Cea de-a 8-a ediție a conferinței Mastering the Music Business s-a încheiat cu succes. Aproape 700 de participanți din toate colțurile lumii s-au bucurat de informațiile primite în cadrul celor peste 40 de paneluri, workshopuri, studii de caz, prezentări și sesiuni de Q&A. Irina Rimes si Corina Chiriac au fost invitatele speciale ale evenimentului, făcând mulțimea să le aplaude frenetic pentru sinceritatea lor și seriozitatea de care dau dovadă în viața de artist. Următoarea ediție MMB va avea loc în perioada 3-5 septembrie 2024, iar biletele se vor pune în vânzare în curând pe iabilet.ro.
În cele trei zile de conferință s-au discutat cele mai noi tendințe din industria muzicală de la nivel local și internațional. Printre cele mai importante se numără impactul inteligenței artificiale, dezbătut de Marius Moga, Sebastian Dobrincu, Aga Samitowska (web3 consultant) și Bernardo Queirós (arts freelance consultant), dar și rolul industriei muzicale în turism și importanța evenimentelor pentru economia țării. Au fost prezenți la dezbateri reprezentanții celor mai importante festivaluri din România și din Europa, de la Electric Castle și Untold până la Colors of Ostrava și Glastonbury.
Corina Chiriac, o povestitoare desăvârșită, a descris industria muzicală de dinainte de ‘89 și a sfârșit prin a se emoționa atunci când a sfătuit tinerii artiști din sală să-și trateze muzica și propriile persoane cu respect și bun simț înainte de a pretinde asta de la oamenii din jurul lor.
Irina Rimes a povestit cu zâmbetul pe buze despre business, dar și despre anxietate, cu o onestitate totală, chiar brutală pe alocuri.
Dar rolul industriei este și unul social, așa cum spune Oana Gheorghiu, co-fondator Dăruiește Viață: „Muzica are această forţă incredibilă de a aduce oamenii împreună, de a ne face să ne găsim tribul, comunitatea, de a ne face să ne simţim mai puţini singuri. Iar de aici până la a ne alia unei cauze susţinută sau promovată prin intermediul muzicii este doar un pas”.
Anca Lupeș, fondatoarea conferinței Mastering the Music Business, spune că:
„Este vremea bilanțului după cea de-a 8-a ediție și mă bucur să văd cum MMB evoluează vizibil de la an la an, iar numărul participanților crește odată cu conferința - de la 500 anul trecut, la aproape 700 anul acesta. Sunt foarte bucuroasă și să remarc că mulți dintre aceștia sunt tineri artiști. Asta înseamnă că percep MMB ca pe o comunitate de sprijin, locul în care se pot conecta între ei, dar și cu profesioniști experimentați ai industriei, de la care pot cere sfaturi și, nu în ultimul rând, pot afla lucruri utile în timpul panelurilor și workshopurilor. Totodată, salut prezența tuturor caselor de discuri importante, a marilor promoteri de concerte și festivaluri, a agențiilor de management și impresariat relevante din România. Prezența lor este un vot de încredere pentru noi. Un alt motiv de bucurie este festivalul de showcase care face clubul Expirat neîncăpător în fiecare seară - ceea ce înseamnă că publicul bucureștean, alături de participanții la conferință, a devenit interesat să descopere <<muzica de mâine>>, în același timp validând alegerile pe care le facem în ce privește artiștii invitați”.
Participanții au putut participa și la „speed meetings”, întâlnirile față în față cu speakerii, prin care cei ce construiesc proiecte (artiști, concerte etc) interacționează în mod direct cu cei care îi pot ajuta să le ducă la îndeplinire (bookeri de festivaluri, venues, manageri, agenți etc).
În cadrul MMB s-au anunțat și participantele la programul „Women in Music Mentorship” din acest an. Timp de 7 luni, 10 femei lider din industria muzicală vor ghida 10 femei aflate la începutul carierei lor în industria muzicală sau care, indiferent de nivelul de experiență, simt că au nevoie de mai mult sprijin, acces la informații și inspirație pentru a se dezvolta profesional.
***
Despre Mastering the Music Business (MMB)
MMB este primul și cel mai mare eveniment din industria muzicală organizat în România. Dedicat tuturor pasionaților de muzică, MMB e locul unde atât artiștii cât și profesioniștii din domeniu au ocazia să se întâlnească cu experți de top din industrie, să învețe de la ei și să interacționeze în mod direct. Cum să lansezi propriul festival, cum să scrii și să compui cântece sau cum să distribui eficient muzica ta sunt doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul conferinței.
Dar MMB nu e doar o conferință, este locul unde poți semna cu viitoarea ta casă de discuri, unde ai ocazia să cânți împreună cu artistul preferat sau să bei o cafea alături de vedetele pe care le-ai admirat mereu. MMB e locul unde se întâlnesc și schimbă idei sute de participanți, printre cei mai cunoscuți profesioniști din domeniu: artiști, compozitori, manageri, agenți de booking, oameni de PR cultural și muzical, promoteri, publicitari, specialiști în online și digital, oameni de radio, jurnaliști, sunetiști, profesori de canto, reprezentați ai label-urilor majore și independente și nu numai. Puteți vedea aici cum a fost conferința din 2022: https://www.youtube.com/watch?v=CLwaYrwI23M
Evenimentul este organizat de RAW Music și susținut de HEMI (Hub for the Exchange of Music Innovation), proiect co-finanțat prin programul Europa Creativă. Sponsori: Global Records, iabilet.ro, Forward Agency, Merlin, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Tchibo, Eisberg.