Nume proiect: Tinere Talente
Nume organizație: Fundația Regală Margareta a României
Sectiunea / Secțiunile:
Artă și cultură
Proiecte și campanii de Voluntariat
Perioada în care s-a derulat proiectul:
Ianuarie - Decembrie 2021
Acoperirea geografică a proiectului / inițiativei:
București
Parteneri:
Opera Națională Română, Ateneul Român, Universitatea Națională de Muzică din București, Universitatea Națională de Arte din București, Elite Art Gallery București, Fundația ACCUMM, Casa Artelor Dinu Lipatti, Muzeul Municipiului București. Parteneri: Kaufland Romania, Globalworth Foundation Sponsori: KULTHO , B&BCollection, Vopseaua OSKAR, SofMedica Life-saving Innovation, MedicHub, Enayati Medical City Raycap Parteneri media: TVR, Radio România Muzical, Radio România Cultural, Magic FM
Rezumatul proiectului:
România pierde în fiecare an zeci de tineri talentați care, în lipsa posibilităților materiale aleg să studieze la licee pentru care nu au nicio vocație și atracție.
Programul Tinere Talente creează oportunități egale pentru artiștii români talentați și contribuie la dezvoltarea și valorificarea acestora, prin sprijinul complex oferit, constând în burse, mentorat intergenerațional și oportunități de promovare.
Pentru cei care au obținut bursa Tinere Talente în 2021, proiectul a reprezentat o treaptă esențială în evoluția și afirmarea lor, o oportunitate de cunoaștere și de explorare artistică, dar și posibilitatea de a relaționa cu oameni de cultură recunoscuți la nivel național și internațional, care i-au îndrumat în carieră.
2021, al doilea an de pandemie a fost pentru bursierii Tinere Talente un an cu rezultate remarcabile. Au fost susținuți 30 de tineri cu burse de până la 2000 de euro. Fundația a organizat 12 sesiuni de mentorat, 11 concerte și recitaluri, dintre care 8 cu prezență fizică și 3 live-streaming-uri, precum și 4 expoziții de arte vizuale. Au fost realizate 2 producții TV dedicate proiectului și bursierilor, difuzate live în prime-time și live streaming. A fost realizată o emisiune online Arta lumii transmisă live pe paginile de facebook TVR 3 și Tinere Talente, cu scopul de a promova burserii. Artiștii vizuali au participat la 18 expoziții individuale și de grup, muzicienii au participat la 8 concerte cu orchestră în calitate de soliști și au obținut 7 premii la importante concursuri de muzică naționale și internaționale. Tinerii artiști vizuali au expus în spații alternative, inedite, au creat portofolii video de prezentare individuală, postate constant pe pagina de Facebook a programului și Instagram.
Contextul inițierii proiectului:
Pentru mulți dintre tinerii care au talent artistic, dar provin din familii cu venituri reduse, drumul spre o carieră artistică este inaccesibil. O parte dintre acești tineri se află în situația de a abandona studiu, nevoiți să renunțe pentru că, pe măsura ce cresc performanțele, cresc și cerințele de învățare și cheltuieli. România pierde astfel multe talente, copii care continuă la licee pentru care nu au nicio atracție. Proiectul Tinere Talente asigură valorificarea unor talente reale, care altfel ar fi pierdute pentru muzica și arta mondială. În prezent, mulți bursieri susținuți de-a lungul timpului au o carieră de succes în domeniul artistic. Tinerii muzicieni sunt astăzi soliști în orchestre, angajați ai unor instituții culturale de profil, iar artiștii vizuali își expun operele atât în țară precum și în străinătate.
