Amintiri Gustoase, primul și singurul podcast gastronomic românesc gândit și distribuit în format audio, este cel mai ascultat din România, potrivit clasamentului Apple publicat la începutul lunii iunie.
După ce noul sezon Amintiri Gustoase a debutat pe 28 aprilie în top 5 cele mai populare din țară în categoria „food”, începutul verii l-a adus direct în fruntea clasamentului.
În fiecare vineri, podcastul Amintiri Gustoase are un nou episod în care realizatorul Cosmin Dragomir discută într-un mod relaxat cu experți din zona gastronomică, dar și cu artiști sau antreprenori preocupați de identitatea gastronomică românească. Mai mult, ascultătorii descoperă savoarea gustului de altădată, în „100 de ani din rețete”, o serie de povești care răsfață papilele gustative, după ce au pus bazele bucătăriei de astăzi.
Printre invitații acestui sezon s-au aflat până acum Camelia Burghele, Chef Mehrzad Moghazehi, Chef Alex Cîrțu, Tiberiu Cazacioc și Irina Georgescu. Fiecare oferă o perspectivă unică pentru a completa explorarea culinară în „călătorii” audio de maximum o oră. De exemplu, în cel mai recent episod, Gabor Emese povestește în ce fel s-au “ardelenizat” mâncărurile ungurești care se gătesc la noi și care este secretul unui gulaș bun într-una dintre cele 270 de variante în care se gătește el.
„Din curiozitate, poftă și dorință de recuperare, am pornit într-o nouă călătorie în căutarea identității mâncărurilor românești. În noul format al podcastului Amintiri Gustoase, parte din platforma culturală Cronicari Digitali, vorbim despre originile balcanice, incursiunile vestice și legăturile cu spațiul oriental, alături de invitați echipați cu oale, tigăi, doctorate sau amintiri de mese copioase.
Pentru un plating desăvârșit, descoperim savoarea gustului de altădată, în 100 de ani din rețete, cu povești care răsfață papile gustative, după ce au pus bazele bucătăriei de astăzi. În fiecare vineri, aducem în podcastul Amintiri Gustoase un preparat istoric, numai bun de pus acum pe masă.
Cosmin Dragomir este o gazdă experimentată și istoric culinar care cotrobăie prin cămări și bate coclauri după rețete și oameni de neuitat, iar asta face ca fiecare episod Amintiri Gustoase să fie atât de savuros”, declară Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand și coordonator Cronicari Digitali.
Podcastul Amintiri Gustoase, cel mai ascultat din România în categoria „food”, este suținut de Electrolux România. Toate episoadele sale pot să fie ascultate gratuit pe principalele platforme de streaming audio, între care Apple Podcasts, Spotify și Player.fm, sau în aplicația preferată folosind feedul RSS Amintiri Gustoase.
***
Amintiri Gustoase, podcast creat de Zaga Brand sub platforma Cronicari Digitali
Fondată în 2005, agenția de comunicare creativă Zaga Brand și-a propus și a reușit să creeze un mediu de lucru în care imposibilul s-a transformat într-o provocare. Agenția a generat rezultate pentru clienți B2B și B2C prin servicii complete de PR, Creative concepts și BTL.
Misiunea Zaga Brand este de a crea o comunicare reală între comunitate și branduri. Onest, cu rezultate măsurabile, având la bază acțiuni de comunicare, în special cu focus pe storytelling și digital PR.
De la primul reality show în social media din România, la concerte LIVE pe trenuri în mișcare, concursuri naționale de creație, campanii de CSR sau silent disco în autobuze și metrou, Zaga Brand caută permanent să aducă abordări creative. Alături de Asociația Human Made Art, Zaga Brand a creat și platforma culturală Cronicari Digitali care generează numeroase proiecte creative în zona culturală, adresate generației digitale, inclusiv cel mai popular podcast de profil din România.
Din 2022, sub Cronicari Digitali a fost dezvoltat proiectul Amintiri Gustoase cu misiunea de a identifica și dezvolta identitatea gastronomică românească. În cadrul proiectului, anul acesta a fost lansat și primul studiu având această temă, pe baza lui fiind construite acțiunile din viitorul apropiat. La Webstock 2022, podcastul Amintiri Gustoase, primul podcast gastronomic românesc și singurul în format gândit special pentru ascultare, a obținut Silver pentru Best Branded Podcast.