Pe 8 noiembrie va fi dat publicitatii un nou sondaj realizat in randul jurnalistilor care se ocupa de politica europeana. Acesta arata cresterea interesului media pentru energie, politica externa si mediu inconjurator. Studiul mai arata ca aparitia noilor instrumente internet, cum ar fi blog-urile, subliniaza tendinta spre descentralizarea canalelor de comunicare.
Fondation EurActiv a organizat un studiu media avand ca subiecti pe jurnalistii care scriu despre politicile UE. Studiul a mai fost promovat de catre API (Asociatia Presei Internationale), AEJ (Asociatia Jurnalistilor Europeni) si Ogilvy. Sondajul a inclus 212 jurnalisti, din care 58% activeaza in Bruxelles.
Studiul ofera o intelegere a prioritatilor jurnalistilor in prezentarea UE, cat si a intrumentelor lor de lucru si a viitoarelor canale de comunicare.
Un alt studiu EurActiv, Sondajul Cross-Lingual 2007 este rezultatul unui studiu mai aprofundat realizat de Fondation EurActiv pe durata a trei luni (7 mai 13 iulie). Acest sondaj reuneste raspunsurile a peste 3000 cititori ai EurActiv prin email. Numarul cititorilor CIM (vizitatori unici autentificati pe luna) ai EurActiv si ai versiunilor sale in cele 9 limbi se apropie de jumatate de milion (470,000).
Cele doua studii urmeaza unei serii de sondaje anterioare realizate de EurActiv pe tema Comunitatea actorilor UE, incluzand cercurile corporative.
In urma Sondajului Media a rezultat ca domeniile prioritare ale prezentarilor jurnalistice UE sunt energia (43%), politica externa (42%), mediul (39%), schimbarile climatice (34%) si reforma institutionala (31%).
62% dintre jurnalistii intervievati cred ca principalul lor rol este realizarea de analize si comentarii, mai putin prezentarea unor informatii neprelucrate, provenite in mare parte din surse institutionale si pagini web. 57% dintre jurnalisti au mentionat ca este necesara o mai buna pregatire in domenii specifice in vederea imbunatatirii prezentarii politicilor UE.
Un alt sondaj, mai general, a aratat ca utilizatorii EurActiv se numara printre persoanele active in cercurile UE, iar doua treimi dintre cititori sunt lideri de opinie sau factori de decizie care activeaza in managamentul politic de nivel mediu sau superior. 11% dintre respondenti fac parte ei insisi din media, inregistrandu-se astfel o crestere de la 8% cati erau in 2005 (vezi 2005 Readership Survey).
O puternica majoritate a jurnalistilor (75%) citeste EurActiv in limba lor materna, inclusiv portalurile partenere cu audienta nationala, mai ales in Europa centrala si de Est.
In timp ce noile instrumente de comunicare, cum ar fi blog-urile, videoclipurile online si content syndication-ul nu sunt inca apreciate ca surse primare de informatie, cei mai multi repondenti recunosc oportunitatile multiple de comunicare oferite de aceste noi tehnologii.
Comentand rezultatele sondajului, Directorul de Relatii Publice al EurActiv, Dan Luca, a declarat ca Acest fapt demonstreaza importanta Bruxelles-ului ca <centru de cunoastere> unde experienta specializarii in politici europene este cruciala.
Aceste doua sondaje arata ca paginile de web private si oficiale au devenit o sursa primara de informatii politice <neprelucrate> pentru jurnalistii din afara Bruxelles-ului, in timp ce corespondentii din interiorul sau se concentreaza asupra comentariilor si perspectivelor nationale sau sectoriale. Aceleasi date mai confirma prezenta multilingvismului si a localizarii in strategia Euractiv, a adaugat editorul EurActiv Christophe Leclercq.