Pe 16 aprilie, de la ora 19:00, va avea loc la Kulterra Gallery (București, str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106), vernisajul expoziției Hiraeth al artistei Gabriela Monica Tîrziu, primul eveniment care marchează colaborarea dintre Celula de Artă și Kulterra și debutul programului Feat. Kulterra, ce reprezintă într-un mod specific filozofia Kulterra Gallery: una a deschiderii și a dialogului marcat de curiozitate și de spirit de aventură.
Gabriela Monica Tîrziu (n. 1998, Sebeș, Alba) este un artist vizual care concepe și abordează prin lucrările sale o mitologie personală, redată printr-un filtru materist. Lucrează intuitiv, plecând de la o stare efemeră pe care o deconstruiește treptat, abordând deseori problematica lipsei de apartenență la un la un loc fixat în spațiu și timp, stare acutizată treptat de-a lungul ultimilor ani. Seria expusă este, de altfel, o continuare a lucrărilor anterioare ce aduc în dialog paradoxurile copilăriei, ca perioadă formativă, aproape onirică prin însăși substanță și context.
Hiraeth, titlul seriei, este o stare asumată, regăsită într-un fel sau altul în aproape toate lucrările din serie, termenul definind însuși sentimentul dorului - dor de o casă, dor de acasă, dorul purtat unui loc care poate că nu a fost niciodată de fapt, și nici nu va fi, o pierdere irevocabilă a unui întreg regăsit ulterior doar în fragmente dispersate.
Feat. Kulterra este o ușă deschisă, este vitrina dedicată invitaților; coridorul care duce spre Kulterra Art Store ce va găzdui ”artă în vizită”, fie că vorbim despre lucrări propuse de alte galerii ori de către artiști în mod direct. Vitrinele culoarului care dau înspre curte, vor avea un chip nou în fiecare lună, atrăgând atenția vizitatorilor cu privire la artiști care nu sunt în mod necesar reprezentați de Kulterra Gallery, ba chiar dimpotrivă. De asemenea, alte galerii de artă vor putea ieși din propriile spații, ”migrând” simbolic, selectiv și temporar în vitrinele dedicate proiectului.
Gabriela Monica Tîrziu (n. 1998, Sebeș, Alba) este un artist vizual care concepe și abordează prin lucrările sale o mitologie personală, redată printr-un filtru materist. Lucrează intuitiv, plecând de la o stare efemeră pe care o deconstruiește treptat, abordând deseori problematica lipsei de apartenență la un la un loc fixat în spațiu și timp, stare acutizată treptat de-a lungul ultimilor ani. Seria expusă este, de altfel, o continuare a lucrărilor anterioare ce aduc în dialog paradoxurile copilăriei, ca perioadă formativă, aproape onirică prin însăși substanță și context.
Hiraeth, titlul seriei, este o stare asumată, regăsită într-un fel sau altul în aproape toate lucrările din serie, termenul definind însuși sentimentul dorului - dor de o casă, dor de acasă, dorul purtat unui loc care poate că nu a fost niciodată de fapt, și nici nu va fi, o pierdere irevocabilă a unui întreg regăsit ulterior doar în fragmente dispersate.
Feat. Kulterra este o ușă deschisă, este vitrina dedicată invitaților; coridorul care duce spre Kulterra Art Store ce va găzdui ”artă în vizită”, fie că vorbim despre lucrări propuse de alte galerii ori de către artiști în mod direct. Vitrinele culoarului care dau înspre curte, vor avea un chip nou în fiecare lună, atrăgând atenția vizitatorilor cu privire la artiști care nu sunt în mod necesar reprezentați de Kulterra Gallery, ba chiar dimpotrivă. De asemenea, alte galerii de artă vor putea ieși din propriile spații, ”migrând” simbolic, selectiv și temporar în vitrinele dedicate proiectului.
“Feat. Kulterra este pariul prin care spiritul de competiție este domolit prin spiritul de colaborare; este materializarea convingerii că deși există mai multe galerii de artă și deși există un număr mare de artiști, până la urmă constituim, doar împreună, o comunitate. Și că doar împreună putem redefini propria noastră realitate. Începând de la câteva vitrine, prin natura lor transparente și întoarse spre lume.”, spune Olga Vintaniuc, artistă și fondatoare Kulterra Gallery.
De asemenea, până pe 1 mai, Celula de Artă, împreună cu Intuit.fm și Asociația Studenților UNArte București - ASUNAB invită comunitatea studenților Universității Naționale de Arte din București să aplice la open call-ul IN-TO-IT. Conceptul proiectului provoacă tinerii creatori să se lase ghidați de al 6-lea simț (tema expoziției) pentru a oferi publicului o atmosferă contemplativă. Pe parcursul expoziției vizitatorii vor fi provocați să ia parte alături de artiști la o lucrare comună, care va fi creată sub forma unui performance live.
Artiștii selectați vor participa la expoziția cu același nume care va avea loc la Celula de Artă și Carol 53 (Bd. Carol I, nr. 53, București) în perioada 14 - 28 mai. Evenimentul va cuprinde elemente atât din sfera artelor vizuale și ale spectacolului (oferite de UNATC ILC), cât și muzică live oferită de Intuit.fm. Scopul evenimentului este de a alătura mai multe forme de artă și de a oferi publicului șansa să experimenteze simultan mediile artistice prezente. De asemenea, artiștii își vor putea vinde lucrările, iar publicul va avea posibilitatea de a cunoaște autorii operelor. Expoziția face parte din festivalul „Fiți Cu-Minți Creative Festival”.
Lucrările pot fi trimise în format digital la adresa de mail art.asunab@gmail.com, până pe data de 1 mai 2022 iar detalii despre specificații se găsesc aici: https://fb.me/e/1nsb43mdR.
Celula de Artă este reprezentată de un spațiu cu deschidere stradală, ce își propune să permită lucrărilor să evadeze din spațiul clasic al galeriei pentru a interacționa cu un public nou, care nu obișnuiește să participe la vernisaje și astfel, pentru ca nu mai există o barieră fizică și temporală între obiectul de artă și privitor, se crează un dialog liber, direct și nonconformist.
Galeria vine în sprijinul creaţiei contemporane în ariile tematice ale artelor vizuale și încurajează dezvoltarea de noi forme de expresie artistică accesibilă la orice oră pentru publicul stradal. Cu o prezență de ~ 5 ani (2017 - 2022) pe scena artei din București, Celula de artă a susținut ~100 evenimente (expoziții, performance-uri, live-uri) și a influențat modul de percepție în ceea ce privește expunerea obiectelor sau actelor artistice în fața publicului.
Noutățile din Celula de artă se pot vedea pe Facebook și pe Instagram.
Partener strategic: Casa Carol (Carol 53).
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio București FM, Spotmedia, IQads, Zile și Nopți, Propagarta, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, The Institute, Zeppelin,
Artiștii selectați vor participa la expoziția cu același nume care va avea loc la Celula de Artă și Carol 53 (Bd. Carol I, nr. 53, București) în perioada 14 - 28 mai. Evenimentul va cuprinde elemente atât din sfera artelor vizuale și ale spectacolului (oferite de UNATC ILC), cât și muzică live oferită de Intuit.fm. Scopul evenimentului este de a alătura mai multe forme de artă și de a oferi publicului șansa să experimenteze simultan mediile artistice prezente. De asemenea, artiștii își vor putea vinde lucrările, iar publicul va avea posibilitatea de a cunoaște autorii operelor. Expoziția face parte din festivalul „Fiți Cu-Minți Creative Festival”.
Lucrările pot fi trimise în format digital la adresa de mail art.asunab@gmail.com, până pe data de 1 mai 2022 iar detalii despre specificații se găsesc aici: https://fb.me/e/1nsb43mdR.
Celula de Artă este reprezentată de un spațiu cu deschidere stradală, ce își propune să permită lucrărilor să evadeze din spațiul clasic al galeriei pentru a interacționa cu un public nou, care nu obișnuiește să participe la vernisaje și astfel, pentru ca nu mai există o barieră fizică și temporală între obiectul de artă și privitor, se crează un dialog liber, direct și nonconformist.
Galeria vine în sprijinul creaţiei contemporane în ariile tematice ale artelor vizuale și încurajează dezvoltarea de noi forme de expresie artistică accesibilă la orice oră pentru publicul stradal. Cu o prezență de ~ 5 ani (2017 - 2022) pe scena artei din București, Celula de artă a susținut ~100 evenimente (expoziții, performance-uri, live-uri) și a influențat modul de percepție în ceea ce privește expunerea obiectelor sau actelor artistice în fața publicului.
Noutățile din Celula de artă se pot vedea pe Facebook și pe Instagram.
Partener strategic: Casa Carol (Carol 53).
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio București FM, Spotmedia, IQads, Zile și Nopți, Propagarta, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, The Institute, Zeppelin,