Nume proiect: Solidar Social
Nume organizatie: Asociația Adi Hădean
Sectiunea/Sectiunile
Dezvoltare economică și socială
Perioada in care s-a derulat proiectul: aprilie / 2020 - decembrie / 2020
Acoperirea geografica a proiectului/ initiativei: Națională
Parteneri:
Instituție: Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6. Organizații: Organizația Salvați Copiii și Organizația Concordia.
Rezumatul proiectului:
Proiectul “Solidar Social” este o acțiune umanitară, demarată ca o soluție de criză provocată de pandemia de covid-19, luând amploare rapid și implicând zeci de oameni în doar câteva zile. Beneficiarii „Solidar Social” sunt medici și personal medical aflați în prima linie covid-19, oameni afectați de sărăcie și, în special, persoane care nu dispun de posibilități financiare pentru a accesa, din resurse proprii, cursurile unor școli gastronomice. Acestea din urma sunt recrutate din randul voluntarilor, in masura in care demonstreaza dorinta si abilitati de invatare in segmentul gastronomic.
Obiectivul nostru principal este să livrăm un milion de porții anual, pregătite în 5 bucătării sociale proprii, care să se auto-susțină și care să ofere cursuri gastronomice, astfel încât să asigure o reintegrare în societate a beneficiarilor. Financiar, aceste obiective pot fi atinse cu o investitie de 1 milion de euro (200.000 EUR per bucătărie).
Impactul proiectului este, pe de-o parte, oferirea unui sprijin pentru oamenii afectați de sărăcie, iar, pe de altă parte, reintegrarea în societate a cât mai multor beneficiari.
Contextul initierii proiectului:
Solidar Social a pornit ca o soluție de criză provocată de pandemia de Covid-19.Imediat cum au fost impuse măsurile de izolare pentru prevenirea răspândirii pandemiei, am identificat împreună cu DGASPC sute de persoane vârstnice și familii vulnerabile, pentru care masa caldă oferită de noi era singura masă caldă zilnică la care aveau acces, aflandu-se imobilizati la domicilii.Pe de altă parte, medicii și cadrele medicale au luptat în prima linie cu virusul, având ture de peste 24 de ore de lucru, motiv pentru care, o masă caldă a reprezentat o oportunitate directă să le fim recunoscători.Au fost astfel canalizate o serie de donatii in materie prima/ ingrediente si cash, pe care, datorita apelului public realizat de Chef Adi Hadean,numerosi sponsori (corporatii si persoane fizice) le-au oferit in faza lansării programului.
Scopul si obiectivele proiectului:
Scopul nostru este să ajungem la cât mai mulți oameni aflați în sărăcie, la doctori aflați în prima linie, copii flămânzi sau bătrâni ce, altfel, nu și-ar permite să mănânce mâncare gătită, zilnic. Programul are o natură dinamică, considerând incertitudinea globală susținută de pandemie, așadar obiectivul programului a fost distribuirea a 200.000 de porții în mai puțin de un an. Iar cu 166.983 de porții până la finalul anului 2020, ținta a fost atinsă. În continuare, două obiective pentru care se fac progrese sunt extinderea națională și atingerea unui milion de porții anual.
Principalele activitati:
Activitățile programului sunt: - colectarea de produse, resurse financiare și alte donații pentru finanțarea activității umanitare; - recrutarea de voluntari pentru prepararea, ambalarea și distribuirea zilnică; - crearea meniului de către responsabilul zilnic din partea asociației și prepararea zilnică a meniului; - crearea campaniilor de comunicare și a materialelor aferente; oferirea unui sprijin pentru lucrătorii din industria de ospitalitate, ce au fost puși la încercare în ultimul an;
Campanie de conștientizare pentru industria de ospitalitate din România, prin participarea la competiții internaționale și prin apartenența la miscari internationale.
Beneficiari directi: Beneficiari: 200 de medici și cadre medicale de la Institutul Matei Balș, Spitalul Fundeni și Colentina, 250 de persoane vârstnice aflate în evidențele DGASPC și 100 de copii din Centrul de Zi al Salvați Copiii, din Petrila, județul Hunedoara. Peste 1000 de porții de mâncare caldă, zilnic în perioada carantinei din aprilie-iunie.
