Fie ca vorbim despre cazuri care au necesitat interventia in regim de urgenta a autoritatilor, fie ca vorbim despre consiliere psihologica si juridica sau de nevoia de comunicare a copiilor - pentru toate acestea specialistii Asociatiei Telefonul Copilului s-au aflat la celalalt capat al firului.
116 111 este singurul serviciu telefonic gratuit la nivel national, care raspunde in deplina confidentialitate oricarei probleme cu care se confrunta copiii si adolescentii din Româania.
116 111 este singurul serviciu telefonic gratuit la nivel national, care raspunde in deplina confidentialitate oricarei probleme cu care se confrunta copiii si adolescentii din Româania.
“Linia telefonica gratuita de asistenta pentru copii si parinti a debutat in cadrul proiectului <Casa de copii nu e acasa>, a raspuns unor nevoi neasteptat de mari de informare, consiliere si indrumare din partea beneficiarilor, a continuat sub umbrela Asociatiei Telefonul Copilului, iar astazi 116 111 reprezinta un reper pentru ceea ce inseamna protectia drepturilor copilului in România. A fost un parcurs dificil, dar o misiune indeplinita pentru copiii si parintii care au beneficiat de serviciile noastre. Pentru ca vocile pe care le ascultam zi de zi la celalalt capat al firului sa ajunga pe agenda factorilor de decizie si a autoritatilor care au menirea de a face din protectia drepturilor copilului in România prioritate zero, mergem mai departe”, a declarat Catalina Florea, director executiv Asociatia Telefonul Copilului / Deputy Regional Reprezentative Europe, Child Helpline International
Implinirea a 12 ani de existenta a fost un moment memorabil pentru Asociatia Telefonul Copilului datorita faptului ca, alaturi de Child Helpline International si de toate celelalte organizatii care gestioneaza serviciul telefonul copilului in lume, am avut sansa de a aduce in atentia Organizatiei Natiunilor Unite (ONU) problemele semnalate de copii la linia de asistenta dedicata lor. Evenimentul s-a desfasurat la sediul ONU, la data de 20 noiembrie a.c., cu ocazia Zilei Internationale a Drepturilor Copilului, bucurându-se de participarea dnei. Marta Santos Pais - Reprezentant Special al Secretarului General ONU pentru violenta impotriva copiilor, dl. Christian Salazar – Director Adjunct Programe UNICEF, Reprezentanti Permanenti la ONU, dna. Jeroo Billimoria – Fondator Child Helpline International si Presedinte al Consiliului Director, dna. Nenita la Rose – Director Executiv Child Helpline International. Evenimentul s-a desfasurat sub mesajul: “Can you hear us now? Giving a voice to children and young people”:
http://webtv.un.org/
https://www.facebook.com/media/set/
"Multumim Organizatiei Natiunilor Unite care a gazduit si sustinut mesajul serviciilor telefonul copilului de pretutindeni catre guverne pentru o implicare activa in ceea ce priveste intarirea sistemelor de protectie a copilului, un eveniment cu semnificatie deosebita, mai ales cu ocazia Zilei Internationale a Drepturilor Copilului", a mai spus Catalina Florea.
De-a lungul celor 12 ani de existenta, statisticile oferite de baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului indica un numar de 44.504 cazuri in care a fost necesara si interventia institutiilor abilitate. Principalele situatii sesizate se refera la: abuz asupra copilului in procentaj de 27,09%, consiliere juridica in procentaj de 15,14%, nevoia de sprijin material / financiar in procentaj de 15,06%, precum si solicitari de consiliere psihologica in procentaj de 11,97%.
De-a lungul celor 12 ani de existenta, statisticile oferite de baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului indica un numar de 44.504 cazuri in care a fost necesara si interventia institutiilor abilitate. Principalele situatii sesizate se refera la: abuz asupra copilului in procentaj de 27,09%, consiliere juridica in procentaj de 15,14%, nevoia de sprijin material / financiar in procentaj de 15,06%, precum si solicitari de consiliere psihologica in procentaj de 11,97%.
