Un business de familie cu o abordare bazată pe sustenabilitate și responsabilitate, cu respect și considerație nu doar pentru consumatori sau clienți, ci și pentru angajați, Lăptăria cu Caimac susține foarte multe cauze și organizații din sectorul asociativ. Una dintre ele este Casa Bună. Vă invităm să citiți un interviu în oglindă cu Mădălina Cocan, co-fondator Lăptăria cu Caimac, și Anca Sandu, Fundraising Manager Casa Bună.
Lăptăria cu Caimac
Cum s-a născut ideea colaborării cu Casa Bună pentru concursul cu etichetele pentru sticlele de lapte de Crăciun? A fost primul contact sau ați mai colaborat?
Mădălina Cocan: Acum doi ani am avut primul concurs pentru etichetele de sărbători, și câteva sute de oameni ne-au trimis creațiile lor pentru a fi incluse pe sticlele de lapte. Am vrut să continuăm tradiția și să organizăm concursul și anul trecut, când simțeam nevoia să fim aproape unii de alții, așa cum știam mai bine. Cunoșteam de ani buni de proiectul inițiat de Valeriu Nicolae, de altfel, am ajutat Casa bună cu produse și în trecut. Așa că o colaborare în prag de Crăciun, în an pandemic, a părut o idee numai bună.
Cum se desfășoară mai exact colaborarea dintre Casa Bună și Lăptăria cu Caimac?
M.C.: Fiecare sticlă de lapte cumpărată în luna decembrie 2020 a reprezentat un pahar de lapte pentru un copil susținut de către Casa Bună. Astfel, 5% din volumul produselor vândute merge către Casa Bună. Livrările au început încă din ianuarie și continuă pe tot parcursul anului.
Știm că s-a desfășurat a doua ediție a concursului. Cum a evoluat acesta de la un an la altul? Vreți să mergeți mai departe cu el și în 2021?
M.C.: Într-adevăr, am lansat concursul cu ocazia sărbătorilor de iarnă din 2019, pentru că ne-am dorit să susținem tinerii artiști talentați și să îmbrăcăm sticla de lapte în haine festive. Am avut peste 200 de participanți și o competiție strânsă, drept dovadă, la final am ales nu un câștigător, ci doi. Iar în 2020, am decis din start să avem doi câștigători și bine am făcut, pentru că numărul înscrișilor a depășit de data aceasta 400, deci ar fi fost cu atât mai greu să alegem o singură etichetă. În mod sigur vom continua concursul și în 2021, și sperăm să facem din el o tradiție de lungă durată, să avem la raft, în fiecare an, produsele noastre îmbrăcate de sărbătoare de oameni creativi pe care vrem să îi susținem.
Există și alte cauze care vă sunt apropiate?
M.C.: Suntem un business de familie cu o abordare bazată pe sustenabilitate și responsabilitate, cu respect și considerație nu doar pentru consumatori sau clienți, ci și pentru angajații noștri, pentru societate și pentru mediu. Lucrăm la obținerea de finanțare pentru realizarea unei stații de biogaz, dar și un centru de reciclare a sticlei. Iar pe lângă asta, încercăm, de câte ori putem, să ajutăm cauze care ne sunt apropiate din diferite zone. De la Magicamp, la Asociația Carusel, de la AEPOPC, la Asociația Ana și copiii și Fundația Regală Margareta, cu care colaborăm deja de un an și prin intermediul căreia contribuim cu produse pentru vârstnicii din București. În pandemie, am încercat să îi susținem pe cei din prima linie, prin donații către centre medicale precum Spitalul de Boli Infecțioase Cluj, Spitalul de Boli Infecțioase "Victor Babeș" Timișoara sau Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș.
Cum a fost ultimul an pentru Lăptărie?
M.C.: A fost un an plin de provocări, din foarte multe puncte de vedere. Am pus unele planuri în pauză și le-am accelerat pe altele. Am lansat mai multe produse noi, am crescut capacitatea de producție, iar la finalul anului am avut prima emisiune de obligațiuni, un proiect foarte important pentru noi, la care lucram de ceva vreme, pentru că ne oferă finanțarea necesară pentru a ne dezvolta în continuare în mai multe direcții.
Casa Bună
De când colaborați cu Lăptăria cu Caimac? Cum s-a desfășurat colaborarea până acum?
Anca Sandu: Lăptăria cu Caimac ne-a sărit în ajutor chiar de pe la începutul pandemiei. Datorită lor, în ultimul an, am distribuit familiilor din Ferentari mii de sticle sau borcănașe simpatice cu produse din lapte. Sunt produse la care ei nu ar fi avut acces și care au însemnat mult pentru alimentația copiilor, în special. În plus, mulțumită campaniei de Crăciun a Lăptăriei cu Caimac, în urma căreia o parte din încasări a fost redirecționată către Asociația Casa Bună, zeci de copii din Ferentari se bucură în 2021, regulat, de lapte proaspăt și tot felul de bunătăți asociate.
Știm că una dintre direcțiile de care țineți cont la Casa Bună este cea legată de sănătate și nutriție. Lăptăria vine cu laptele, cu cine altcineva mai colaborați pentru a le asigura copiilor o alimentație sănătoasă?
A.S.: Pe lângă Lăptăria cu Caimac, J’ai Bistrot, Brutăria Miez, Ikea și Banca de Alimente fac donații regulat către Casa Bună. De curând, s-a alăturat și Coco Rico.
Ce alte parteneriate mai aveți pe zona de alimentație?
A.S.: Înainte de pandemie, bucătari precum Nicolai Tand, Adi Hădean sau Răzvan Exarhu veneau și ne găteau bunătăți pentru cei aproape 100 de copii care ajungeau la Casa Bună în weekend. Acum, sunt multe persoane individuale sau din domeniul privat care fac donații de alimente și ne ajută în felul acesta să susținem un regim alimentar echilibrat pentru oamenii din comunitate. De exemplu, avem mereu nevoie de fructe și ne emoționează de fiecare dată când câțiva oameni strâng bani și cumpără câteva zeci de kilograme pe care le putem oferi copiilor.
Cum a fost ultimul an pentru Casa Bună?
A.S.: Ultimul an a fost o provocare cu final fericit. Am continuat să facem distribuție de mâncare și bunuri de strictă necesitate, ceea ce în perioada de lockdown a fost esențial pentru copiii din Ferentari și familiile lor. Pentru mulți dintre ei, noi am fost singurul sprijin. În ceea ce privește activitățile educative, deși din cauza pandemiei ne-am văzut foarte rar cu copiii, programul temelor online alături de voluntarii Casa Bună reprezintă un mare succes și o bucurie. Forțați de împrejurări, a trebuit să fim mai creativi și să găsim soluții la toate problemele. Am devenit o comunitate și mai mare de voluntari, datorită căreia nimic nu ni se mai pare greu.