Beneficiarii indirecti: Familiile si rudele de grade apropiate, care beneficiaza de un sprijin concret si apropiat. Tinerii voluntari, carora li se deschid noi perspective educationale, pe de o parte, sau care devin constienti de initiative care contribuie la dezvoltarea spiritului civic (cultivarea voluntariatului in diferite medii sociale, inclusiv tineri corporatisti sau oricine doreste sa se implice). Autoritatile, prin faptul ca Asociatia sustine un proiect care compenseaza lipsa programelor educationale in domeniul gastronomic profesionist.
Implicarea beneficiarilor:
În planul de lungă durată, "Solidar Social" dorește să stabilească cantine sociale permanente în multiple locații din România, unde să poată desfășura cursuri de gastronomie pentru beneficiarii actualului program, prin intermediul cărora să obțină calificări în domeniu, cu care să se poată integra mai ușor, eficient și rapid în piața muncii.
Rezultatele proiectului:
Beneficiul principal pe care programul "Solidar Social" l-a adus grupului țintă este cel al oferirii unei mese gătite, nutriționale și sigure zilnic, la care se adaugă oferirea susținerii emoționale a persoanelor vulnerabile și a bătrânilor aflați în izolare. O schimbare majoră generată de programul nostru a fost conștientizarea asupra problemei risipei alimentare cu care se confruntă societatea românească și nu numai, prin mobilizarea operatorilor comerciali și a partenerilor corporate din domeniu să doneze produse rămase în stoc sau cu puțin timp înainte de data de expirare. Un alt rezultat a fost oferirea unei motivații/ocupații persoanelor anagajate în domeniul HoReCa sau în alte domenii impactate de oprirea activității comerciale prin oportunitățile de voluntariat în cadrul unei echipe profesioniste pentru o cauză nobilă. Efectul neintenționat căruia îi datorăm parte din dezvoltarea exponențială din 2020 este și faptul că odată incepută activitatea, Asociația a indentificat mult mai multi potențiali beneficiari și a folosit toate resurse disponibile pentru a continua activitatea pe o durată nedeterminată și pentru a ajunge la cât mai multe persoane nevoiașe.
Resursele umane implicate:
Adrian Hădean - Președinte al Asociației Adi Hădean
Sonia Nechifor - Vicepreședinte al Asociației Adi Hădean
Laura Opriș - Vicepreședinte al Asociației Adi Hădean Denis Jardan - Coordonator Proiect Cristina Stana - Coordonator Comunicare Alexandra Duță - Coordonator Administrativ Linda Willy - Coordonator Dezvoltare Alina Bulprich - Departament Financiar
Implicarea voluntarilor:
Programul beneficiază de susținerea următorilor voluntari:
- 17 bucătari calificați implicați;
- 20 de șoferi;
- voluntari la ambalare.
Roluri /responsabilitati ale partenerilor proiectului:
Partenerii de comunicare și fundraising sunt companiile Communication On și Creative Factory Team.
Partenerii programului din anul 2020 sunt Direcția Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, oferind bucătăria lor pentru acest proiect și ajutându-ne să identificăm primii beneficiari, dar și Organizația Salvați Copiii, oferindu-ne bucătăria din centru lor de zi unde echipa noastră prepară mesele.
Buget: 1.669.830 lei
Contributii in natura:
Contribuția sponsorilor noștri prin barter sau nu este esențială pentru desfășurarea activității. A fost constituită din alimente, autoutilitare pentru livrare, materiale de protecție, servicii de promovare etc.
De la 1 aprilie 2020 s-au alăturat proiectului Macromex, PepsiCo, Telus, Autonom, MicroGreens, Nordic Shops, Oti, fiLeonidas, Selgros, Banca pentru Alimente, Napolact, Hochland, MOL, Danone, Fuchs Condimente, Penny Market, KissFM, RockFM, Carpatina, Mara Mura, Agricola, Brandis, Ferma Pogacean, Maspex, Maresi, Finastra, VestFood, Cuveeo, First Coffee, Biodeck, DeliFood, Unilever, Orkla, Univer, ParmaFood, Gustav Hahn, Pastificio Ambra, Maspex, Zea, Catwalk by Ramona Mindru, Heaven, Rompaper, Vector Integrated Services și Process Color.
Obstacole majore intampinate:
Principalul obstacol întâmpinat a fost faptul că după perioada de început unde au existat foarte multe donații de la afaceri mai mici, donațiile de produse s-au micșorat și a fost nevoie de o abordare creativă bazată pe comunicarea nevoilor de produse pentru a putea ajuta beneficiarii mai departe, pentru a atrage sponsori în continuare.
