Gala Societății Civile 2022 x Ashoka România

 

Seria Monitorizare de Impact este un demers dezvoltat alături de Ashoka România, prin care ne-am propus să urmărim evoluția proiectelor înscrise în categoria A a competiției din 2022 – proiecte care au avut șansa să obțină, pe lângă Premiile I, II, III și Premiul pentru Impact Social.

Am ajuns la etapa 4, ultima din această serie și alături de Anca Teodora Sandu – Președinte @Asociația Casa Bună, aflăm mai multe despre stadiul în care se află proiectul Lecții online la Casa Bună și rezultatele și impactul pe care acesta le-a avut. 


 

  1. Ce rezultate ați reușit să obțineți până acum în cadrul proiectului? 

De când desfășurăm proiectul, în jur de 20.000 de ore de lecții online pe an au avut loc până în prezent.

Numărul de copiii este în crestere. Anul acesta am introdus în program și frații mai mici ai copiilor care fac lecții online și an inclus in program și copii noi care au auzit de la prietenii lor de noi și de ceea ce facem.

Am introdus de jumatate de an și lecțiile offline (în școala veche din Slatina renovată ca afterschool și în școala din Pojorata) unde am avut întotdeauna prezență de 80-90% dintre copiii chemați.

Majoritatea voluntarilor cu care ma început în 2020 sunt inca în program și continuă să sprijine fie același copil, fie un copil nou. În online am văzut retenția cea mai mare a voluntarilor.

Totodată, voluntarii care au rămas alături de copii o perioadă mai lungă de timp au devenit parte din familiile acestora, ajungând să îi sprijine mai departe de cadrul educational setat de noi. De exemplu, cu ajutorul unei voluntare aflate în New York am reușit să inscriem la un liceu din București o fetiță din Nucșoara. Aceasta locuiește acum în București și frecventează un liceu din capitală, vine la lecții duminică la Casa Bună din jilava și e parte din colectivul nostru.
 

  1. Ce ați observat că s-a schimbat în comunitate odată cu continuarea acestui proiect? 

Categoric a crescut nivelul de încredere al familiilor și copiilor în noi și în comunitatea de voluntari. Am observat totodata o schimbare și în atenția pe care părinții o acordă educației copiilor lor. 
 

  1. Cum vă propuneți să măsurați impactul proiectului anul acesta?

Ne uităm în continuare la prezențele copiilor, (atât in online, cât și în offline) însă începem să punem accent pe calitatea orelor: pe înțelegerea nivelului real al copilului, pe îndrumarea voluntarului în a lucra cu copilul fix pe gap-urile pe care acesta le are, pe materiale adaptate nivelului real. 

 

  1. Va continua proiectul și în anul 2024?

Categoric. Nu am avea cum să ajungem altfel la copiii din comunitățile rurale unde nu avem voluntari care să vină fizic să petreacă timp cu ei la lecții așa cum se întamplă în București. 

 

Monitorizarea de Impact a cuprins patru etape și ajunge în luna decembrie 2023 la final. Pentru a urmări evoluția proiectelor participante, rămâneți cu ochii pe website-ul GSC, dar și pe canalele de Facebook și Instagram.

Rezumatul proiectului: Atunci când carantina a adus noi bariere prin învățământul online sau chiar prin întreruperea cursurilor pentru lungi perioade de timp, intervenția era decisivă pentru a îi menține conectați copiii, la propriu și la figurat, la școală. Le-a fost asigurat tot suportul tehnic pentru a învăța online, dar cu un focus și pe cel emoțional prin atenția specială a unui voluntar pentru fiecare copil.

Dacă vrei să revezi evoluția proiectului, aici link către răspunsurile din Etapa 1 & Etapa 2 & Etapa 3

 

***


Ashoka este cea mai mare organizație globală de promovare și sustinere a antreprenoriatului social și a inovației sociale, prezentă începând din 2017 și în România unde își propune să contribuie la crearea unei societății în care fiecare persoană este un creator de schimbare, capabil să ia acțiune în mod creativ pentru a rezolva probleme sociale și a genera schimbări sistemice.

Gala Societății Civile este un proiect THE INSTITUTE, care promovează și premiază an de an activitatea sectorului asociativ din România.