Apa Nova este compania care zi de zi are de-a face cu exigenta consumatorilor si, care, prin proiectele sociale pe care le pune in aplicare are si o abordare sensibila de implicare in comunitate. Giovana Soare, Director de Comunicare Veolia Apa, pentru al cincilea an sponsor al Galei Societatii Civile, considera ca responsabilitatea sociala este datoria companiilor de a lasa ceva in comunitate si le recomanda organizatiilor din domeniul protectiei mediului sa-si promoveze cu mult curaj proiectele.


Gala Societatii Civile:
O campanie initiata anul trecut de compania pe care o reprezentati ne-a facut sa ne aducem aminte si poate chiar sa ne indreptam pasii spre unele locuri dragi pe care le avem in Bucuresti. Dumneavoastra de ce iubiti Bucurestii? Ce culoare ati vrea sa aiba orasul, deseori apreciat ca tern si cu prea mult praf?

Giovana Soare: Credem ca fiecare dintre noi are amintiri legate de Bucuresti, prin urmare toti am rezonat, mai mult sau mai putin, cu aceasta campanie – "De ce iubim Bucurestiul". Apa Nova a lansat campania pentru ca stim cu siguranta ca acest oras merita sa fie iubit. Dincolo de lucrurile care ne deranjeaza zilnic si ne impiedica sa vedem mai departe, se deschide un Bucuresti al nostalgiilor, al iubirilor, este locul unde multi dintre noi am inceput o a doua viata sau pur si simplu traim niste experiente care ne fac fericiti. Zambesc la intrebarea voastra, pentru ca este exact intrebarea pe care noi am adresat-o pe blogul http://www.deceiubimbucurestiul.ro/ tuturor celor care vad in oras si partea lui vie si colorata. Asa cum fiecare persoana care intra pe blog  poate schimba culoarea orasului, asa va spun si eu ca Bucurestiul are culoarea pe care o vedem fiecare in el si mai ales culoarea pe care i-o daruim noi.

Gala Societatii Civile: "De ce iubim Bucurestiul" n-a fost singura campanie cu care anul trecut v-ati adresat fiecarui cetatean intr-o maniera inedita si surprinzatoare: am vorbit despre oameni de zapada in toiul verii! De ce ati ales acest gen de comunicare? Care sunt planurile pentru acest an, puteti sa ne dezvaluiti proiectele pe care le veti pune in aplicare?

Giovana Soare: Prin activitatea noastra, suntem legati de locuitorii Bucurestiului si de aceea credem ca trebuie sa mai facem si alte lucruri pentru ei. Problemele de mediu sunt semnalate la nivel international din ce in ce mai des. Chiar daca noi romanii suntem departe de subiectul calotei glaciare cred ca suntem foarte aproape de bataile cu bulgari de zapada si de omul de zapada construit in curtea casei sau in spatele blocului. Am vrea ca si copiii nostri sa traiasca aceste bucurii in viitor. Este o idee foarte simpla pe care am ilustrat-o vizual cu oamenii de nisip din intersectii. Mesajul principal a fost "Salvarea oamenilor de zapada" prin mici gesturi de protectie a mediului.

In ceea ce priveste proiectele pentru acest an va putem spune ca avem in vedere aceeasi strategie, de a fi cat mai aproape de consumatorii nostri, bucurestenii, si nevoile lor.

Gala Societatii Civile: Care este in prezent perceptia asupra marcii "Apa Nova"? Dar asupra companiei?

Giovana Soare: In primul rand suntem clar asociati cu apa din Bucuresti. Cand un bucurestean vorbeste despre apa, toata lumea se gandeste la noi. In ceea ce priveste compania, credem  ca oricand este loc de mai bine. Suntem o companie care furnizeaza servicii pentru bucuresteni, prin urmare acestia sunt deosebit de exigenti cu noi. Ii incurajam sa isi pastreze nivelul exigentelor si sa ne transmita feedback-ul lor in mod constant.

Gala Societatii Civile: Ce considerati ca nu se intampla in prezent in domeniul responsabilitatii sociale din simplul motiv ca inca nu constientizam ca este la indemana fiecaruia sa faca ceva pentru binele celorlalti?

Multe companii initiaza si investesc in campanii de CSR. Nu stiu daca este bine sa gandim ca "trebuie sa facem ceva pentru comunitate", ci mai degraba "suntem datori sa lasam ceva comunitatii".

Cred ca suntem pe drumul cel bun si exista in continuare domenii neacoperite pe care companiile le pot dezvolta pentru societate. Preocuparile legate de folosirea resurselor naturale si a energiei, reciclarea hartiei, pet-urilor si deseurilor, precum si problema defrisarilor masive isi fac tot mai mult loc pe agenda companiilor.

Gala Societatii Civile:  Pentru al cincilea an consecutiv sprijiniti Gala Societatii Civile pentru organizarea festivitatii de acordare a premiilor competitiei, eveniment ce va fi, de acum  inainte, varful de activare al "spatiului" delimitat de www.galasocietatiicivile.ro. Care este principalul beneficiu pe care vi l-a adus aceasta colaborare?

Gioavana Soare: Am avut privilegiul sa fim foarte conectati la proiectele premiate ani la rand si am fost mandri ca putem contribui la formarea unui spatiu de dezbatere intre actorii societatii civile. Suntem in pozitia privilegiata de a fi in contact cu alte companii, care pretuiesc la randul lor investitiile in proiecte destinate societatii.

Gala Societatii Civile: Desi se vorbeste din ce in ce mai mult despre schimbarile climatice si importanta protejarii mediului, in competitia Galei sunt inscrise mult mai putin proiecte din domeniul protectiei mediului, in comparatie cu alte sectiuni. Ca sponsor al Categoriei D, care include sectiunea "Protectia mediului", ce le-ati recomanda organizatiilor din acest domeniu?

Giovana Soare: Campaniile desfasurate pentru protejarea mediului inconjurator sunt complexe si dificil de implementat. Exista foarte multi factori care pot influenta succesul unui astfel de proiect. Cu toate acestea, rezultatele pot fi foarte satisfacatoare si utile in acelasi timp. Recomandarea noastra pentru ONG-uri este aceea de a isi populariza proiectele cu mult curaj si de a lupta pentru ele. Publicul roman trebuie sensibilizat si educat in directia protejarii mediului inconjurator, iar pentru acest  fapt  este necesara multa munca si dedicatie.