Scopul și obiectivele proiectului:
Scopul proiectului este de a oferi șanse egale de reușită tinerilor talentați cu venituri reduse care studiază muzica și artele vizuale, oferindu-le susținere prin burse, mentorat și promovare. Obiectivele proiectului au fost:
1. Dezvoltarea artistică a 30 de tineri prin intermediul burselor de studiu individuale de 2000 Euro, acordate pe timp de un an
2. Dezvoltarea carierei artistice a celor 30 de tineri prin participarea la cel puțin 12 sesiuni de mentorat
3. Promovarea celor 30 de tineri artiști prin intermediul a cel puțin 7 evenimente și expoziții organizate de FRMR
Principalele activități:
1. Selecția bursierilor - realizată prin evaluarea tuturor candidaților de un juriu format din specialiști în muzică și arte vizuale și prin anchete sociale
2. Realizarea planului de dezvoltare artistică de către fiecare bursier, cu sprijinul mentorilor și al echipei de proiect
3. Organizarea a 12 sesiuni de mentorat intergeneraționale în cadrul cărora tinerii artiști au interacționat online cu personalități artistice și culturale consacrate, prin discuții și ateliere de creație
4. Promovarea artei și talentului prin participarea la 27 de evenimente, concerte și expoziții, emisiuni TV, recitaluri transmise online organizate de Fundație și partenerii Fundației
- Campania și emisiunea-eveniment "România are nevoie de artă" realizată și transmisă de TVR pe scena Ateneului Român, și de Radio România Cultural, care a inclus momente din concertele regale caritabile și interviuri cu invitați speciali
- Gala Tinere Talente a fost o emisiune dedicată programului, realizată de TVR3 și transmisă online pe pagina de Facebook a Fundației
- Concerte live ale tinerilor muzicieni susținute alături de mentori și expoziții în spații neconvenționale ale artiștilor vizuali
Colaborarea dintre generații este esențială în toate programele Fundației, iar programul este un promotor activ al activitățiilor intergeneraționale. Bursierii colaborează cu mentorii seniori și creează împreună activități inedite care încurajează colaborarea între generații.
Beneficiarii direcți:
30 de tineri muzicieni si artiști vizuali care provin din familii defavorizate și care studiază la licee și universități de artă din țară.
Beneficiari indirecți:
Beneficiarii indirecți sunt familiile tinerilor care primesc bursa, liceele si universitățile în care studiază aceștia, spectatorii și telespectatorii care urmăresc concertele și evenimentele în care sunt implicați tinerii talentați.
Implicarea beneficiarilor:
Bursierii contribuie în mod direct la promovarea artei și la evenimente organizate de Fundație.
Tinerii talentați s-au implicat în calitate de voluntari susținând concerte și ateliere de creație pentru copii din medii defavorizate.
În luna august 2021, tinerii talentați au susținut ateliere de creație în tabăra școlară în cadrul proiectului Școala Generații – Prevenirea abandonului școlar prin implicarea comunității, iar în luna iulie 2021, tinerii muzicieni au susținut un recital la evenimentul Expoziția Generații organizat în parcul Regele Mihai în parteneriat cu Roaba de cultură.
Bursierii i-au ajutat pe mentorii seniori – Ileana Dana Marinescu (78 ani), Aurel Vlad (68 ani) să învețe cum se utilizează noile tehnologii, să folosească platforma ZOOM și Google Meet pentru selecția online a noilor bursieri de la arte vizuale.
Rezultatele proiectului:
În 2021, tinerii artiști au experimentat noi modalități de promovare a creațiilor artistice și de exprimare a talentului lor în medii neconvenționale. Au fost regândite activitățile programului, astfel încât să continuăm să răspundem nevoilor bursierilor selectați în 2021. Am dezvoltat comunicarea online pentru a-i conecta cu mentori valoroși și am folosit spațiul virtual pentru expunerea lor.
În perioada stării de alertă, tinerii au folosit timpul disponibil pentru studiu și creație, utilizând ajutorul financiar al bursei pentru procurarea materialelor și pregătirea concursurilor viitoare, achiziționarea de laptop-uri, accesorii pentru instrumente și materiale de lucru.
Rezultate proiect 2021
- 30 planuri de dezvoltare pentru 30 de bursieri muzicieni și artiști vizuali susținuți cu burse de până la 2000 Euro
- 12 sesiuni de mentorat, organizate în sistem hibrid online și fizic
- 18 participări la expoziții individuale și de grup individuale și de grup
- 8 participări la concerte cu orchestră în calitate de soliști a bursierilor la muzică
- 7 premii la importante concursuri de muzică naționale și internaționale
- 11 concerte și recitaluri organizate de Fundație
- 4 expoziții organizate de Fundație:
- 2 emisiuni TV dedicate proiectului și bursierilor - Emisiunea România are nevoie de artă, live la TVR1, Radio România Muzical și Cultural și Emisiunea Gala Tinere Talente, live la TVR3
- 10 emisiuni Arta Lumii – live pe Facebook Tinere Talente, FRMR și TVR cu invitați Tinere Talente.
