Un copil din doi, care au sunat la Telefonul Copilului 116 111, in 2014, a solicitat consiliere psiho-emotionala de lunga durata in vederea imbunatatirii relatiei cu parintii. 30,40% dintre ei au sesizat probleme legate de nevoia de comunicare, 24,05% probleme de relationare deficitara cu parintii, 12,98% neintelegeri cu parintii, 12,46% s-au luptat cu o criza de identitate si anxietati, 7,72% cu tulburari de comportament, 5,10% cu ganduri / gesturi extreme si 5,10% cu probleme sentimentale. 116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Telekom Romania. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications.
 
Nevoia de comunicare cu parintii a fost sesizata, in principal, de fete in procentaj de 77,94%, care aveau varsta cuprinsa in categoriile: 13 – 15 ani in procentaj de 27,21%, 7 – 9 ani in procentaj de 25,47%, 10 – 12 ani in procentaj de 22,55% si 16 – 17 ani in procentaj de 7,91%. In ceea ce priveste baietii, nevoia de comunicare s-a evidentiat la categoriile de varsta 10 – 12 ani (6,37%), 13 – 15 ani (4,90%) si 16 – 17 ani (3,18%).
 
De asemenea, relationarea deficitara cu parintii a fost exprimata mai mult tot de fete in procentaj de 76,44%, in principal din categoriile de varsta: 16 – 17 ani in procentaj de 38,84% si 13 – 15 ani in procentaj de 37,60%.
 
Baietii, care au exprimat probleme de relationare cu parintii, au fost, cu precadere, cu varsta cuprinsa intre 13 – 15 ani (12,81%) sau 16 – 17 ani (4,55%).
 
Neintelegerile in familie au fost exprimate in special de adolescenti, fete 13 – 15 ani (51,66%), fete 16 – 17 ani (17,50%), baieti 13 – 15 (9,16%) si baieti 16 – 17 ani (5,80%).
 
Gandurile sau gesturile extreme au fost semnalate numai de adolescenti: fete in procentaj de 67,66% si baieti in procentaj de 26,48%. Raportul grupa de varsta – gen arata ca numarul cel mai mare de cazuri a fost sesizat de fete 16 – 17 ani in procentaj de 47,06%, fete 13 – 15 ani in procentaj de 20,60%, baieti 16 – 17 ani in procentaj de 20,60% si baieti 13 – 15 ani in procentaj de 5,88%.
 
“Faptul ca doua treimi dintre copiii care au sunat la 116 111 au manifestat, la inceputul apelului, tristetea, apasarea, frica, anxietatea, reprezinta un diagnostic ingrijorator si un semnal de alarma atat pentru parinti, cat si pentru profesionistii din domeniul protectiei drepturilor copilului, dar si pentru societate, in general. La fel de ingrijorator este faptul ca majoritatea copiilor nu a vorbit despre aceste stari emotionale cu nimeni altcineva, inainte de apelul la 116 111. Ne dorim ca vocea fiecarui copil care are nevoie de ajutor sa fie ascultata la celalalt capat al firului 116 111 si multumim Telekom Romania pentru ca ne sustine in acest demers,” a declarat Catalina Florea, director executiv, Asociatia Telefonul Copilului
 
„Anul acesta se implinesc 14 ani de cand sustinem activ Telefonul Copilului, un proiect de pe urma caruia beneficiaza din ce in ce mai multi tineri. In numele tuturor celor care au beneficiat de serviciile excelente puse la dispozitie, multumim Asociatiei „Telefonul Copilului” pentru eforturile si energia depuse si ii salutam pe toti cei care se implica in acest demers cu impact major in dezvoltarea pe termen lung a societatii”, a declarat Ruxandra Voda, Director Comunicare, grupul de companii Telekom Romania.
 
Copiii si adolescentii care au contactat 116 111 in anul 2014 proveneau din: familii nucleare (78,72%), familii monoparentale (12,96%), familii substitutive / asistenta maternala (3,04%), familii extinse (2,93%) si familii adoptatoare (2,35%).
 
 In 55% dintre situatii disfunctionalitatile familiei s-au produs din cauza unor factori impredictibili (separare, divort, adoptie, deces, boli cronice, accidente), iar in 45% dintre situatii din cauza nasterii unui alt membru al familiei si problemelor specifice varstei copiilor precum adolescenta (dezvoltarea personalitatii, probleme sentimentale).
 
Numarul total de apeluri inregistrate la 116 111 in anul 2014 a fost de 114.926, iar dintre acestea 6.071 au necesitat monitorizarea de lunga durata a specialistilor din cadrul serviciului Telefonul Copilului 116 111, in colaborare cu reprezentantii institutiilor abilitate la nivel local.
 
Din numarul cazurilor in care a fost necesara interventia institutiilor abilitate, 45,21% au fost cazuri de abuz asupra copilului si violenta in familie, respectiv 2.745 de cazuri. Formele cele mai grave sesizate au fost: molestare fizica (49,90%), neglijare (24,24%) si abuz emotional (15,34%).
 
Solicitarile de consiliere juridica au inregistrat un procentaj de 15,60% si s-au referit la: incredintarea minorului (48,57%), drepturile copilului (43,40%) si alocatii / prestatii sociale (8,03%). In 38% dintre situatiile de consiliere juridica privind incredintarea copilului (460 de situatii), apelantii s-au reprezentat pe baza consilierii oferita de specialisti Asociatiei. 85% dintre acestia au beneficiat de consiliere juridica pe toata perioada desfasurarii procesului.
 
In ceea ce priveste mediul de provenienta, cele mai multe situatii au fost sesizate din mediul rural (45,92%), urmat de mediul urban (35,53%). In 18,55% dintre situatiile inregistrate la 116 111, apelantii nu au dorit sa mentioneze mediul de provenienta. Cele mai multe apeluri au fost inregistrate din regiunea Muntenia (26,45%), urmata de Moldova (16,37%), Bucuresti (14,78%), Oltenia (11,56%), Transilvania (7,94%), Dobrogea (4,33%) si Banat (3,76%). Apelantii au solicitat confidentialitate privind regiunea din care provin in 14,81% dintre situatii.
 
Repartizarea pe segmentul “judet” arata ca cele mai multe situatii au fost inregistrate din: Buzau, Teleorman, Constanta, Neamt, Ilfov, Dolj, Olt, Bucuresti sector 2, Bucuresti sector 5. Judetele cu cele mai putine situatii inregistrate au fost: Harghita, Mures, Tulcea, Salaj, Alba, Satu Mare, Bihor, Mehedinti, Braila si Cluj.
 
Multumim tuturor reprezentantilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului in vederea asigurarii vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, totodata le multumim pentru sprijinul acordat in promovarea campaniilor de adunare de fonduri ale organizatiei, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.
 

***
Asociatia Telefonul Copilului
Cu o experienta de 13 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111, numar armonizat european. In perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2015, un numar total de 2.073.366 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 52.133 cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote. Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro
 
Despre Telekom Romania
Telekom Romania este un brand de telecomunicatii nou si dinamic, care ofera servicii de telecomunicatii fixe si mobile complete, inovatoare, simplificate si personalizate pentru o comunitate vasta de clienti, cu aproximativ 10 de milioane de contracte de servicii.

Prin cei doi operatori, Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications, noul brand ofera servicii integrate de telecomunicatii, astfel incat clientii sa beneficieze de o experienta completa si inedita: servicii de voce si date mobile 3G si 4G, telefonie fixa traditionala, internet de mare viteza si televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV, precum si continut de inalta calitate si exclusivitati. Pentru clientii business, noul brand este promisiunea unor solutii IT&C la cheie, care sa sprijine companiile sa devina mai competitive si mai agile.
Brand-ul Telekom Romania este prezent pe piata romaneasca din 2014, dupa rebranding-ul comun al Romtelecom si COSMOTE Romania.

Telekom Romania este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienti pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe si peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2013). Grupul ofera produse si servicii fixe, comunicare mobila, Internet si IPTV pentru consumatori si solutii ICT pentru clienti din mediul de business. Deutsche Telekom este prezent in aproximativ 50 de tari si are circa 229.000 angajati la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 60,1 miliarde euro  in anul financiar 2013 – mai mult de jumatate din aceasta valoare in afara Germaniei.