Numarul apelurilor copiilor a crescut semnificativ incepand cu anul 2006, cand Asociatia Telefonul Copilului a demarat actiuni masive de promovare a liniei telefonice gratuite. Pâna in prezent, asistentii sociali si psihologii Asociatiei Telefonul Copilului s-au intâlnit cu aproape 100.000 de copii care au fost informati despre serviciul dedicat lor si au primit rechizite personalizate. Principalele motive ale copiilor pentru apelul catre 116 111 sunt urmatoarele: nevoia de comunicare (28,74%), neintelegerile cu parintii sau relatia deficitara copil – parinte (21,31%), relatiile cu colegii / prietenii (18,56%), abuz si violenta (17,42%), consiliere psihologica (9,49%), alte probleme specifice varstei (4,48%). Cazurile de abuz si violenta raportate la 116 111 au avut loc cu precadere in familie (57,43%), dar si in mediul scolar (37,33%), acestea din urma reflectând tot mai mult raspândirea fenomenului bullying in rândul copiilor si adolescentilor.
Printre cele mai raspandite forme de abuz asupra copilului raportate la 116 111 se numara: neglijarea (33,38%), abuzul fizic (32,51%), abuzul emotional (10,55%), abuzul sexual si traficul de minori (6,37%). Abuzul sexual a inregistrat o crestere semnificativa in ultimii ani in randul apelurilor catre 116 111 – numarul acestui tip de apeluri creste de la an la an cu aproape 30%.
Lipsa indeplinirii nevoilor de baza este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care copiii si adolescentii apeleaza in numar tot mai mare linia telefonica gratuita dedicata 116 111. Acest tip de apeluri a fost identificat odata cu primele semne ale crizei financiare, crescând de la un an la altul cu aproape 36%.
Problemele de ordin psihologic si emotional cu care se confrunta copiii au escaladat de la un an la altul, printre acestea numarându-se: depresia, tulburarile de comportament, gândurile suicidale, automutilarea. Daca in anul 2006 aceste situatii aproape ca nu se regaseau in statistica Asociatiei, acoperind numai un procentaj de 2,23% din numarul cazurilor inregistrate, in anul 2013 am inregistrat un record in ceea ce priveste consilierea psihologica, respectiv 23,82% din numarul cazurilor.
Referitor la grupele de varsta ale copiilor care apeleaza cel mai des la asistenta si indrumarea oferite de consilierii Asociatiei Telefonul Copilului, acestea sunt: 10-12 ani - 34,36% si 13-15 ani - 38,24%.
Pe durata celor 12 ani de activitate, statisticile Asociatiei Telefonul Copilului indica pe primele locuri apeluri primite din judete precum Iasi, Constanta, Bacau, Vaslui, Galati, Teleorman, Bucuresti (Sector 5), Ilfov. Referitor la distributia pe regiuni, cele mai multe cazuri au fost inregistrate din regiunea Moldova (23,61%), urmata de Muntenia (20,17%), Transilvania (14,34%), Bucuresti (10,22%), Oltenia (9,45%), Dobrogea (7,15%), Banat (5,32%), necunoscut (9,74%).
Mediul cel mai frecvent raportat in ceea ce priveste cazurile inregistrate la 116 111 este cel rural, in procentaj de 47,54%, urmat de cel urban, in procentaj de 42,51%, iar pentru un procentaj de 9,95% a fost solicitata confidentialitatea.
De-a lungul celor 12 ani de existenta, am ascultat nenumarate povesti de viata, mai vesele sau mai triste. Astazi, insa, dorim sa adunam povestile voastre de la vârsta de 12 ani. Va invitam sa va spuneti povestea aici http://www.telefonulcopilului.ro/12ani.php, dar si sa duceti mesajul nostru mai departe.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in România de Asociatia Telefonul
Copilului. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.
Multumim tuturor reprezentantilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului. Totodata le multumim pentru asigurarea vizibilitatii numarului 116 111 in rândul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.
………………………………………………………………….
Asociatia Telefonul Copilului
Cu o experienta de 12 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din România, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111, numar armonizat european. In perioada 21 noiembrie 2001 – 30 octombrie 2013, un numar total de 1.933.733 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 44.504 de cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote. Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro