Competitia Social Impact Award si-a desemnat finalistii: cinci idei de antreprenoriat social din Romania intra in etapa de jurizare regionala, unde alaturi de proiecte din Austria si Cehia vor concura pentru cele 4 premii in valoare de 4000 de euro fiecare. Castigatorii competitiei internationale vor fi selectati de un juriu multidisciplinar regional si anuntati in cadrul unei ceremonii de premiere care va avea loc la Viena pe 1 iunie.

In perioada 7-31 mai, ideile finaliste vor participa la o etapa nationala de vot public. In aceasta faza, publicul din Romania are oportunitatea de a alege o idee castigatoare la sectiunea Community Award pe pagina: http://socialimpactaward.net/romania/community-voting. Echipa castigatoare la sectiunea votul publicului va fi premiata cu 1500 de euro oferiti de Verbund.

Publicul din Romania este invitat sa isi voteze ideea favorita.

In plus, echipele finaliste din Romania vor fi premiate cu cate un bilet de participare la o conferinta internationala pe tema inovarii sociale organizata de roPot in aceasta toamna, iar pentru a-si pune in practica ideile, fiecare echipa va beneficia pe timpul verii de un abonament nelimitat la The HUB Bucharest.

Cele 5 proiecte finaliste care pot fi votate in cadrul Community Award sunt:

•    TimeBank Romania este o platforma online si fizica unde membrii, in marea lor majoritate tineri, pot invata unii de la ceilalti de la cursuri de chitara la limbi straine, iar in schimbul cunostintelor capatate isi ofera timpul si propriile abilitati altor membri ai comunitatii, moneda de schimb fiind timpul si nu banii. Proiectul este propus de Ioana-Roxana Zamfir, Armina Stepan, Irina Enache, Roxana Vasile si Simona Dragulescu.
•    Blind Man Symphony: proiectul propus de Sava Stefan, Popovici Adrian si Irina Mihaela Tataranu ofera persoanelor cu deficiente de auz posibilitatea de a se deplasa prin oras cu ajutorul unei harti acustice.
•    Sezatoarea: proiectul propus de Gabriela Mindru, Alexandra Vasiliu, Ana Paraschiv si Alma Iatan doreste sa ii reconecteze pe locuitorii oraselor la traditiile populare prin organizarea de sezatori. Astfel de evenimente pot reprezenta si o sursa suplimentara de venit pentru membrii comunitatilor rurale.
•    Upside Down: initiat de Andreea Zaharescu, Alexandru Ionut Pahontu, Alina Mihaela Avatamanitei si Roxana Antochi, este un proiect de mediu ce are la baza conceptul de reciclare a unor materiale ce altfel s-ar transforma in deseuri. Astfel iau nastere portofele din cutii de lapte, genti de dama din anvelope auto si multe altele.
•    Rural Fashion: ideea Mariei Tutu consta in reinventarea straielor populare romanesti intr-o nota moderna, activitate ce isi propune sa promoveze respectarea si conservarea traditiei si sa creeze locuri de munca pentru tinerii din mediul rural.

Ideile finaliste au fost selectate de un juriu multidisciplinar cu experienta in diverse domenii de activitate, dar cu interese comune in zona de antreprenoriat social. Dintr-un numar total de 41 de aplicatii inscrise in perioada 21 februarie – 5 aprilie, au fost alese cele mai bune 5 idei de antreptrenoriat social. Pe parcursul perioadei de aplicatii, 500 de studenti au participat la 16 workshop-uri pregatitoare organizate in Bucuresti, Cluj, Iasi si Constanta. In cadrul workshop-urilor, antreprenori locali sociali, reprezentanti ai mediului ONG si facilitatori cu experienta au oferit studentilor know-how, suport, feedback, dar si inspiratie.

“Sa jurizez ideile inscrise la Social Impact Award a insemnat pentru mine o doza uriasa de creativitate, de inovatie, de entuziasm si, cel mai important, de incredere. Am toata increderea in acesti tineri si in solutiile propuse de ei, care, daca sunt puse in practica, pot genera o adevarata schimbare in bine. Pentru asta, e important nu doar sa fie recunoscuti, ci sa fie si sustinuti pe mai departe, atat de finantatori, cat si de comunitate in general. Cu putin ajutor din partea noastra, sunt convinsa ca acesti tineri vor schimba lumea.”Ana Ilinca Macri, Membru al juriului, Head of Internal Communications and Community Affairs, BCR

In alegerea proiectelor juriul a tinut cont de 3 criterii:
#    Inovare: proiectul si implementarea lui trebuiau sa fie inovatoare, sa propuna solutii si abordari noi ale unei probleme sociale.
#    Impact social: proiectul trebuia sa aiba un impact masurabil si semnificativ in societate. Candidatul trebuia sa demonstreze atat eficacitatea ideii, cat si fezabililtatea acesteia.
#    Planificare realista: Pentru o buna implementare, proiectul trebuia sa aiba obiective masurabile si realiste. De asemenea, trebuia sa includa o planificare riguroasa a actiunilor de intreprins, dar si a resurselor umane care vor fi mobilizate in acest sens.

###
Despre competitie
Competitia a fost lansata in 2009 in Austria de catre Institutul de Antreprenoriat Social si Inovatie al Facultatii de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor din Viena impreuna cu good.bee. Incepand din 2012, concursul se extinde la nivel regional, in Romania si Cehia.
In Romania, Social Impact Award este organizat de roPot in parteneriat cu Fundatia ERSTE si BCR, cu sprijinul Verbund, good.bee, Institutului pentru Antreprenoriat din Viena, AIESEC, Kiss FM si al partenerilor media bestjobs.ro, trilulilu.ro, hipo.ro, lumebuna.ro, onlinestudent.ro, regielive.ro, studentie.ro, romaniapozitiva.ro, Educativa si calendarevenimente.ro.
Mai multe detalii despre competitie gasiti pe site-ul dedicat sau in clipul urmator: http://socialimpactaward.net/what-is-the-social-impact-award/#video

roPot
roPot este comunitatea care promoveaza principiile antreprenoriatului social in Romania, conecteaza si educa indivizi si organizatii din diverse sectoare in initiativele lor directionate catre impact social si inovare. Misiunea roPot este de a sustine dezvoltarea durabila a societatii romanesti prin antreprenoriat si inovare sociala.
www.ropot.ro

Banca Comerciala Romana
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand societatile de profil de pe piața leasingului, managementului activelor, pensiilor private si a bancilor de locuinte. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking. Ca lider in domeniul bancar, misiunea BCR in ceea ce priveste responsabilitatea sociala este sa catalizeze resurse pentru dezvoltarea sociala si economica a Romaniei. Banca dezvolta si sustine programe in cadrul a trei platforme de implicare in comunitate: Antrenorii Responsabilitatii Financiare, Antrenor de Antreprenor si platforma de Leadership Social, care agrega initiative de sustinere a comunitatilor locale si actiuni de voluntariat ale angajatilor.
www.bcr.ro

Fundatia ERSTE
In 2003, Fundatia ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Banca de Economii din Austria. Fundatia ERSTE este actionarul principal al Grupului Erste si investeste o parte din dividendele sale in dezvoltarea societatii civile din Europa Centrala si de Sud-Est. Fundatia ERSTE sustine participarea sociala si implicarea societatii civile. Obiectivul Fundatiei este sa-i aduca pe oameni impreuna si sa ofere informatii despre istoria recenta a unei regiuni care a cunoscut schimbari dramatice incepand cu 1989. Fiind o fundatie activa, isi dezvolta propriile proiecte in cadrul a trei programe: Dezvoltare Sociala, Cultura si Europa.
www.erstestiftung.org
Contact

Daniel Matei, Online Manager – roPot: e-mail: dani@ropot.ro, tel: 0728 453 297
Mariana Oprea, PR Specialist - Graffiti PR: e-mail: mariana.oprea@graffitipr.ro, tel: 0730 202 354
www.socialimpactaward.net