Cum pot sa demarez o afacere online de succes? Este acum momentul oportun sa investesc? Mai trebuie sa astept? Sunt cateva dintre intrebarile pe care si le pun multi antreprenori cand vor sa investeasca in comertul electronic. O posibila varianta de raspuns ar putea fi accesarea fondurilor structurale in cadrul domeniului major de interventie - "Dezvoltarea e-economiei", aferent Axei prioritare 3 - Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor, din Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POSCCE).

In cadrul acestui domeniu, cei care vor sa dezvolte un magazin online au la dispozitie operatiunea doi -"Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii electronice pentru afaceri". Potrivit drectorului Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale (OIPSI), Victor Panzaru, Ghidul solicitantului si apelul de proiecte pentru acest tip de business vor fi lansate la jumatatea lunii noiembrie.
 
Directorul OIPSI spune ca, odata lansat apelul de proiecte pentru domeniul major de interventie e-economie, OIPSI va oferi consultanta gratuita solicitantilor in vederea completarii cererii de finantare, pana la depunerea proiectului.

Pentru evaluatori, criteriile de selectie valabile pentru Operatiunea 2 - "Suport pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii electronice pentru afaceri" vor fi relevanta, calitatea, maturitatea si sustenabilitatea proiectului propus spre finantare cu fonduri structurale.
Valoarea maxima de finantare a unui asemenea proiect nu va depasi 500.000 de euro, in timp ce valoarea minima acordata se va situa la circa 10.000 de euro.
Mai multe detalii privind Documentul-cadru de implementare, Ghidul aplicantului, Cererea de finantare, impreuna cu anexele aferente, s.a.m.d, gasiti pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, la adresa http://www.mcti.ro/ - sectiunea "Fonduri Structurale".

Contextul pietei online din Romania

Pe piata online activeaza, in prezent, aproximativ 1.500 de magazine online. "La un ritm de 20 asemenea magazine noi pe luna, se estimeaza ca, la finalul anului 2007, vom avea peste 1.600 de magazine online", spune Carmen Sebe, CEO la Gecad ePayment - un jucator principal pe piata de comert electronic din Romania si din afara tarii. Majoritatea acestor firme provin din Bucuresti, Capitala fiind urmata de Cluj-Napoca, Brasov si Timisoara, zone mai bine acoperite, in timp ce Moldova este slab reprezentata in sectorul comertului electronic, precizeaza Carmen Sebe.

De altfel, romanii sunt tot mai receptivi la comertului electronic. Principalul factor care a contribuit la evolutia pietei este cresterea nivelului de incredere al publicului in privinta securitatii platilor online, ca urmare a intensificarii programelor de informare si educare dedicate atat cumparatorilor finali, cat si comerciantilor online. Cu toate acestea, comertul electronic romanesc este la inceput de drum si face pasi timizi, Romania fiind o piata