Sistemul Coca-Cola România și Dorna, în parteneriat cu organizațiile CSR Nest și GreenPoint Management, au lansat, săptămâna trecută, o nouă inițiativă de colectare separată a deșeurilor de pe litoral. Proiectul beneficiază de susținerea Primăriei Municipiului Constanța si Primariei Limanu și este derulat sub umbrela “După Noi, strângem tot noi”, parte a platformei de sustenabilitate a Sistemului Coca-Cola România, După Noi.
Campania, care se desfășoară în perioada 22 iulie – 29 august, în stațiunile Vama Veche și Mamaia, constă în amplasarea în locațiile menționate a unui sistem de colectare separată – numit Eco-remorca - ce răsplătește pe loc consumatorii care colectează PET-uri cu premii de sezon.
Campania, care se desfășoară în perioada 22 iulie – 29 august, în stațiunile Vama Veche și Mamaia, constă în amplasarea în locațiile menționate a unui sistem de colectare separată – numit Eco-remorca - ce răsplătește pe loc consumatorii care colectează PET-uri cu premii de sezon.
“Cei mai mulți dintre noi au fost educați să creadă că ambalajele produselor pe care le consumă sunt deșeuri, pe care trebuie să le arunce la gunoi. Aceasta este o percepție înrădăcinată în mintea consumatorilor, pe care ne dorim să o schimbăm. Din acest motiv construim campanii de tipul celei pe care o lansăm astăzi, menite să atragă atenția tuturor că ambalajele pot deveni o resursă dacă sunt revalorificate. Atunci când sunt colectate separat în mod corespunzător, prin reciclare, pot fi transformate în alte obiecte. Sperăm ca, prin această campanie, să convingem cât mai mulți români că ceea ce lăsăm #dupanoi generațiilor următoare stă doar în puterea și deciziile noastre”, a spus Alice Nichita, Public Affairs & Communication Manager la Coca Cola HBC România.
“Fiecare gest pe care îl facem poate contribui la schimbare. Credem cu tărie în acest lucru. Credem, de asemenea, că o Lume fără deșeuri este posibilă și, de aceea, depundem constant eforturi pentru a atinge această viziune. Responsabilitatea noastră este să reducem amprenta pe care o avem asupra mediului și să încurajăm un comportament responsabil. Când vorbim despre amprenta noastră, brandul Dorna reprezintă cel mai bine direcția în care ne dorim să mergem în viitor, și anume spre o economie cu adevărat circulară. Îmbuteliate într-un ambalaj din 100% PET reciclat, apele minerale naturale Dorna susțin acest proiect și încurajează colectarea separată”, a declarat Mihaela Niță, Public Affairs Manager, Coca-Cola România.
Voluntarii CSR Nest îi vor întâmpina la Eco-remorca pe turiștii care doresc să colecteze separat sticlele PET, în fiecare săptămână, de joi până duminică, astfel:
• 22 iulie – 8 august la Sandalandala, Vama Veche
• 9 - 29 august 2021, Aroa Beach, Mamaia
Participarea la program se va desfășura după următoarea mecanică:
• La 3 PET-uri colectate, participantul va primi o pereche de ochelari de soare din bambus;
• La 5 PET-uri colectate, participantul va primi un set de cărți de joc din material reciclat;
• La 10 PET-uri colectate, participantul va primi o sacoșă din bumbac, realizată de Atelierul de Pânză – proiect al ONG-ului ViitorPlus, care militează pentru protejarea mediului.
• La 5 PET-uri colectate, participantul va primi un set de cărți de joc din material reciclat;
• La 10 PET-uri colectate, participantul va primi o sacoșă din bumbac, realizată de Atelierul de Pânză – proiect al ONG-ului ViitorPlus, care militează pentru protejarea mediului.
“La nivel global, modul în care debarasăm ambalajele este parte extrem de importantă în rezolvarea provocărilor legate de deșeuri și impactul pe care acestea îl au asupra climei și mediului. Alături de partenerii noștri de la Coca-Cola, ne-am propus să susținem obiectivele majore asumate legate de creșterea gradului de reciclare în România, scoțând în evidență atât importanța colectării separate, cât și valoarea economică de necontestat a resursei secundare reprezentată de deșeuri. Eco-remorca este o inițiativă aproape de oameni, gândită tocmai pentru a sprijini un model de trai sustenabil, un proiect prin care punem la dispoziție sisteme inteligente de colectare a sticlelor din PET. Atenția rămâne pe un comportament responsabil, indiferent că suntem acasă, călătorim în scop afaceri sau` în vacanță”, susține Andrei Dinescu, Director General adjuct GreenPoint Management.
"Educația populației privind adoptarea unui comportament responsabil față de mediul înconjurător este un proces complex și continuu, iar campaniile de informare și conștientizare privind importanța colectării separate a deșeurilor în vederea reciclării reprezintă un prim pas în această direcție. Ulterior, adoptarea unor obiceiuri simple de colectare separată a deșeurilor determină, în timp, și o schimbare de comportament pe termen lung, în sensul în care fiecare dintre noi înțelege că trebuie să adopte un stil de viață și un comportament de consum sustenabile, pentru un mediu mai curat în viitor”, spune Sergiu Sebesi, președintele Asociației CSR Nest.
Eco-remorca este un sistem inteligent de colectare separată a deșeurilor, prevăzut cu două echipamente de tip RVM (Reverse Vending Machine), care includ un compactor intern, astfel fiind posibilă colectarea unui volum mult mai mare de deșeuri reciclabile decât în coșuri obișnuite! Eco-remorca a mai fost folosită până acum în campaniile precedente ale După noi, ea fiind inclusă, printre altele, între soluțiile de infrastructură de colectare separată de la festivaluri precum Untold, Neversea și nu numai.
***
Despre După Noi
După Noi #NuNeOprimAici este platforma care reunește toate proiectele de responsabilitate socială derulate de Sistemul Coca-Cola în România. Lansată în 2016, platforma de CSR reflectă filosofia sistemului Coca-Cola, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lăsa în urmă o lume mai bună. Platforma își propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare. După Noi Strângem Tot Noi este pilonul dedicat protecției mediului înconjurător și proiectelor ce încurajează colectarea separată.
Despre Coca-Cola HBC România
Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2018 vânzări de 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea. Coca-Cola HBC promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru comunitățile în care este prezentă. În acest sens, compania oferă băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis și desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil, astfel încât să protejeze mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB-ul României.
În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local în 2016, 2017, 2018 și 2019, conform Romania CSR Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. Coca-Cola HBC România este liderul industriei de băuturi, fiind cel mai mare exportator din domeniu, cu o pondere de aproximativ 30% din exporturile de băuturi.
Despre Compania Coca-Cola
Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări. Misiunea companiei noastre este de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include Sprite, Fanta și alte băuturi răcoritoare. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, oferim brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, oferim, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a avea un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre, prin promovarea reciclării ambalajelor, practici sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB.