Nume proiect: Cancel Cancer
Nume organizatie: Avon Cosmetics Romania
Sectiunea/Sectiunile
Campanii de comunicare pe teme sociale
Client campanie: Avon Cosmetics Romania
Autor campanie: Avon Cosmetics Romania
Perioada in care s-a derulat campania: iunie / 2019 - noiembrie / 2019
Acoperirea geografica a campaniei/ initiativei: Hunedoara Reghin Turda Miercurea Ciuc Fagaras Sfantu-Gheorghe Giurgiu Calarasi Medgidia Braila Ramnicu Sarat Focsani Onesti Bacau Roman Falticeni Targu Jiu Ramnicu Valcea Curtea de Arges Targoviste
Co-autorii campaniei: Kaulfand Romania
Descrierea campaniei:
In cei 18 ani, Avon prin Campania pentru Sanatatea Sanilor incearca sa ajute acolo unde de multe ori nimeni nu o face. Am inceput prin a dona aparatura medicala, apoi am mers si mai mult in sprijinul femeilor si am oferit investigatii gratuite atat femeilor din mediul urban, cat si celor de la sat. De asemenea, am lansat prima platforma de strangere de fonduri Avon din lume. Aici femeile diagnosticate isi pot inscrie povestea si cu ajutorul produselor cu fundita Roz pot fi sprijine pentru a urma tratamentul. Am oferit posibilitatea femeilor care nu beneficiau de o asigurare medicala, sa poata merge la o ecografie sau mamografie. In total, pentru aceste proiecte au fost donati peste 3 milioane $ cu ajutorul a peste 1,5 milion de produse sociale si a contributiei Avon. Acestea sunt doar cateva din proiectele prin care am incercat sa ajutam femeile din Romania.
25 de românce află în fiecare zi că sunt diagnosticate cu cancer de sân, principala formă de cancer care afectează femeile din țara noastră. În lume, la fiecare minut, o femeie moare din cauza cancerului de sân. România este țara europeană cu cea mai mare mortalitate cauzată de cancerului de sân, deși nu are incidența cea mai mare. Explicația? Amânăm vizita la medic pentru controlul periodic la sân și deseori ajungem când lupta cu boala devine mult mai grea (stadiile III și IV). Vestea bună? Cancerul de sân are 94% șanse de vindecare atunci când este depistat în stadii incipiente (0 și I). Din acest punct a inceput si proiectul Cancel Cancer. Practic, ne-am gandit sa indemnam femeile sa alunge orice motiv pentru care amana o vizita la medic. Asadar, am creat o campanie nationala de screening, cu ecografii realizate pe loc, intr-un spatiu medical dedicat.
Contextul initierii campaniei:
romance sunt diagnosticate in fiecare an cu cancer de san si mai mult de jumatate din aceste cazuri sunt descoperite in etapele 3 si 4, cand sansele de supravietuire sunt foarte reduse. Pornind de la aceste statistici, in 2016 in cadrul Marsurilor Roz am oferit fiecaruia dintre cei 5000 de participanti o ecografie gratuita. Dar foarte putine femei s-au programat si au facut ecografie mamara, invocand drept motiv principal: frica sau lipsa de timp. Doar 0,2% din femeile din Romania cu varste intre 50 si 69 de ani au facut mamografie in 2017, testul de screening pentru cancerul mamar, conform statisticilor Eurostat publicate in 2019. Tara noastra e afla pe ultimul loc in clasament privind rata de screening a cancerului de san, la mare distanta de restul statelor europene.
Scopul si obiectivele campaniei:
Misiunea proiectului este de a sensibiliza cu privire la importanta depistarii precoce a cancerului de san. Ne-am propus sa invatam femeile cum si cand sa se auto-examineze si sa oferim consultatii senologice gratuite si vouchere pentru mamografii acolo unde situatia o impune. Chestionarele pe care le-am facut in timpul caravanei ne-au aratat ca peste 65%, cu varsta cuprinsa intre 25 si 70 de ani, dintre femeile care ne-au vizitat, nu mai facusera niciodata o ecografie de san.