Lectii invatate in urma implementarii proiectului:
Fiind un răspuns la o situație la care nimeni nu se aștepta, gândirea inițială a fost pe termen foarte scurt și activitate locală, lucru resimțit încă în percepția publicului. Dacă ar fi să începem proiectul din nou, cu siguranță am fi pornit cu obiective mult mai mari și de lungă durată, la care din fericire am ajuns acum - după mai mult de un an de activitate.
Calitatile proiectului:
1. Sustenabilitate, prin prevenirea risipei alimentare. 2. Dorința și deschiderea de a colabora cu alte organizații pentru a putea ajuta beneficiarii din mai multe aspecte, nu numai cel gastronomic, de exemplu. 3. Potențialul educațional al proiectului, prin educarea beneficiarilor și voluntarilor, dar și informarea corporațiilor asupra responsabilității sociale.
Planul de comunicare:
Planul de comunicare din anul 2020 a avut ca obiectiv principal awareness pentru industria HoReCa din Romania,aducând un ajutor persoanelor ce fac parte din acest domeniu,anul trecut,când întregul sector de ospitalitate a fost închis brusc.Printre obiective se mai numără si extinderea programului pe plan național prin parteneriatele publice făcute, campanii de comunicare si awareness îndeplinite.In plus,nevoia de strângere de fonduri și resurse pentru continuare eforturilor.Platformele folosite sunt:Instagram, Facebook, TV și radio.Programul a fost nominalizat la la The Basque Culinary Prize,a câștigat premiul „Cel mai bun proiect CSR al anului 2020” la Gala Horeca Awards și a primit un Google Ad Grant în valoare de 10.000$, lunar. De asemenea, odată cu demararea proiectului, Asociatia Adi Hadean face parte din Social Gastronomy Movement.
l Web site proiect l
***
Despre organizator
Din pasiune pentru oameni și pentru gătit, Adi Hădean și-a înființat propria asociație în 2015, cu scopul de educa din punct de vedere gastronomic, dar și a promova bucătăria românească și sprijini comunitățile.
În cei 6 ani de existență, asociația s-a implicat în activități precum gătitul pentru medici din prima linie și pentru oamenii aflați în situații materiale precare, dar și vizitele în gradinițe, menite să atenționeze asupra unor aspecte de nutriție și alimentație pentru copiii.
Nume organizatie: Asociația Adi Hădean
Sectiunea/Sectiunile
Dezvoltare economică și socială
Perioada in care s-a derulat proiectul: aprilie / 2020 - decembrie / 2020
Acoperirea geografica a proiectului/ initiativei: Națională
Parteneri:
Instituție: Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6. Organizații: Organizația Salvați Copiii și Organizația Concordia.
Rezumatul proiectului:
Proiectul “Solidar Social” este o acțiune umanitară, demarată ca o soluție de criză provocată de pandemia de covid-19, luând amploare rapid și implicând zeci de oameni în doar câteva zile. Beneficiarii „Solidar Social” sunt medici și personal medical aflați în prima linie covid-19, oameni afectați de sărăcie și, în special, persoane care nu dispun de posibilități financiare pentru a accesa, din resurse proprii, cursurile unor școli gastronomice. Acestea din urma sunt recrutate din randul voluntarilor, in masura in care demonstreaza dorinta si abilitati de invatare in segmentul gastronomic.
Obiectivul nostru principal este să livrăm un milion de porții anual, pregătite în 5 bucătării sociale proprii, care să se auto-susțină și care să ofere cursuri gastronomice, astfel încât să asigure o reintegrare în societate a beneficiarilor. Financiar, aceste obiective pot fi atinse cu o investitie de 1 milion de euro (200.000 EUR per bucătărie).
Impactul proiectului este, pe de-o parte, oferirea unui sprijin pentru oamenii afectați de sărăcie, iar, pe de altă parte, reintegrarea în societate a cât mai multor beneficiari.
Contextul initierii proiectului:
Solidar Social a pornit ca o soluție de criză provocată de pandemia de Covid-19.Imediat cum au fost impuse măsurile de izolare pentru prevenirea răspândirii pandemiei, am identificat împreună cu DGASPC sute de persoane vârstnice și familii vulnerabile, pentru care masa caldă oferită de noi era singura masă caldă zilnică la care aveau acces, aflandu-se imobilizati la domicilii.Pe de altă parte, medicii și cadrele medicale au luptat în prima linie cu virusul, având ture de peste 24 de ore de lucru, motiv pentru care, o masă caldă a reprezentat o oportunitate directă să le fim recunoscători.Au fost astfel canalizate o serie de donatii in materie prima/ ingrediente si cash, pe care, datorita apelului public realizat de Chef Adi Hadean,numerosi sponsori (corporatii si persoane fizice) le-au oferit in faza lansării programului.
