Unilever, unul dintre cei mai mari producători globali de produse de curățenie, introduce pe piață un nou recipient pentru detergentul lichid DERO, realizat din plastic reciclat și 100% reciclabil. Această inițiativă face parte din programul Unilever Clean Future, lansat în 2020 și dezvoltat de divizia Home Care a companiei, menit să aducă o schimbare fundamentală în realizarea unora dintre cele mai cunoscute produse de curățenie din lume, atât în ceea ce privește procesul de producție a acestora, cât și procesul de ambalare. Clean Future se concentrează pe crearea de produse de curățenie accesibile, care oferă rezultate superioare de curățare cu un impact semnificativ mai mic asupra mediului.
„Schimbarea ambalajului DERO lichid a pornit din dorința noastră de a maximiza conținutul de plastic reciclat din produsele noastre și de a introduce pe piață ambalajele de plastic 100% reutilizabile, reciclabile sau compostabile. Ne dorim să punem la dispoziția cetățenilor produse eco-friendly, care protejează planeta și încurajează oamenii să se alăture acestui demers. Ne bucurăm să inițiem acest tip de schimbare în categoria produselor de curățenie a casei la nivel local cu un produs autentic românesc, atât de iubit și de apreciat. Ne dorim să fim un exemplu pozitiv și să inspirăm cât mai multe branduri să găsească soluții sustenabile, cu impact minim asupra mediului”, a declarat Andreea Ion, Brand Building Manager Dero, Unilever South Central Europe
Tradiția de a face bine prin brandurile și produsele Unilever
Anul acesta, Unilever a lansat campania Unilever – Tradiția de a face bine, prin care sărbătorește cele mai importante momente, proiecte și inițiative dezvoltate în România cu scopul de a face bine societății și planetei prin brandurile și produsele companiei.
În linie cu angajamentele globale, lansarea noului recipient din plastic reciclat și 100% reciclabil al detergentului lichid DERO este un pas înainte în atingerea misiunii companiei de a transforma stilul de viață sustenabil într-o obișnuință și de a avea un impact local pozitiv pe termen lung. În același timp, o altă marcă cu tradiție a companiei, OMO, s-a alăturat acestei inițiative și a introdus pe piață același recipient din plastic reciclat și 100% reciclabil pentru detergentul lichid.
La nivel global, Unilever și-a asumat obiective ambițioase de sustenabilitate atât în ceea ce privește formulele produselor din portofoliu, cât și ambalajele pe care le utilizează. Până în 2025, compania va folosi cel puțin 25% plastic reciclat post-consum (PCR) în ambalajele produselor din toate categoriile, iar toate ambalajele de plastic folosite vor fi 100% reutilizabile, reciclabile sau compostabile. La nivel de industrie, Unilever se îndreaptă spre reducerea dependenței de combustibili fosili, inclusiv ca materie primă pentru produsele din portofoliu și spre reducerea amprentei de carbon.
Clean Future - Inovații prietenoase cu mediul
Compania depune în permanență eforturi pentru a reduce impactul pe care îl au produsele de curățenie asupra planetei. În acest sens, în ultimii ani și în linie cu angajamentele asumate prin programul Clean Future, Unilever a introdus pe piața din România o serie de inovații:
• Gama Coccolino Intense are un recipient obținut din plastic 100% reciclat și reciclabil, cu excepția sistemului de închidere și dozare. Formatul ultra-concentrat, cu un dozaj recomandat de doar 15ml la fiecare spălare, face produsul mai prietenos cu mediul, acesta utilizând cu 50% mai puțină apă, cu 15% mai puțin plastic și cu 22% mai puțin gaz de seră față de produsele concentrate Coccolino.
• În 2019 a intrat pe piața locală portofoliul de produse Seventh Generation, alcătuit din produse de curățare a hainelor și a vaselor, alături de detergenți universali și pentru baie, care se bazează pe un concept eco-friendly. Ambalajele sunt confecționate din materiale reciclate și sunt 100% reciclabile. Parfumurile produselor conțin 100% uleiuri esențiale obținute din ingrediente naturale, produsele au până la 97% ingrediente derivate din plante; nu conțin ingrediente de origine animală, parfumuri, înălbitori sintetici, compuși organici volatili, coloranți; formulele sunt biodegradabile; toate produsele au certificare ecologică (EU Ecolabel) și certificare cruelty-free Leaping Bunny (produse netestate pe animale).
• Lansarea primului odorizant de toaletă sustenabil: Domestos Power 5 Eco. Ambalajul din plastic, carcasa și cartonul sunt fabricate din materiale reciclate și reciclabile 100%, în timp ce produsul livrează aceeași prospețime intensă pe care consumatorii o caută într-un odorizant de toaletă.
• În 2020, Unilever a lansat pe piața locală și prima gamă de spray-uri Cif, produse care conțin ingrediente de curățare 100% derivate din surse naturale, ce asigură o curățare în profunzime a suprafețelor - Cif Nature’s Recipe. Gama este comercializată în recipiente obținute din materiale reciclate, reciclabile și prietenoase cu mediul înconjurător.
• Nu în ultimul rând, amintim lansarea Cif Disinfect & Shine în varianta spray pentru suprafețe, în toamna anului trecut, un produs dezinfectant fără clor, cu o formulă care omoară 99,9% dintre bacterii și virusuri. Conține agenți de curățare 100% derivați din surse naturale și parfumul este biodegradabil.
***
Unilever urmăreşte crearea unui viitor mai bun, în fiecare zi. Îi ajutăm pe oameni să arate bine, să se simtă bine şi să ia ce e mai bun din viaţă, cu branduri şi servicii care sunt beneficie atât pentru consumatorii noştri, cât şi pentru alţi oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piaţa bunurilor de larg consum cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever România coordonează operaţiunile de pe platforma industrială de la Ploieşti.