Beneficiarii campaniei:
Calitativ: 22 de de femei care au fost descoperite cu particularitati oncologice și care necesita supraveghere medicala (le-am pus in legatura cu singurul navigator practicant de pacienti din Romania, prin Asociatia Amazonia pentru a urma procedurile medicale necesare si pentru a intelege diagnosticul)
Cantitativ: numărul de persoane care au intrat in contact cu mesajul campaniei Cancel Cancer si Stafeta Roz Cancel Cancer Bucuresti (1.67.7664 reach). 3902 ecografii oferite femeilor (+40% vs. 2018), 1010 mamografii, 634 de ecografii in 3 weekenduri consecutive ( pentru prima data in Bucuresti, prin Stafeta Roz Cancel Cancer).
Grupul țintă: public primar: femei 30+ din 20 orase mici, public secundar: 20 -54, național pentru conștientizarea cauzei, bloggeri, celebritati si alti lideri de opinie-cheie, reprezentanții si consumatori Avon.
Principalele activitati:
Pornind de la statistice absolut ingrijoratoare din tara noastra, dar si pentru ca nu exista nicio campanie de screening pentru preventia cancerului de san initiate de sistemul medical din Romania, in 2017 am decis ca este necesar sa ne concentram toate eforturile pentru a pune bazele unei astfel de campanii nationale de screening. Impreuna cu partenerii nostri Kaulfand in cei 3 ani de proiect am vizitat 45 de orase, am oferit 6400 de ecografii de san pe loc si 1333 de vouchere pentru mamografii gratuite pentru cazurile care prezentau suspiciuni sau pentru femeile peste 45 de ani. Din pacate, am descoperit 25 de cazuri de cancer de san, majoritatatea in stadii avansate.
In 2019 aveam nevoie de o abordare noua, mai curajoasa. In cei 3 ani de proiect am ales sa vizitam orase mici, unde accesul la servicii medicale este mai greu de facut. Insa, anul trecut, pentru prima am adus caravana Cancel Cancer in Bucuresti, unde, initial, timp de 3 zile si 3 nopti, continuu au fost oferite ecografii gratuite. #Stafeta Roz Cancel Cancer Bucuresti a fost un real succes si pentru ca cerinta a fost majora, am decis sa prelungim caravana in Capitala cu inca 6 zile.
Cancel Cancer este un manifesto pentru sanatate prin stil de viata responsabil si sanatos, o miscare de empowerment cu scopul de a constientiza si mobiliza femeile pentru a avea grija de sanatatea lor si pentru a se focusa pe preventie, un concept care porneste dintr un insight valid de consumator si il transforma intr un simbol pozitiv si o miscare constructiva de lupta impotriva cancerului la san pastrand nota optimista si accentual mobilizator.
Obiective, Mecanism & Implementare
1. Viral DM
Producerea unor stafete cu manifesto ul campaniei pe care sa le trimitem tuturor
persoanelor influente (in materie de comunitati ) din Media, Marketing, PR
2. Influenceri
Cooptarea unor influenceri amabasadori (pro
3. Viral (free) media
Crearea unor planuri de media care sa asigure viralitatea evenimentului
4. Implementare
Realizarea ecografiilor in cabinetul mobil amplasat in parcarea Kaufland Barbu Vacarescu , 24h din
24h, sub coordonarea si supravegherea voluntarilor AVON
Rezultatele campaniei:
Noi consideram ca ne-am atins atat obiectivele de comunicare, dar mai ales am avut rezultate care ne incurajeaza sa credem ca ajutam acolo unde statul nu o face. Campania Cancel Cancer este mai mult decat o campanie de comunicare, este o campanie de screening nationala, care ajuta femeile din Romania sa afle ce este o ecografie sis a beneficieze de aceasta investigatie. Abordarea nou, prin Stafeta Roz Cancel Cancer care a fost un demers unic in Romania, pentru ca timp de trei zile sit rei nopti medicii si-au predate stafeta pentru a oferi non-stop ecografii femeilor care vizitau cabinetul medical mobil.