Scopul si obiectivele proiectului:
Scopul nostru este să ajungem la cât mai mulți oameni aflați în sărăcie, la doctori aflați în prima linie, copii flămânzi sau bătrâni ce, altfel, nu și-ar permite să mănânce mâncare gătită, zilnic. Programul are o natură dinamică, considerând incertitudinea globală susținută de pandemie, așadar obiectivul programului a fost distribuirea a 200.000 de porții în mai puțin de un an. Iar cu 166.983 de porții până la finalul anului 2020, ținta a fost atinsă. În continuare, două obiective pentru care se fac progrese sunt extinderea națională și atingerea unui milion de porții anual.
Principalele activitati:
Activitățile programului sunt: - colectarea de produse, resurse financiare și alte donații pentru finanțarea activității umanitare; - recrutarea de voluntari pentru prepararea, ambalarea și distribuirea zilnică; - crearea meniului de către responsabilul zilnic din partea asociației și prepararea zilnică a meniului; - crearea campaniilor de comunicare și a materialelor aferente; oferirea unui sprijin pentru lucrătorii din industria de ospitalitate, ce au fost puși la încercare în ultimul an;
Campanie de conștientizare pentru industria de ospitalitate din România, prin participarea la competiții internaționale și prin apartenența la miscari internationale.
Beneficiari directi: Beneficiari: 200 de medici și cadre medicale de la Institutul Matei Balș, Spitalul Fundeni și Colentina, 250 de persoane vârstnice aflate în evidențele DGASPC și 100 de copii din Centrul de Zi al Salvați Copiii, din Petrila, județul Hunedoara. Peste 1000 de porții de mâncare caldă, zilnic în perioada carantinei din aprilie-iunie.
Beneficiarii indirecti: Familiile si rudele de grade apropiate, care beneficiaza de un sprijin concret si apropiat. Tinerii voluntari, carora li se deschid noi perspective educationale, pe de o parte, sau care devin constienti de initiative care contribuie la dezvoltarea spiritului civic (cultivarea voluntariatului in diferite medii sociale, inclusiv tineri corporatisti sau oricine doreste sa se implice). Autoritatile, prin faptul ca Asociatia sustine un proiect care compenseaza lipsa programelor educationale in domeniul gastronomic profesionist.
Implicarea beneficiarilor:
În planul de lungă durată, "Solidar Social" dorește să stabilească cantine sociale permanente în multiple locații din România, unde să poată desfășura cursuri de gastronomie pentru beneficiarii actualului program, prin intermediul cărora să obțină calificări în domeniu, cu care să se poată integra mai ușor, eficient și rapid în piața muncii.
Rezultatele proiectului:
Beneficiul principal pe care programul "Solidar Social" l-a adus grupului țintă este cel al oferirii unei mese gătite, nutriționale și sigure zilnic, la care se adaugă oferirea susținerii emoționale a persoanelor vulnerabile și a bătrânilor aflați în izolare. O schimbare majoră generată de programul nostru a fost conștientizarea asupra problemei risipei alimentare cu care se confruntă societatea românească și nu numai, prin mobilizarea operatorilor comerciali și a partenerilor corporate din domeniu să doneze produse rămase în stoc sau cu puțin timp înainte de data de expirare. Un alt rezultat a fost oferirea unei motivații/ocupații persoanelor anagajate în domeniul HoReCa sau în alte domenii impactate de oprirea activității comerciale prin oportunitățile de voluntariat în cadrul unei echipe profesioniste pentru o cauză nobilă. Efectul neintenționat căruia îi datorăm parte din dezvoltarea exponențială din 2020 este și faptul că odată incepută activitatea, Asociația a indentificat mult mai multi potențiali beneficiari și a folosit toate resurse disponibile pentru a continua activitatea pe o durată nedeterminată și pentru a ajunge la cât mai multe persoane nevoiașe.
Resursele umane implicate:
Adrian Hădean - Președinte al Asociației Adi Hădean
Sonia Nechifor - Vicepreședinte al Asociației Adi Hădean
Laura Opriș - Vicepreședinte al Asociației Adi Hădean Denis Jardan - Coordonator Proiect Cristina Stana - Coordonator Comunicare Alexandra Duță - Coordonator Administrativ Linda Willy - Coordonator Dezvoltare Alina Bulprich - Departament Financiar
Implicarea voluntarilor:
Programul beneficiază de susținerea următorilor voluntari:
- 17 bucătari calificați implicați;
- 20 de șoferi;
- voluntari la ambalare.