Resursele umane implicate:
Coordonator proiect full-time
Asistent proiect full-time
Coordonator PR si fundraising full-time
Coordonator financiar part-time
Implicarea voluntarilor:
Pe parcursul anului 2021 au fost implicați 18 voluntari - artiști și oameni de cultură, prin prezența în juriul care a realizat selecția, prin susținerea mentoratelor, a masterclassurilor, dar și în calitate de consultanți pentru echipa de proiect. S-au alăturat și foști bursieri ai programului pentru organizarea evenimentelor, completarea recitalurilor, îndrumarea bursierilor.
Mentorii care le-au fost alături bursierilor în 2021:
• Muzică: dirijorul Tiberiu Soare, dirijorul Gabriel Bebeșelea, pianistul și dirijorul Vlad Iftinca, pianista Verona Maier, violoncelistul Octavian Lup, soprana Georgeta Stoleriu, pianista Alexandra Dariescu.
• Arte Vizuale: Carmen Apetrei – conf.univ.dr. Decan UNArte, Virgil Scripcariu – sculptor, Ileana Dana Marinescu – artist vizual și curator, Daniela Constantin – prof. univ. Facultatea de Arte şi Design din Timişoara, Sergiu Chihaia - lector univ. Moda si Design UNArte, Aurel Vlad – sculptor, Sabina Dragomir - bursieră alumna, artist vizual.
Roluri / responsabilități ale partenerilor proiectului:
Partenerii instituționali ai Programului Tinere Talente - Opera Națională Română, Ateneul Român, Universitatea Națională de Muzica din București, Universitatea Națională de Arte din București, Elite Art Gallery București, Fundația ACCUMM, Casa Artelor Dinu Lipatti au oferit sprijin bursierilor prin organizarea sau găzduirea de concerte și expoziții și promovarea acestor evenimente către publicul lor.
Partenerii media ai proiectului Tinere Talente 2021 - canalele TVR, Magic FM, Radio România Muzical, Radio România Cultural - au susținut pro-bono campania de strângere de fonduri "România are nevoie de artă", prin promovarea spotului de donații recurente prin SMS cu textul ARTA la 8864.
De asemenea, TVR1, Radio România Muzical, Radio România Cultural au fost co-producătorii emisiunii-eveniment "România are nevoie de artă" ce a înlocuit Concertul Regal caritabil, oferind publicului o colecție de momente muzicale speciale din concertele anilor trecuți și de interviuri cu susținători remarcabili ai proiectului – Iulia Isaev, Zoli Toth, Paula Selling, Marcel Iureş, Zoli Toth, Diana Alexe, Andrei Dimitriu, Gabriel Bebeșelea și Sebastian Androne.
Buget:
624.284 lei
Contribuții în natură:
Servicii foto și video - Film Experience
Spațiu media - Magic FM
Obstacole majore întâmpinate:
Programul se desfășoară la nivel național astfel că, cei 30 de tineri studiază în orașe diferite și acest lucru presupune un efort și o bună organizare din partea echipei pentru a-i aduce împreună.
Instituțiile culturale - galeriile, sălile de spectacol - au fost închise inițial iar ulterior au avut număr limitat de participanți, astfel că am identificat spații expoziționale și am organizat expoziții în aer liber. De asemenea, împreună cu partenerii proiectului am organizat concerte în aer liber pentru ca tinerii să fie promovați și să aibă un public cât mai numeros.
Pentru a crește vizibilitatea și a aduce operele și talentul tinerilor către un număr cât mai mare de spectatori am transmis live 3 concerte de muzică clasică pe canalul de Facebook Tinere Talente.
Lecții învățate în urma implementarii proiectului:
Pe parcursul implementării proiectului am identificat nevoile reale ale tinerilor artiști de a cunoaște modalități de utilizare a noilor tehnologii în proiectele creative/culturale dar și de dezvoltare antreprenorială, nevoia de a cunoaște care sunt etapele unui plan de afaceri pentru valorificarea ideilor de afaceri din sectoarele creative/culturale.
În acest sens, Fundația a aplicat și a obținut finanțare în cadrul Proiectului „Tinere Talente - Susținerea artiștilor și profesioniștilor din sectoarele creative și culturale” implementat de Fundația Regală Margareta a României, în parteneriat cu Nedland Kultur din Norvegia. Proiectul se desfășoară în perioada septembrie 2021–august 2022 și contribuie la dezvoltarea sustenabilă și inovativă a industriilor culturale și creative din România.
Calitățile proiectului:
Abordarea holistică a proiectului îl face să fie unic în România. Proiectul oferă suport material necesar în achiziționarea de materiale și instrumente de creație, dar oferă multe alte oportunități de învățare, de a participa la masterclasurile organizate de către Fundație, de a cunoaște oameni din domeniul artei de la care învață, de a li se promova arta și talentul prin evenimentele organizate de către Fundație.
Abordarea intergenerațională manifestată prin faptul că artiști consacrați seniori își oferă experiența și expertiza în beneficiul tinerilor artiști, dar și tinerii îi ajută pe mentorii seniori să fie conectați cu prezentul, cu noile mijloace de comunicare si tendințele noi în artă.
Creșterea încrederii în sine, valorizarea tinerilor ca urmare a selectării de către un juriu prestigios, dintr-un număr mare de aplicații pentru obținerea bursei.
Planul de comunicare:
Pentru tinerii artiști emergenți, pandemia a izbucnit în momente de răscruce ale vieții lor. Visurile le-au fost spulberate, iar planurile profesionale au fost cuprinse de incertitudine, deoarece întreaga lor activitate se baza pe interacțiunea cu oameni și evenimentele din offline. Fundația a fost alături de tinerii talentați și a asigurat vizibilitatea evenimentelor în care aceștia au fost implicați. Fundația a organizat 10 ediții de livestreaming, „Arta Lumii”, o serie de interviuri cu artiștii, a asigurat 15 prezențe radio și TV, 337 articole și comunicate dedicate expozițiilor și recitalurilor lor în presa online, dar și în print. Concertul Regal a fost înlocuit cu campania „România are nevoie de artă”, formată dintr-un spot SMS pentru TV și radio (244 difuzări) și o ediție specială difuzată la TVR1 și Radio România.
l Website proiect l
***
Despre Organizator:
Fundația Regală Margareta a României este o organizație neguvernamentală dedicată îmbunătățirii condițiilor de viață ale copiilor, tinerilor, familiilor și persoanelor vârstnice. Fundația a fost înființată în 1990 de Principesa Margareta a României cu sprijinul tatălui ei, regele Mihai I. În proiectele fundației aducem laolaltă copii, tineri și vârstnici și încurajăm activitățile intergeneraționale, dialogul și schimbul reciproc între generații.
Nume organizație: Fundația Regală Margareta a României
Sectiunea / Secțiunile:
Artă și cultură
Proiecte și campanii de Voluntariat
Perioada în care s-a derulat proiectul:
Ianuarie - Decembrie 2021
Acoperirea geografică a proiectului / inițiativei:
București
Parteneri:
Opera Națională Română, Ateneul Român, Universitatea Națională de Muzică din București, Universitatea Națională de Arte din București, Elite Art Gallery București, Fundația ACCUMM, Casa Artelor Dinu Lipatti, Muzeul Municipiului București. Parteneri: Kaufland Romania, Globalworth Foundation Sponsori: KULTHO , B&BCollection, Vopseaua OSKAR, SofMedica Life-saving Innovation, MedicHub, Enayati Medical City Raycap Parteneri media: TVR, Radio România Muzical, Radio România Cultural, Magic FM
Rezumatul proiectului:
România pierde în fiecare an zeci de tineri talentați care, în lipsa posibilităților materiale aleg să studieze la licee pentru care nu au nicio vocație și atracție.
Programul Tinere Talente creează oportunități egale pentru artiștii români talentați și contribuie la dezvoltarea și valorificarea acestora, prin sprijinul complex oferit, constând în burse, mentorat intergenerațional și oportunități de promovare.
Pentru cei care au obținut bursa Tinere Talente în 2021, proiectul a reprezentat o treaptă esențială în evoluția și afirmarea lor, o oportunitate de cunoaștere și de explorare artistică, dar și posibilitatea de a relaționa cu oameni de cultură recunoscuți la nivel național și internațional, care i-au îndrumat în carieră.
2021, al doilea an de pandemie a fost pentru bursierii Tinere Talente un an cu rezultate remarcabile. Au fost susținuți 30 de tineri cu burse de până la 2000 de euro. Fundația a organizat 12 sesiuni de mentorat, 11 concerte și recitaluri, dintre care 8 cu prezență fizică și 3 live-streaming-uri, precum și 4 expoziții de arte vizuale. Au fost realizate 2 producții TV dedicate proiectului și bursierilor, difuzate live în prime-time și live streaming. A fost realizată o emisiune online Arta lumii transmisă live pe paginile de facebook TVR 3 și Tinere Talente, cu scopul de a promova burserii. Artiștii vizuali au participat la 18 expoziții individuale și de grup, muzicienii au participat la 8 concerte cu orchestră în calitate de soliști și au obținut 7 premii la importante concursuri de muzică naționale și internaționale. Tinerii artiști vizuali au expus în spații alternative, inedite, au creat portofolii video de prezentare individuală, postate constant pe pagina de Facebook a programului și Instagram.
Contextul inițierii proiectului:
Pentru mulți dintre tinerii care au talent artistic, dar provin din familii cu venituri reduse, drumul spre o carieră artistică este inaccesibil. O parte dintre acești tineri se află în situația de a abandona studiu, nevoiți să renunțe pentru că, pe măsura ce cresc performanțele, cresc și cerințele de învățare și cheltuieli. România pierde astfel multe talente, copii care continuă la licee pentru care nu au nicio atracție. Proiectul Tinere Talente asigură valorificarea unor talente reale, care altfel ar fi pierdute pentru muzica și arta mondială. În prezent, mulți bursieri susținuți de-a lungul timpului au o carieră de succes în domeniul artistic. Tinerii muzicieni sunt astăzi soliști în orchestre, angajați ai unor instituții culturale de profil, iar artiștii vizuali își expun operele atât în țară precum și în străinătate.
Scopul și obiectivele proiectului:
Scopul proiectului este de a oferi șanse egale de reușită tinerilor talentați cu venituri reduse care studiază muzica și artele vizuale, oferindu-le susținere prin burse, mentorat și promovare. Obiectivele proiectului au fost:
1. Dezvoltarea artistică a 30 de tineri prin intermediul burselor de studiu individuale de 2000 Euro, acordate pe timp de un an
2. Dezvoltarea carierei artistice a celor 30 de tineri prin participarea la cel puțin 12 sesiuni de mentorat
3. Promovarea celor 30 de tineri artiști prin intermediul a cel puțin 7 evenimente și expoziții organizate de FRMR
Principalele activități:
1. Selecția bursierilor - realizată prin evaluarea tuturor candidaților de un juriu format din specialiști în muzică și arte vizuale și prin anchete sociale
2. Realizarea planului de dezvoltare artistică de către fiecare bursier, cu sprijinul mentorilor și al echipei de proiect
3. Organizarea a 12 sesiuni de mentorat intergeneraționale în cadrul cărora tinerii artiști au interacționat online cu personalități artistice și culturale consacrate, prin discuții și ateliere de creație
4. Promovarea artei și talentului prin participarea la 27 de evenimente, concerte și expoziții, emisiuni TV, recitaluri transmise online organizate de Fundație și partenerii Fundației
- Campania și emisiunea-eveniment "România are nevoie de artă" realizată și transmisă de TVR pe scena Ateneului Român, și de Radio România Cultural, care a inclus momente din concertele regale caritabile și interviuri cu invitați speciali
- Gala Tinere Talente a fost o emisiune dedicată programului, realizată de TVR3 și transmisă online pe pagina de Facebook a Fundației
- Concerte live ale tinerilor muzicieni susținute alături de mentori și expoziții în spații neconvenționale ale artiștilor vizuali
Colaborarea dintre generații este esențială în toate programele Fundației, iar programul este un promotor activ al activitățiilor intergeneraționale. Bursierii colaborează cu mentorii seniori și creează împreună activități inedite care încurajează colaborarea între generații.
Beneficiarii direcți:
30 de tineri muzicieni si artiști vizuali care provin din familii defavorizate și care studiază la licee și universități de artă din țară.
Beneficiari indirecți:
Beneficiarii indirecți sunt familiile tinerilor care primesc bursa, liceele si universitățile în care studiază aceștia, spectatorii și telespectatorii care urmăresc concertele și evenimentele în care sunt implicați tinerii talentați.
Implicarea beneficiarilor:
Bursierii contribuie în mod direct la promovarea artei și la evenimente organizate de Fundație.
Tinerii talentați s-au implicat în calitate de voluntari susținând concerte și ateliere de creație pentru copii din medii defavorizate.
În luna august 2021, tinerii talentați au susținut ateliere de creație în tabăra școlară în cadrul proiectului Școala Generații – Prevenirea abandonului școlar prin implicarea comunității, iar în luna iulie 2021, tinerii muzicieni au susținut un recital la evenimentul Expoziția Generații organizat în parcul Regele Mihai în parteneriat cu Roaba de cultură.
Bursierii i-au ajutat pe mentorii seniori – Ileana Dana Marinescu (78 ani), Aurel Vlad (68 ani) să învețe cum se utilizează noile tehnologii, să folosească platforma ZOOM și Google Meet pentru selecția online a noilor bursieri de la arte vizuale.
Rezultatele proiectului:
În 2021, tinerii artiști au experimentat noi modalități de promovare a creațiilor artistice și de exprimare a talentului lor în medii neconvenționale. Au fost regândite activitățile programului, astfel încât să continuăm să răspundem nevoilor bursierilor selectați în 2021. Am dezvoltat comunicarea online pentru a-i conecta cu mentori valoroși și am folosit spațiul virtual pentru expunerea lor.
În perioada stării de alertă, tinerii au folosit timpul disponibil pentru studiu și creație, utilizând ajutorul financiar al bursei pentru procurarea materialelor și pregătirea concursurilor viitoare, achiziționarea de laptop-uri, accesorii pentru instrumente și materiale de lucru.
Rezultate proiect 2021
- 30 planuri de dezvoltare pentru 30 de bursieri muzicieni și artiști vizuali susținuți cu burse de până la 2000 Euro
- 12 sesiuni de mentorat, organizate în sistem hibrid online și fizic
- 18 participări la expoziții individuale și de grup individuale și de grup
- 8 participări la concerte cu orchestră în calitate de soliști a bursierilor la muzică
- 7 premii la importante concursuri de muzică naționale și internaționale
- 11 concerte și recitaluri organizate de Fundație
- 4 expoziții organizate de Fundație:
- 2 emisiuni TV dedicate proiectului și bursierilor - Emisiunea România are nevoie de artă, live la TVR1, Radio România Muzical și Cultural și Emisiunea Gala Tinere Talente, live la TVR3
- 10 emisiuni Arta Lumii – live pe Facebook Tinere Talente, FRMR și TVR cu invitați Tinere Talente.
Resursele umane implicate:
Coordonator proiect full-time
Asistent proiect full-time
Coordonator PR si fundraising full-time
Coordonator financiar part-time
Implicarea voluntarilor:
Pe parcursul anului 2021 au fost implicați 18 voluntari - artiști și oameni de cultură, prin prezența în juriul care a realizat selecția, prin susținerea mentoratelor, a masterclassurilor, dar și în calitate de consultanți pentru echipa de proiect. S-au alăturat și foști bursieri ai programului pentru organizarea evenimentelor, completarea recitalurilor, îndrumarea bursierilor.
Mentorii care le-au fost alături bursierilor în 2021:
• Muzică: dirijorul Tiberiu Soare, dirijorul Gabriel Bebeșelea, pianistul și dirijorul Vlad Iftinca, pianista Verona Maier, violoncelistul Octavian Lup, soprana Georgeta Stoleriu, pianista Alexandra Dariescu.
• Arte Vizuale: Carmen Apetrei – conf.univ.dr. Decan UNArte, Virgil Scripcariu – sculptor, Ileana Dana Marinescu – artist vizual și curator, Daniela Constantin – prof. univ. Facultatea de Arte şi Design din Timişoara, Sergiu Chihaia - lector univ. Moda si Design UNArte, Aurel Vlad – sculptor, Sabina Dragomir - bursieră alumna, artist vizual.
Roluri / responsabilități ale partenerilor proiectului:
Partenerii instituționali ai Programului Tinere Talente - Opera Națională Română, Ateneul Român, Universitatea Națională de Muzica din București, Universitatea Națională de Arte din București, Elite Art Gallery București, Fundația ACCUMM, Casa Artelor Dinu Lipatti au oferit sprijin bursierilor prin organizarea sau găzduirea de concerte și expoziții și promovarea acestor evenimente către publicul lor.
Partenerii media ai proiectului Tinere Talente 2021 - canalele TVR, Magic FM, Radio România Muzical, Radio România Cultural - au susținut pro-bono campania de strângere de fonduri "România are nevoie de artă", prin promovarea spotului de donații recurente prin SMS cu textul ARTA la 8864.
