Cristiana Bobarnac, vicepresedinte REPER21 si coordonator al campaniei video "Non-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila!" discuta despre contributia Asociatiei la dezvoltarea durabila si despre schimbul de experienta si bune practici in cadrul platformei online Societal.ro.
Cu ce se ocupa Asociatia REPER21?
âAsociatia REPER21 se ocupa cu promovarea valorilor si principiilor dezvoltarii durabile. REPER21 se traduce prin âReteaua Europeana pentru Promovarea unei Economii Responsabile in Secolul 21â sau putem sa ne legam de Agenda 21 de dezvoltare locala. Actiunile noastre din 2006 cand ne-am infiintat au imbinat metodele creative si aici vorbesc de metode de exprimare artistica - o arta de interventie o numim noi - o arta care patrunde in spatiul public si comunica consumatorului si cetateanului de rand, o arta care influenteaza, sensibilizeaza, transmite un mesaj militant. Aceste metode creative sunt imbinate cu metodele conventionale, pentru ca activitatile noastre au un fundament de cunoastere si un fundament teoretic foarte puternic, cadrul nostru de referinta fiind cel al Uniunii Europene si al marilor organizatii promotoare ale dezvoltarii durabile.â
Prin ce mijloace promovati dezvoltarea durabila in societatea contemporana?
âREPER21 promoveaza dezvoltarea durabila pe doua niveluri: la nivel de organizatii si aici fac referire la firme, organizatii non-guvernamentale, chiar si sindicate, patronate si s-ar traduce in Responsabilitate Sociala Corporatista (RSC), dar si la nivel de individ si ma refer aici la consumul durabil â cum ne putem imbunatati comportamentul din viata cotidiana astfel incat sa avem un impact cat mai redus asupra mediului, sa fim cat mai responsabili, echitabili social. Pana in prezent am organizat o serie intreaga de campanii in spatiul public prin care am educat, sensibilizat, format cetatenii romani, pe de-o parte privind principalele probleme de mediu, mize care se discuta si sunt, ca sa spun asa, âin vogaâ la nivel European, dar nu numai, am incercat sa gasim si solutii pentru acestea si in acest sens am organizat o alta serie de campanii pe dezvoltare durabila. Focusul nostru a fost pe identificarea unor solutii concrete. Intr-unele din campaniile noastre am raspuns la intrebarile âCe eco-mancam? Cum ne eco-imbracam? Cum ne eco-petrecem vacantele?â deci am marketizat putin brandul de ECO astfel incat cetatenii sa interiorizeze cat mai bine mesajul si sa simta cat mai aproape de ei aceasta dinamica, sa nu li se para ceva fabulous, ceva fantastic in care ei nu se regasesc.â
Cum convingeti ONG-urile sa se inscrie in comunitatea Societal.ro?
âSocietal.ro este o platforma interactiva, colaborativa adresata ONG-urilor. Va avea functionalitati de retea sociala, adica eu ca si ONG voi intra pe comunitatea online Societal, imi voi face un cont, voi avea o imagine, voi avea o descriere a organizatiei mele si voi avea acces la articole si informatii care ar putea sa contribuie la dinamica societatii civile â pe de-o parte de informare, de promovare a propriilor mele activitati dar si ca sursa de educare. Ce vreau sa spun prin asta? Societal.ro va fi o biblioteca vie, dinamica. Eu ca si ONG am o anumita competenta specifica, pentru ca asta este tendinta, toti sa ne specializam intr-un anumit domeniu, am dezvoltat de-a lungul anilor o serie intreaga de resurse documentare, le fac publice pentru ca pana la urma grupul meu tinta sunt cetatenii romani, publicul larg si le pun la dispozitia altor ONG-uri pentru un schimb reciproc de cunostinte si de documente. â
Cum facilitati schimbul de cunoastere intre ONG-uri?
âIn primul rand comunitatea online va avea diferite niveluri de importanta. ONG-urile care vor fi proactive si care vor avea ceva de spus vor fi partenere cu noi si vor avea un statut preferential in sensul ca ele vor injecta informatie in site transversal in toate rubricile sale. Un alt instrument important este un sistem de schimb reciproc de cunostinte, vom lansa un soft online de anunturi prin care ONG-urile isi vor arata disponibilitatea de a oferi un curs, cu beneficiul de a primi un altul in schimb. Deci este un schimb de cursuri intre pari si speram noi sa fie o metoda de succes, utilizata si agreata de membrii societatii civile. Ea are un skepsis, si anume ca singura moneda de schimb este timpul, in nici un caz banii, cursurile acestea nu vor costa nimic pana la urma.â
Cristiana Bobarnac, vicepresedinte REPER21, coordonator al campaniei video âNon-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila!â
Interviul poate fi vizualizat pe www.societal.ro
***
Seria de interviuri "Non-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila"
Societal invita organizatiile societatii civile la un dialog pe tema dezvoltarii durabile pornind de la propriile activitati, proiecte si experiente. Startul campaniei este dat de 30 de ONG-uri, care explica intr-o serie de interviuri care este contributia lor la dezvoltarea durabila. Campania invita toate organizatiile non-profit interesate de demersul Societal sa promoveze principiile dezvoltarii durabile. Detaliile despre cum se pot implica ONG-urile sunt disponibile pe pagina campaniei.
Cu ce se ocupa Asociatia REPER21?
âAsociatia REPER21 se ocupa cu promovarea valorilor si principiilor dezvoltarii durabile. REPER21 se traduce prin âReteaua Europeana pentru Promovarea unei Economii Responsabile in Secolul 21â sau putem sa ne legam de Agenda 21 de dezvoltare locala. Actiunile noastre din 2006 cand ne-am infiintat au imbinat metodele creative si aici vorbesc de metode de exprimare artistica - o arta de interventie o numim noi - o arta care patrunde in spatiul public si comunica consumatorului si cetateanului de rand, o arta care influenteaza, sensibilizeaza, transmite un mesaj militant. Aceste metode creative sunt imbinate cu metodele conventionale, pentru ca activitatile noastre au un fundament de cunoastere si un fundament teoretic foarte puternic, cadrul nostru de referinta fiind cel al Uniunii Europene si al marilor organizatii promotoare ale dezvoltarii durabile.â
Prin ce mijloace promovati dezvoltarea durabila in societatea contemporana?
âREPER21 promoveaza dezvoltarea durabila pe doua niveluri: la nivel de organizatii si aici fac referire la firme, organizatii non-guvernamentale, chiar si sindicate, patronate si s-ar traduce in Responsabilitate Sociala Corporatista (RSC), dar si la nivel de individ si ma refer aici la consumul durabil â cum ne putem imbunatati comportamentul din viata cotidiana astfel incat sa avem un impact cat mai redus asupra mediului, sa fim cat mai responsabili, echitabili social. Pana in prezent am organizat o serie intreaga de campanii in spatiul public prin care am educat, sensibilizat, format cetatenii romani, pe de-o parte privind principalele probleme de mediu, mize care se discuta si sunt, ca sa spun asa, âin vogaâ la nivel European, dar nu numai, am incercat sa gasim si solutii pentru acestea si in acest sens am organizat o alta serie de campanii pe dezvoltare durabila. Focusul nostru a fost pe identificarea unor solutii concrete. Intr-unele din campaniile noastre am raspuns la intrebarile âCe eco-mancam? Cum ne eco-imbracam? Cum ne eco-petrecem vacantele?â deci am marketizat putin brandul de ECO astfel incat cetatenii sa interiorizeze cat mai bine mesajul si sa simta cat mai aproape de ei aceasta dinamica, sa nu li se para ceva fabulous, ceva fantastic in care ei nu se regasesc.â
Cum convingeti ONG-urile sa se inscrie in comunitatea Societal.ro?
âSocietal.ro este o platforma interactiva, colaborativa adresata ONG-urilor. Va avea functionalitati de retea sociala, adica eu ca si ONG voi intra pe comunitatea online Societal, imi voi face un cont, voi avea o imagine, voi avea o descriere a organizatiei mele si voi avea acces la articole si informatii care ar putea sa contribuie la dinamica societatii civile â pe de-o parte de informare, de promovare a propriilor mele activitati dar si ca sursa de educare. Ce vreau sa spun prin asta? Societal.ro va fi o biblioteca vie, dinamica. Eu ca si ONG am o anumita competenta specifica, pentru ca asta este tendinta, toti sa ne specializam intr-un anumit domeniu, am dezvoltat de-a lungul anilor o serie intreaga de resurse documentare, le fac publice pentru ca pana la urma grupul meu tinta sunt cetatenii romani, publicul larg si le pun la dispozitia altor ONG-uri pentru un schimb reciproc de cunostinte si de documente. â
Cum facilitati schimbul de cunoastere intre ONG-uri?
âIn primul rand comunitatea online va avea diferite niveluri de importanta. ONG-urile care vor fi proactive si care vor avea ceva de spus vor fi partenere cu noi si vor avea un statut preferential in sensul ca ele vor injecta informatie in site transversal in toate rubricile sale. Un alt instrument important este un sistem de schimb reciproc de cunostinte, vom lansa un soft online de anunturi prin care ONG-urile isi vor arata disponibilitatea de a oferi un curs, cu beneficiul de a primi un altul in schimb. Deci este un schimb de cursuri intre pari si speram noi sa fie o metoda de succes, utilizata si agreata de membrii societatii civile. Ea are un skepsis, si anume ca singura moneda de schimb este timpul, in nici un caz banii, cursurile acestea nu vor costa nimic pana la urma.â
Cristiana Bobarnac, vicepresedinte REPER21, coordonator al campaniei video âNon-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila!â
Interviul poate fi vizualizat pe www.societal.ro
***
Seria de interviuri "Non-profit, dar Pro-dezvoltarea durabila"
Societal invita organizatiile societatii civile la un dialog pe tema dezvoltarii durabile pornind de la propriile activitati, proiecte si experiente. Startul campaniei este dat de 30 de ONG-uri, care explica intr-o serie de interviuri care este contributia lor la dezvoltarea durabila. Campania invita toate organizatiile non-profit interesate de demersul Societal sa promoveze principiile dezvoltarii durabile. Detaliile despre cum se pot implica ONG-urile sunt disponibile pe pagina campaniei.