Muzeul Pop-Up „Generația Millennials” prezintă, în perioada 1-29 aprilie, la nivelul 1 al Mega Mall București, cele mai importante simboluri ale generației cu cheia la gât, cunoscută și drept Generația Millennials. Acest concept expozițional aparține Asociației ESCU. Trecând printr-o capsulă a ultimilor 30 de ani, de la avansul tehnologic, la simboluri precum Michael Jordan, jocurile copilăriei sau jocurile de tip Pac-Man, Tetris, Mario și Tamagotchi, la desenele de la Cartoon Network sau la felul în care școala sau viața socială erau percepute, expoziția propune o abordare retrospectivă asupra tuturor aspectelor care au format și definit această generație. Muzeul temporar aduce în atenția publicului generația Y, cunoscută sub denumirea populară de Millennials, sau “Peter Pan”, posibil cea mai analizată și disputată categorie demografică din prezent. Acesta este organizat sub forma unui ansamblu expozițional contemporan ce recreează scene din experiențele iconice, gusturile culturale, senzațiile, obiectele și amintirile care aparțin copiilor născuți în perioada 1980-1995.
Zone tematice și obiecte reprezentative pentru ultima generație cu cheia la gât
Abordând experienţe pe care fiecare membru al generaţiei Millennials le-a trăit, combinând arta şi creativitatea, muzeul construiește un mediu interactiv, amuzant şi nostalgic pentru vizitatorii de toate vârstele. Camerele și elementele din muzeu reprezintă fundalul perfect pentru a deveni un spațiu instagramabil și distractiv pentru toată familia.
Zonele tematice ale expoziției sunt special amenajate astfel încât să le reamintească vizitatorilor de perioada Oracolelor sau de muzica iubită în acea perioadă, de la Backstreet Boys, Enrique Iglesias la Marilyn Manson, precum și de filmele și desenele animate iubite: Singur Acasă, Sailor Moon, Scarry Movies sau American Pie, dar și de cărțile, revistele cu abțibilduri, casetele și de toate celelalte obiecte ce definesc milenialii.
Camera „Pop Culture - ritmurile unei generații” prezintă o întreagă colecție de postere cu vedete apreciate în adolescență. De asemenea, „generația în blugi” se va bucura să descopere piesele vestimentare ale acelor ani. Incursiunile în camerele „Disco Bairam” sau „Jocurile Copilăriei” vor încerca să arate vizitatorilor ce se ascunde în spatele personalității și gusturilor unui millennial.
Expoziția cuprinde și obiecte-simbol pentru această generație, de la electronice, la jocuri, suveniruri-amintiri, moda anilor ‘90, cărți, precum și o retrospectivă ilustrată cu zeci de fotografii de presă, nepublicate până acum, care abordează tranziția socio-economică de la societatea din comunism la capitalism. De asemenea, cei interesați se vor putea bucura de o micro-expoziție de benzi desenate ale unor ilustratori ce au făcut deliciul copilăriei din anii ’90.
Muzeul pop-up Generația Millennials este un proiect:
Inițiat și organizat de: Asociația Escu
În parteneriat și cu găzduirea: Mega Mall București
Prieteni: Benzi desenate și cărți cu ilustrații din colecția Szasz Andrei, fotografii din colecția Florian Ciobanu/Reclame Vechi Românești, jucării și jocuri din colecția Asociația Muzeul Jucăriilor, electronice din colecția Alexandru Stoian // Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric Suntem România, selecție expoziție benzi desenate de Mihai Ionuț Grăjdeanu
Parteneri suport setup expozițional: Refugiu Urban și Redline Contract
***
Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar. Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. În perioada 2015 - 2022, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice și Povești de Iubire și Muzeul Generației Millennials, Expo Orășelul de Turtă Dulce și multe altele.
Mega Mall este unul dintre cele mai moderne centre comerciale din București, inaugurat în urma unei investiții de 165 de milioane de euro. Centrul acoperă în total cca. 200.000 metri pătrați și face parte din portofoliul NEPI Rockcastle. Mall-ul dispune de un spațiu închiriabil de aproximativ 76.000 de metri pătrați, dispuși pe 5 niveluri, și găzduiește peste 200 de magazine, dar și o parcare cu o capacitate de aproximativ 3.000 de locuri dispuse pe 7 niveluri, dintre care 1.000 sunt situate pe acoperiș. Centrul comercial propune un mix complet de branduri de renume național și internațional pentru toate nevoile și interesele, precum și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: un food court de 10.000 mp cu o varietate restaurante, fast food-uri și cafenele pentru toate gusturile, o sală de fitness WorldClass, de 2.500 de metri pătrați, dotată cu o piscină semi olimpică, un cinematograf Cinema City cu 14 săli ultra moderne și tehnologia 4Dx, un concept modern de spații de distracții, operat de trickShot Mega Mall, sală de jocuri deschisa non-stop, dar și un loc de joacă, adus de Gymboland, pentru copiii de toate vârstele.