Mai mult, Cancel Cancer reuseste sa aduca in acelasi loc, pentru acelasi proiect, doua companii, ceea ce dovedeste ca nu exista concurenta atunci cand vrei sa schimbi un mecanism, o mentalitate.
De asemenea, faptul ca am avut alaturi de noi, in comunicarea Stafetei Roz Cancel Cancer, o multime de influenceri (Dana Rogoz, Ioana Ulmeanu, Andreea Retea, Andreea Remetan, Ela Craciun etc) care s-au implicat pro bono si si-au indemnat comunitatile sa vina pentru o ecografie este dovada ca ne-am atins un alt obiectiv si anume acela de a transforma Stafeta Roz CancelCancer intr-un subiect viral, pentru ca mesajul proiectului sa fie in atentia tuturor.
Calitativ: 22 de de femei care au fost descoperite cu particularitati oncologice și care necesita supraveghere medicala (le-am pus in legatura cu singurul navigator practicant de pacienti din Romania, prin Asociatia Amazonia pentru a urma procedurile medicale necesare si pentru a intelege diagnosticul)
Cantitativ: numărul de persoane care au intrat in contact cu mesajul campaniei Cancel Cancer si Stafeta Roz Cancel Cancer Bucuresti (1.67.7664 reach). 3902 ecografii oferite femeilor (+40% vs. 2018), 1010 mamografii, 634 de ecografii in 3 weekenduri consecutive ( pentru prima data in Bucuresti, prin Stafeta Roz Cancel Cancer).
Grupul țintă: public primar: femei 30+ din 20 orase (Hunedoara, Reghin, Turda, Miercurea Ciuc, Fagaras
Sfantu-Gheorghe, Giurgiu, Calarasi, Medgidiaș Braila, Ramnicu Sarat, Focsani, Onesti, Bacau, Roman
Falticeni, Targu Jiu, Ramnicu Valcea, Curtea de Arges, Targoviste, Bucuresti)
public secundar: 20 -54, național pentru conștientizarea cauzei, bloggeri, celebritati si alti lideri de opinie-cheie, reprezentanții si consumatori Avon.
Buget: > 50.000 Euro
Obstacole majore intampinate:
Pentru ca nu exista un astfel de screening national, nevoia este uriasa. Si cel mai mare obstacol pe care il intampina aceasta campanie este ca nu poate oferi ecografii tuturor femeilor care se prezinta la cabinetul medical mobil. Insa, se compenseaza cu faptul ca mesajul campaniei: Mergi la medic pentru un consult senologic macar o data pe an, ajunge la femeile care intra in contact cu Cancel Cancer.
Alte informatii relevante despre campanie:
Cancel Cancer este la al treilea an de existenta. In cei trei ani am fost in 45 de orase, am oferit 6400 de ecografii de san pe loc si 1333 de vouchere pentru mamografii gratuite pentru cazurile care prezentau suspiciuni sau pentru femeile peste 45 de ani. Din pacate, am descoperit 25 de cazuri de cancer de san, majoritatatea in stadii avansate.
Cancel Cancer s-a dovedit a fi un instrument extrem de util pentru comunitate si care ofera intr-adevar o sansa la viata si reprezinta un demers de constientizare prin educatie.
l Website campanie l
***
Despre organizator
Despre organizator
De 20 de ani, Avon schimbă lumea femeilor din România, atât prin frumuseţe, cât şi prin oportunitatea de carieră, promovarea respectului pe care societatea îl datorează rolului lor în dezvoltarea comunităţii, militând continuu pentru sănătatea şi standardul lor de viaţă. Avon ocupă o poziţie de top pe piaţa cosmeticelor din România începând cu anul 2002, păstrându-şi această poziţie de atunci şi până în prezent, când peste 7 milioane de clienţi au încredere în produsele companiei.