Proiectul „Dezvoltare comunitară prin formare culturală: creșterea și diversificarea publicurilor prin proiecte culturale în cartiere” este derulat de platforma Formare Culturală în 2018. În cadrul acestuia se concep traininguri specializate pentru lucrătorii în organizații non-profit și instituții publice de cultură care funcționează în diferite cartiere urbane, se pregătește o publicație de bune practici „Noii Industriași, creativii”, ajunsă la cea de-a treia ediție, și se organizează o întâlnire de networking cultural, proiect al platformei Formare Culturală din 2014.
Întâlnire de networking cultural
Formare Culturală organizează din 2014 întâlniri de networking cultural la care sunt invitați participanții la traininguri, formatorii, partenerii și la care sunt facilitate întâlnirile cu reprezentanți de instituții publice și private, de tipul organizatori și programatori de evenimente culturale, institute culturale, universități vocaționale, manageri, antreprenori, finanțatori. Întâlnirea de networking cultural din acest proiect are loc pe 10 noiembrie 2018 la Qreator București. Înscrieri AICI.
Publicație
„Noii industriași, creativii” este un material resursă, ce conține studii de caz, interviuri, opinii și cercetări pentru industrii culturale și creative românești. Primele două volume se structurează organic pe studii de caz, transfer de informație sub formatul interviului dar și sub formă de eseuri și cercetări cu aparat bibliografic, tipic academic.Cel de-al treilea volum se lansează în cadrul întâlnirii de networking cultural de la București.
Traininguri
Sesiunile de traininguri au fost concepute pentru profesionalizarea specifică a echipelor de management și de comunicare din organizații care fac programare culturală în cartiere urbane, în ceea ce privește creșterea și diversificarea beneficiarilor și publicurilor țintă.
În primăvară au fost desfășurate trainingurile „Finanțări nerambursabile pentru proiecte culturale” la Cluj (formator Andreea Grecu, gazdă Universitatea de Artă și Design Cluj Napoca – Galeria Casa Matei) și „Designul relevant și sustenabil al proiectelor culturale” la București (formator Andrei Carcea, gazdă Muzeul Municipiului București – Palatul Suțu) iar în toamnă „Finanțări nerambursabile pentru proiecte culturale” la Timișoara (formator Amalia Alexandru, gazdă Institutul Francez Timișoara), „From audience development to community engagement” (formator Tsveta Andreeva) și „Festivalul ca instrument de dezvoltare comunitară” (formator Mihai Dragomir, gazdă Muzeul Municipiului București - Casa Filipescu Cesianu).
Organizatori: Formare Culturală, Asociația Oricum
Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
Parteneri: Modernism.ro, PostModernism Museum, Muzeul Municipiului București - Palatul Suțu și Casa Filipescu Cesianu, Universitatea de Artă și Design Cluj Napoca - Galeria Casa Matei, Institutul Cultural Francez Timișoara, Asociația Fapte, Studio Kort Design, Asociația Photo Romania, Illy Romania, Qreator
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
***
Platforma Formare Culturală, inițiată în 2012, implementează conceptul de „experiență formalizată” în formarea profesională creativă prin oferirea de traininguri, consultanță , resurse și întâlniri de networking cultural în proiecte culturale și creative.