In lumina evenimentelor recente, am decis sa anulam petrecerea de deschidere si sa ne concentram inainte de toate pe aspectele care fac din Temps d’Images un spatiu de dezbatere a subiectelor sociale si politice care ne privesc in mod direct. Corp comun, tema acestei editii, va insemna, mai mult decat pana acum, solidaritate, responsabilizare civica si gasirea unui confort in comunitate.  
 
A opta editie a Temps d’Images incepe sambata, 7 noiembrie, cu un brunch la comun, care ne va aduce impreuna – public, artisti, parteneri, organizatori, prieteni si familie – pentru a onora tema editiei trecute ”Ce ne hraneste?” si pentru a initia propunerea acestui an, ”Corpul Comun”.
Printr-un picnic de interior la Fabrica de Pensule, invitam pe toata lumea sa isi aduca propria mancare la un bufet comun, unde ne vom cunoaste, vom discuta si ne vom impartasi reciproc influentele, sursele de inspiratie si ceea ce ne pasioneaza.

Ne mutam apoi la Sala Radio Cluj, unde, de la ora 17.00, Agnés Dru (Martinica) isi va folosi corpul pentru a spune o poveste despre spatiile limitrofe ale unor culturi diferite. Spectacolul Balansé e o poveste spusa in limbaj trance, al baletului modern, hip hopului, dansului contemporan sau Ladja (o forma caribiana de capoeira din Martinica), si pe liniile muzicale ale clarinetistului Yann Lecollaire.

Inapoi la Fabrica de Pensule, artistul vizual Ciprian Muresan prezinta, de la 19.30, Untitled, un performance care porneste de la replici si situatii generate in urma unor intalniri intre un grup de copii si cei doi papusari, Lucian Rad si Enikő Takács. Copiii transformati in marionete sunt manipulati de papusarii costumati in papusi gigantice, reamintindu-ne de granita aproape indistincta dintre libertate si manipulare, si punand totodata in abis conventia reprezentarii.

Prima zi de festival se incheie cu lansarea instalatiei Prosper Center – Social Fiction. Instalatia incorporeaza piese din colectia toamna-iarna 2015 si o aplicatie mobila prin intermediul careia ne invita sa ne imaginam un posibil viitor care nu e nici intoarcere salvatoare in sanul unei presupuse “naturi” pure, nici distopie tehno-capitalista, ci o a treia varianta, o fictiune mai optimista care trebuie proiectata pentru a se putea auto-constitui.
Duminica de 8 noiembrie incepe cu sase reprezentatii consecutive ale You Might As Well Have Sung The Swedish National Anthem, performance pentru un singur spectator de gen masculin, realizat de artistul bucurestean Farid Fairuz.  In acest one-on-one se pleaca de la tema culturii violentei, pentru a se ajunge la ceea ce o alimenteaza: fricile si slabiciunile noastre, dorintele si intentiile fiecaruia, si felul in care lasam toate acestea sa se intersecteze, sa se suprapuna si sa absoarba alte logici si agende. La acest eveniment, intrarea este libera si se realizeaza doar pe baza de inscrieri la adresa inscrieri@faridfairuz.ro. 

Urmeaza, de la ora 15.00, o serie de prezentari si dezbateri care fac parte din programul recomandat de artistul invitat al acestei editii: Alexandra Pirici. In Politica corpului reproductiv: tehnologie, gen, colectivitate, Helen Hester va discuta posibilitatile unui tip de tehnologie - dispozitivul de extractie menstruala Del-em, conceput de feministe in anii ’70 - si va incerca sa demonstreze ca politicile de gen contemporane inca au multe de invatat de la aceste initiative timpurii, sugerand in acelasi timp ca ele au nevoie de actualizare si astazi. Nick Srnicek, in prezentarea intitulata Poate populismul sa fie global? va examina conditiile care privesc productia unui corp colectiv – dispersat la nivel global, dislocat de sexism, rasism, colonialism sau nationalism, si totusi, in acelasi timp, tot mai unit de pozitia sa proletara. In final, in rezentarea Ringul de dans al Ariadnei, Raluca Voinea va incerca o arheologie simbolica a ringului de dans vazut ca o platforma pentru manifestarea egalitatii de gen, a dorintelor, mastilor si crimelor, de la femeile minoice pana la Michael Jackson, via Jane Fonda si Grace Jones. 

De la ora 18.00, la Cinema Marasti, are loc vizionarea documentarului realizat de artista Marta Popivoda, din Serbia, Iugoslavia, cum ne-a miscat ideologia corpul colectiv, un film-eseu bazat pe cercetare, care prezinta o perspectiva foarte personala asupra istoriei Iugoslaviei socialiste, a sfarsitului ei dramatic si a recentei ei transformari in cateva state democratice. Prin acest gest regizoral, Popivoda exploreaza idei care pleaca de la teza lui Richard Sennett – cand ideologia devine o credinta, are puterea sa activeze oamenii si comportamentul lor social – pana la teza Renatei Salecl – la un moment dat, locuitorii Iugoslaviei aveau numai o credinta in credinta: nu mai credeau in ideologia comunista, dar credeau ca altii inca o faceau.

Lucrarea conceptuala a artistului bulgar Alexander Manuiloff, Statul, este ultimul eveniment al zilei. Bazat pe cazul tinerilor bulgari care s-au auto-imolat in 2013 in forma de protest, textul chestioneaza felul in care societatile se constituie prin valorile lor comune si de ce este necesar pentru ca oamenii sa poata trai impreuna in stat. Acest performance nu are nevoie nici de regizor, nici de actori – ea transforma publicul in co-autori si interpreti ai fiecarei reprezentatii. 
Va asteptam la spectacole, expozitii si prezentari dar mai ales la discutiile din jurul lor, pentru a incerca sa intelegem impreuna  imaginea timpului nostru!
 
 
 
____________________________________
 
Bilet normal:
15 RON pret intreg
10 RON cu reducere pentru elevi, studenti si pensionari
 
Bilet+:
20 RON pret intreg
12 RON cu reducere pentru elevi, studenti si pensionari
 
Abonament pentru 5 spectacole:
60 RON
 
Biletele pot fi cumparate in avans, online prin Biletmaster.ro si la Agentia Teatrala (P-ta Stefan cel Mare nr. 14 ) deschisa de marti pana duminica  intre orele 11:00 - 14:00 si 15:00 - 17:00. In limita locurilor ramase disponibile, biletele se vor pune spre vanzare la locatie cu o ora inainte de inceperea evenimentelor – la pretul unic al biletului intreg.
________________________________
LOCATII:
 
Fabrica de Pensule
Sala Studio (etaj 1), Sala RAP (etaj 2),  Galeria Plan B (parter), Lateral ArtSpace (etaj 1), Bar (etaj 1), Superliquidato Gallery (etaj 3)
 
Sala Radio Cluj
Str. Donath, nr. 160
 
Cinema Marasti
Str. Aurel Vlaicu, nr.3
 
 
Pentru performance-ul You Might as Well Have Sung the Swedish National Anthem - Farid Fairuz, locatia va fi comunicata participantilor pe baza de inscriere.
 
_______________________________________
Producator: Colectiv A
 
Proiect initiat de: Canalul de Televiziune Arte
 
Proiect cultural finantat de: Administratia Fondului Cultural National
 
Proiect sustinut de: Primaria si Consiliul Local Cluj-Napoca
 
Evenimentul face parte din proiectul Hotspot.art – Arta si Cultura Contemporana pentru Comunitati, finantat printr-un grant oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein si Guvernul Romaniei si derulat de Fabrica de Pensule.
 
Partener strategic: Centrul National al Dansului Bucuresti
 
Parteneri: Institutul Cultural Roman, UNITER, Ambasada Frantei, Institutul Francez, BRD, Fundatia ERSTE, Caminul Cultural, Consiliul Judetean Cluj, Imagine Tact, crestemidei.ro, EEPAP, Fabrica de Pensule, Superliquidato Gallery, Lateral ArtSpace, Reactor de creatie si experiment, Cinema Marasti, Turnul Croitorilor, Casa Tranzit, Boiler Club, Urania Palace.
 
Sponsori: Passion Products
 
Bilete prin: Biletmaster.ro
 
Partener media principal: Radio Romania Cluj
 
Parteneri Media: TVR Cluj, Radio Romania International, Radio RFI, Zile si Nopti,  Observator Cultural, Scena.ro, Zeppelin, ArtAct Magazine, Revista Bulevard, Modernism.ro, Liternet.ro, Cluj.com, Decat o Revista, Clujul Cultural, Cluj City App, Yorick.ro, Slicker.ro, Think Outside the Box
 
Cu sprijinul: Dan Perjovschi
Mecena: Marcel Ionescu-Heroiu si D.A. (Donator Anonim)
Multumim sustinatorilor generosi care au contribuit la realizarea festivalului in cadrul campaniei de crowdfunding de pe crestemidei.ro