De asemenea, TVR1, Radio România Muzical, Radio România Cultural au fost co-producătorii emisiunii-eveniment "România are nevoie de artă" ce a înlocuit Concertul Regal caritabil, oferind publicului o colecție de momente muzicale speciale din concertele anilor trecuți și de interviuri cu susținători remarcabili ai proiectului – Iulia Isaev, Zoli Toth, Paula Selling, Marcel Iureş, Zoli Toth, Diana Alexe, Andrei Dimitriu, Gabriel Bebeșelea și Sebastian Androne.
Buget:
624.284 lei
Contribuții în natură:
Servicii foto și video - Film Experience
Spațiu media - Magic FM
Obstacole majore întâmpinate:
Programul se desfășoară la nivel național astfel că, cei 30 de tineri studiază în orașe diferite și acest lucru presupune un efort și o bună organizare din partea echipei pentru a-i aduce împreună.
Instituțiile culturale - galeriile, sălile de spectacol - au fost închise inițial iar ulterior au avut număr limitat de participanți, astfel că am identificat spații expoziționale și am organizat expoziții în aer liber. De asemenea, împreună cu partenerii proiectului am organizat concerte în aer liber pentru ca tinerii să fie promovați și să aibă un public cât mai numeros.
Pentru a crește vizibilitatea și a aduce operele și talentul tinerilor către un număr cât mai mare de spectatori am transmis live 3 concerte de muzică clasică pe canalul de Facebook Tinere Talente.
Lecții învățate în urma implementarii proiectului:
Pe parcursul implementării proiectului am identificat nevoile reale ale tinerilor artiști de a cunoaște modalități de utilizare a noilor tehnologii în proiectele creative/culturale dar și de dezvoltare antreprenorială, nevoia de a cunoaște care sunt etapele unui plan de afaceri pentru valorificarea ideilor de afaceri din sectoarele creative/culturale.
În acest sens, Fundația a aplicat și a obținut finanțare în cadrul Proiectului „Tinere Talente - Susținerea artiștilor și profesioniștilor din sectoarele creative și culturale” implementat de Fundația Regală Margareta a României, în parteneriat cu Nedland Kultur din Norvegia. Proiectul se desfășoară în perioada septembrie 2021–august 2022 și contribuie la dezvoltarea sustenabilă și inovativă a industriilor culturale și creative din România.
Calitățile proiectului:
Abordarea holistică a proiectului îl face să fie unic în România. Proiectul oferă suport material necesar în achiziționarea de materiale și instrumente de creație, dar oferă multe alte oportunități de învățare, de a participa la masterclasurile organizate de către Fundație, de a cunoaște oameni din domeniul artei de la care învață, de a li se promova arta și talentul prin evenimentele organizate de către Fundație.
Abordarea intergenerațională manifestată prin faptul că artiști consacrați seniori își oferă experiența și expertiza în beneficiul tinerilor artiști, dar și tinerii îi ajută pe mentorii seniori să fie conectați cu prezentul, cu noile mijloace de comunicare si tendințele noi în artă.
Creșterea încrederii în sine, valorizarea tinerilor ca urmare a selectării de către un juriu prestigios, dintr-un număr mare de aplicații pentru obținerea bursei.
Planul de comunicare:
Pentru tinerii artiști emergenți, pandemia a izbucnit în momente de răscruce ale vieții lor. Visurile le-au fost spulberate, iar planurile profesionale au fost cuprinse de incertitudine, deoarece întreaga lor activitate se baza pe interacțiunea cu oameni și evenimentele din offline. Fundația a fost alături de tinerii talentați și a asigurat vizibilitatea evenimentelor în care aceștia au fost implicați. Fundația a organizat 10 ediții de livestreaming, „Arta Lumii”, o serie de interviuri cu artiștii, a asigurat 15 prezențe radio și TV, 337 articole și comunicate dedicate expozițiilor și recitalurilor lor în presa online, dar și în print. Concertul Regal a fost înlocuit cu campania „România are nevoie de artă”, formată dintr-un spot SMS pentru TV și radio (244 difuzări) și o ediție specială difuzată la TVR1 și Radio România.
l Website proiect l
***
Despre Organizator:
Fundația Regală Margareta a României este o organizație neguvernamentală dedicată îmbunătățirii condițiilor de viață ale copiilor, tinerilor, familiilor și persoanelor vârstnice. Fundația a fost înființată în 1990 de Principesa Margareta a României cu sprijinul tatălui ei, regele Mihai I. În proiectele fundației aducem laolaltă copii, tineri și vârstnici și încurajăm activitățile intergeneraționale, dialogul și schimbul reciproc între generații.