinsă (XR) și robotică. Printre clienții companiei se numără giganți precum IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera și alții. SoftServe este partener Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, dar și al altor companii de tehnologie bine cunoscute.