Cum e definita „dezvoltarea publicului” in Programul Europa Creativa 2014-2020?
Care sunt perspectivele teoretice si practicile de dezvoltare a publicului la nivel european?
Ce inseamna bunele practici in implicarea publicului in actiuni culturale?
Ce beneficii aduce abordarea calitativa si pe termen lung a publicului de catre organizatiile culturale?
Ce exemple de interactiune cu publicul gasim in proiectele finantate prin alte programe ale UE?

20 noiembrie 2015, Impact HUB Bucuresti
(str. Halelor nr. 5, etaj 2, sala San Francisco) 
 
Iata cateva dintre intrebarile la care vom incerca sa raspundem in cadrul evenimentului organizat vineri, 20 noiembrie 2015 la Impact HUB Bucuresti de catre Biroul Europa Creativa Romania – Subprogramul Cultura.
 
Biroul Europa Creativa Romania este gazduit de Ministerul Culturii si organizeaza anual, alaturi de sesiuni de informare si ateliere de lucru despre finantarile Programului Europa Creativa, si un eveniment de anvergura in jurul unei teme de actualitate pentru contextul strategic de politici si tendintele de dezvoltare din sectoarele culturale si creative, cu scopul de a conecta recomandarile si practicile de la nivel european cu cele de la nivel national.
 
Anul acesta, evenimentul tematic va aduce in discutie dezvoltarea publicului (audience development), in contextul in care aceasta a devenit o prioritate-cheie pentru Programul Europa Creativa al Uniunii Europene si, totodata, o practica tot mai intalnita a organizatiilor culturale din Europa.
 
Ne propunem sa cream un forum de discutie in jurul acestei teme, sa facem schimb de experienta cu privire la modalitatile prin care organizatiile culturale si artistii interactioneaza cu publicul, il atrag, il diversifica si il implica in actiunile lor. Totodata, ne dorim ca promovarea conceptului de dezvoltare a publicului, in multiplele sale semnificatii, si a bunelor practici inovatoare sa contribuie la realizarea tot mai multor proiecte de succes depuse in cadrul Programului Europa Creativa – Cultura de catre operatorii culturali de la nivel national.
 
Evenimentul va reuni participanti din tara si din strainatate si se adreseaza, cu precadere, practicienilor din domeniul cultural – artisti, manageri culturali si alti reprezentanti ai organizatiilor publice sau private care lucreaza cu publicul si vor sa imbunatateasca dinamica pe care o au cu acesta, dar si cercetatorilor si expertilor din sfera managementului si a politicilor culturale interesati de tendintele europene de dezvoltare din domeniu.
 
Prezentarile si discutiile vor fi in limbile romana si engleza, cu asigurarea traducerii simultane. 
 
Agenda evenimentului este disponibila aici.
 
Participarea este gratuita, insa locurile sunt limitate. In vederea inregistrarii, cei interesati sunt rugati sa completeze online, pana cel tarziu in data de 15 noiembrie a.c., formularul de inscriere si chestionarul despre dezvoltarea publicului.
 
Informatiile sunt disponibile si pe site-ul europa-creativa.eu.
 
* Mentionam ca organizatorii nu acopera cheltuielile de transport si cazare ale celor interesati sa ia parte la eveniment.