Roluri /responsabilitati ale partenerilor proiectului:
Partenerii de comunicare și fundraising sunt companiile Communication On și Creative Factory Team.
Partenerii programului din anul 2020 sunt Direcția Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, oferind bucătăria lor pentru acest proiect și ajutându-ne să identificăm primii beneficiari, dar și Organizația Salvați Copiii, oferindu-ne bucătăria din centru lor de zi unde echipa noastră prepară mesele.
Buget: 1.669.830 lei
Contributii in natura:
Contribuția sponsorilor noștri prin barter sau nu este esențială pentru desfășurarea activității. A fost constituită din alimente, autoutilitare pentru livrare, materiale de protecție, servicii de promovare etc.
De la 1 aprilie 2020 s-au alăturat proiectului Macromex, PepsiCo, Telus, Autonom, MicroGreens, Nordic Shops, Oti, fiLeonidas, Selgros, Banca pentru Alimente, Napolact, Hochland, MOL, Danone, Fuchs Condimente, Penny Market, KissFM, RockFM, Carpatina, Mara Mura, Agricola, Brandis, Ferma Pogacean, Maspex, Maresi, Finastra, VestFood, Cuveeo, First Coffee, Biodeck, DeliFood, Unilever, Orkla, Univer, ParmaFood, Gustav Hahn, Pastificio Ambra, Maspex, Zea, Catwalk by Ramona Mindru, Heaven, Rompaper, Vector Integrated Services și Process Color.
Obstacole majore intampinate:
Principalul obstacol întâmpinat a fost faptul că după perioada de început unde au existat foarte multe donații de la afaceri mai mici, donațiile de produse s-au micșorat și a fost nevoie de o abordare creativă bazată pe comunicarea nevoilor de produse pentru a putea ajuta beneficiarii mai departe, pentru a atrage sponsori în continuare.
Lectii invatate in urma implementarii proiectului:
Fiind un răspuns la o situație la care nimeni nu se aștepta, gândirea inițială a fost pe termen foarte scurt și activitate locală, lucru resimțit încă în percepția publicului. Dacă ar fi să începem proiectul din nou, cu siguranță am fi pornit cu obiective mult mai mari și de lungă durată, la care din fericire am ajuns acum - după mai mult de un an de activitate.
Calitatile proiectului:
1. Sustenabilitate, prin prevenirea risipei alimentare. 2. Dorința și deschiderea de a colabora cu alte organizații pentru a putea ajuta beneficiarii din mai multe aspecte, nu numai cel gastronomic, de exemplu. 3. Potențialul educațional al proiectului, prin educarea beneficiarilor și voluntarilor, dar și informarea corporațiilor asupra responsabilității sociale.
Planul de comunicare:
Planul de comunicare din anul 2020 a avut ca obiectiv principal awareness pentru industria HoReCa din Romania,aducând un ajutor persoanelor ce fac parte din acest domeniu,anul trecut,când întregul sector de ospitalitate a fost închis brusc.Printre obiective se mai numără si extinderea programului pe plan național prin parteneriatele publice făcute, campanii de comunicare si awareness îndeplinite.In plus,nevoia de strângere de fonduri și resurse pentru continuare eforturilor.Platformele folosite sunt:Instagram, Facebook, TV și radio.Programul a fost nominalizat la la The Basque Culinary Prize,a câștigat premiul „Cel mai bun proiect CSR al anului 2020” la Gala Horeca Awards și a primit un Google Ad Grant în valoare de 10.000$, lunar. De asemenea, odată cu demararea proiectului, Asociatia Adi Hadean face parte din Social Gastronomy Movement.
l Web site proiect l
***
Despre organizator
Din pasiune pentru oameni și pentru gătit, Adi Hădean și-a înființat propria asociație în 2015, cu scopul de educa din punct de vedere gastronomic, dar și a promova bucătăria românească și sprijini comunitățile.
În cei 6 ani de existență, asociația s-a implicat în activități precum gătitul pentru medici din prima linie și pentru oamenii aflați în situații materiale precare, dar și vizitele în gradinițe, menite să atenționeze asupra unor aspecte de nutriție și alimentație pentru copiii.