Mihai Dragomir, presedintele asociatiei Mioritics, povesteste intr-un interviu realizat de Societal despre implicarea organizatiei in promovarea dezvoltarii durabile, mai precis promovarea patrimoniului cultural din zona Transilvaniei si protejarea mostenirii culturale.


Cu ce se ocupa Asociatia Mioritics?
"Asociatia Mioritics lucreaza in zona Transilvaniei din 2004 si desfasoara proiecte in domeniul protejarii si promovarii patrimoniului cultural si dezvoltarii turismului cultural. Pana in prezent, activitatile noastre au fost desfasurate in parteneriat cu Biroul Regional UNESCO din Venetia. (...) Suntem orientati in special pe patrimoniul sasesc deci pe tema bisericilor fortificate si ne implicam cat se poate de mult in constientizarea comunitatilor care din pacate nu sunt foarte aproape de acest patrimoniu lasat de sasi. Vrem de asemenea sa implicam mai mult in activitatile noastre tanara generatie."


Cum se integreaza ideea de 'patrimoniu' in conceptul de dezvoltare durabila?

"Daca pornim de la ideea ca 'patrimoniu' sau 'heritage' insemana 'mostenire', trebuie sa ne pastram mostenirea si deocamdata pot sa spun ca noi nu prea suntem niste buni mostenitori. De aceea incercam sa ii invatam pe cei mai mici sa aibe grija. Dezvoltarea durabila nu se poate face, mai ales in zona noastra, fara implicarea comunitatii si fara dezvoltarea acelor activitati care sunt comune si care au o legatura culturala cu zona respectiva."

Interviul filmat poate fi vizualizat aici

Mai multe informatii despre misiunea si proiectele Asociatiei Mioritics gasiti pe site-ul www.mioritics.ro.

***
Despre campania “Non-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila”
Societal este un proiect coordonat de Asociatia REPER21 in parteneriat cu ANPCDEFP si Asociatia CRIES. Societal vizeaza proiectele triplu-performante: ecologice, echitabile social si eficiente economic. Prin campania “Non-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila”, Societal isi propune sa implice organizatiile societatii civile intr-o discutie despre dezvoltarea durabila pornind de la propriile activitati, proiecte si experiente. Cele 35 de video-uri ale campaniei prezinta contributia ONG-urilor din Romania la dezvoltarea durabila. Toate organizatiile non-profit interesate de demersul Societal pot sustine dezvoltarea durabila, promovand mai departe video-urile si bannerele campaniei. Materialele pot fi preluate de pe pagina campaniei.