A doua editie a Conferintei internationale despre responsabilitate sociala a beneficiat de prezenta a 42 de vorbitori, dintre care 24 de talie internationala. Timp de doua zile reprezentanti ai sectorului public, ai sectorului privat si ai societatii civile au participat la opt sesiuni deschise si sase workshop-uri ce au avut ca tema centrala actiunile si programele de responsabilitate sociala corporatista.
Responsabilitatea sociala corporatista nu este o simpla casuta de bifat si nici un exercitiu de PR. Acest concept este in stransa legatura cu progresul din societate, cu tendintele din domeniile vitale si cu evolutia nevoilor individuale si de grup. Problemele de mediu, financiare si sociale trebuie integrate cu grija in planul de afaceri al unei companii, in strategia de marketing si de resurse umane. Actiunile de responsabilitate sociala corporatista pot aduce avantaje competitive pentru un brand, pot loializa clientii, pot cauza cea mai buna modalitate de pastrare a angajatilor si, nu in ultimul rand si foarte important, pot economisi bani.
Toate aceste teme si altele care suscita interes maxim in acest moment au fost discutate in cadrul sesiunilor si workshop-urilor din cele 2 zile ale conferintei internationale despre responsabilitate sociala CSR '07 care a avut loc la Bucuresti in zilele de 22 si 23 octombrie.
Scopul acestei serii de conferinte internationale CSR '06, CSR '07 si cele care vor urma este cel de a face cunoscut faptul ca operatiunile, produsele si serviciile companiilor au impact asupra societatii si mediului inconjurator. Responsabilitatea sociala corporatista reprezinta gestionarea acestui impact, in asa fel incat sa aduca valoare companiei si marcii si sa intensifice starea de bine social si economic, pentru prezent si viitor, explica Luminita Oprea, initiatoarea seriei de conferinte internationale despre responsabilitate sociala.
Daca nu ne place care este starea de fapt in lumea in care traim, acum avem puterea si capacitatea sa facem o lume noua. Responsabilitatea sociala corporatista ar trebui sa devina o componenta normala in viata economica si sociala din Romania, ca in toate democratiile functionale. Corporatiile au reponsabilitatea de a interactiona pozitiv cu clientii lor, cu mediul inconjurator si cu angajatii lor, a spus Marie-Rose Mociornita, vorbitor in cadrul sesiunii Media, an engine for CSR The power of celebrities involvment care a incheiat cea de-a doua zi a conferintei.
CSR '07 a avut loc sub auspiciile UNDP si ale World Business Council for Sustainable Development (WBCSD).
www.csr07.eu