Astăzi a avut loc o nouă masă rotundă pe tema „Provocările Sistemului de Garanție-Returnare în România și oportunități de investiție”, organizată de BCR și Asociația ECOTECA. Noul eveniment din seria „Investim în viitor” a urmărit explorarea contextului general al implementării Sistemului de Garanție-Returnare la nivel național, punctând informații importante despre infrastructura lui, provocări în funcționarea sa eficientă, precum și oportunități de investiție pentru băncile din România.
Totul în contextul în care 30 noiembrie 2023 se apropie cu pași repezi, data la care Sistemul de Garanție-Returnare ar trebui să fie funcțional pe întreg teritoriul național, atât în zona urbană, cât și în cea rurală.
La nivel global, economia circulară reprezintă doar 7.2%, iar în România procentul de economie circulară înregistrat este de doar 1.3%. În acest context, țara noastră se află în urma multor alte țări din Uniunea Europeană atunci când vine vorba de colectare, reciclare și reutilizare, dar o soluție pentru a rezolva această problemă poate fi reprezentată de implementarea Sistemului de Garanție-Returnare.
„Sustenabilitatea este un subiect prioritar pe agenda noastră de discuție. De aceea, atenția noastră este îndreptată spre direcționarea investițiilor către proiecte care aduc un impact pozitiv asupra mediului înconjurător și asupra comunităților locale. Avem produse verzi, avem produse de eficiență energetică, finanțăm clădiri verzi și ne uităm atent la zona de deșeuri și proiecte de circularitate. RetuRO este cu adevărat un proiect transformațional pentru România și ne dorim să contribuim în mod activ pentru susținerea lanțului logistic, investiții în tehnologie și echipamente. Suntem alături de retaileri, producători de echipamente și transportatori prin finanțări bancare sau leasing financiar, și suntem pregătiți să găsim împreună soluțiile potrivite pentru clienții corporate și IMM-uri. Vor fi cu siguranță provocări în implementarea RetuRO, dar suntem în direcția bună către viitorul pe care ni-l dorim!”, a declarat Ioana Voinescu, Șef Departament Sustenabilitate BCR.
Printre invitații care au luat parte la evenimentul desfășurat în clădirea The Bridge din București s-au numărat: Ilinka Kajgana, Vicepreședinte Executiv Risc BCR, Ioana Voinescu, Șef Departament Sustenabilitate BCR, Raul Pop, Director de Programe al Asociației ECOTECA, precum și reprezentanți ai retailerilor, producătorilor de băuturi, furnizori de RVM-urI și alți stakeholderi importanți pentru acest subiect. În cadrul discuției moderate de Raul Pop, specialiștii au analizat investițiile necesare pentru inovarea tehnologică a sistemului, nevoia de educație a consumatorilor, precum și rolul fiecărui actor implicat pentru o funcționare cât mai eficientă a SGR încă de la început.
„Este foarte important ca toți oamenii care au relevanță tehnică pe subiectul deșeurilor, atât cele care intră în Sistemul de Garanție-Returnare, cât și cele care vor rămâne în afara sistemului, să discute împreună soluțiile logistice care urmează să fie puse în practică. România are în continuare o nevoie majoră de a colecta cât mai bine deșeurile reciclabile și de a le recicla, pentru a recupera țintele întârziate la care se raportează în prezent și pentru a ajunge la țintele europene impuse. Așadar, colaborarea între părțile logistice implicate este esențială și nu se poate întâmpla fără dialog”, a declarat Raul Pop, Director de Programe, Asociația ECOTECA.
Masa rotundă „Provocările Sistemului de Garanție-Returnare în România și oportunități de investiție”, a reprezentat a cincea întâlnire din seria de evenimente „Investim în viitor", ce își propune să dezbată subiectul sustenabilității, atât ca responsabilitate a întreprinderilor și a instituțiilor publice, cât și a societății.
Seria de evenimente BCR Investim în viitor” vizează conturarea unor direcții de acțiune pentru noi activități diverse, practici de business și inițiative legislative cu scopul de a aduce schimbări reale în societate. Rolul evenimentelor este de a regândi modul în care societatea își desfășoară activitatea, păstrând mereu în minte necesitatea asigurării unui viitor mai bun pentru generațiile viitoare. Programul vine în continuarea inițiativelor sustenabile prin care BCR integrează principiile ESG în strategia sa de afaceri și în portofoliul de produse pentru persoane fizice, instituții sau companii, precum programul de credite ipotecare destinate achiziției de locuințe verzi Casa mea NaturA, emisiunile de obligațiuni verzi, programul Electric Up pentru IMM-uri sau Creditul pentru Eficiență Energetică destinat companiilor și instituțiilor publice.
* *
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.
***
Asociația ECOTECA este o organizație neguvernamentală specializată în managementul corespunzător al deșeurilor. Are o experiență de 12 ani în politici publice, consultanță în managementul deșeurilor și în implementarea de proiecte de gestionare a deșeurilor din fonduri europene, private (provenite de la companii) sau fonduri naționale.
BCR - Comunicare Corporativă
Cătălin Ioniță, e-mail:catalin.ionita@bcr.ro telefon: 0740.247.336
Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro
Pentru detalii referitoare la produsele și serviciile BCR vă rugăm să folosiți următoarele modalități de contact
InfoBCR
Web: www.bcr.ro
Email: contact.center@bcr.ro
Telefon: *2227, număr cu tarif normal apelabil din rețelele naționale fixe/mobile Telekom, Orange, Vodafone, RDS-RCS00000