Aici sunt prezente unele dintre cele mai mari reprezentante ale magazinelor de fashion, încălţăminte, îngrijire şi accesorii din țară, printre care H&M, Zara, Mango, Peek & Cloppenburg, Guess, POEMA, DIKA, New Yorker, Pull&Bear, C&A, LC Waikiki, Bershka, Notino, Sephora, Mayoral, Stradivarius, Orsay, Bigotti, Adidas, Nike, Lee Cooper, Douglas, Nala, NEXT, Tommy Jeans, Hervis, ECCO, HUMANIC, Benvenuti, Sportisimo, Intersport, MAC, Aldo, B&B Collection, Kultho sau iStyle. Oferta de foodcourt cuprinde cafenele precum Manufaktura și, din 2017, restaurante ca Taco Bell, McDonalds și Trickshot Mega Mall, care include și o zonă de petrecere a timpului liber, cu biliard și bowling. Tot la Mega Mall au fost deschise primele magazine Reserved Man, Pupa, Sport Vision, Buzz și Burger King din România. În decembrie 2019, a fost inaugurată cafeneaua-concept Starbucks, amenajată sub formă de insulă.
În 2021, Mega Mall a lansat SPOT, o aplicație mobilă ce recompensează utilizatorii cu puncte de loialitate pentru fiecare sesiune de cumpărături, oferindu-le astfel access la oferte și beneficii exclusive, în funcție de statutul atins în program. Aplicația mobilă de recompensare a clienților loiali este disponibilă în toate cele 15 centre comerciale ale grupului NEPI Rockcastle din România.
Înrolarea în program este gratuită, SPOT poate fi descărcată atât din Google Play, cât și din App Store.
Zone tematice și obiecte reprezentative pentru ultima generație cu cheia la gât
Abordând experienţe pe care fiecare membru al generaţiei Millennials le-a trăit, combinând arta şi creativitatea, muzeul construiește un mediu interactiv, amuzant şi nostalgic pentru vizitatorii de toate vârstele. Camerele și elementele din muzeu reprezintă fundalul perfect pentru a deveni un spațiu instagramabil și distractiv pentru toată familia.
Zonele tematice ale expoziției sunt special amenajate astfel încât să le reamintească vizitatorilor de perioada Oracolelor sau de muzica iubită în acea perioadă, de la Backstreet Boys, Enrique Iglesias la Marilyn Manson, precum și de filmele și desenele animate iubite: Singur Acasă, Sailor Moon, Scarry Movies sau American Pie, dar și de cărțile, revistele cu abțibilduri, casetele și de toate celelalte obiecte ce definesc milenialii.
Camera „Pop Culture - ritmurile unei generații” prezintă o întreagă colecție de postere cu vedete apreciate în adolescență. De asemenea, „generația în blugi” se va bucura să descopere piesele vestimentare ale acelor ani. Incursiunile în camerele „Disco Bairam” sau „Jocurile Copilăriei” vor încerca să arate vizitatorilor ce se ascunde în spatele personalității și gusturilor unui millennial.
Expoziția cuprinde și obiecte-simbol pentru această generație, de la electronice, la jocuri, suveniruri-amintiri, moda anilor ‘90, cărți, precum și o retrospectivă ilustrată cu zeci de fotografii de presă, nepublicate până acum, care abordează tranziția socio-economică de la societatea din comunism la capitalism. De asemenea, cei interesați se vor putea bucura de o micro-expoziție de benzi desenate ale unor ilustratori ce au făcut deliciul copilăriei din anii ’90.
Muzeul pop-up Generația Millennials este un proiect:
Inițiat și organizat de: Asociația Escu
În parteneriat și cu găzduirea: Mega Mall București
Prieteni: Benzi desenate și cărți cu ilustrații din colecția Szasz Andrei, fotografii din colecția Florian Ciobanu/Reclame Vechi Românești, jucării și jocuri din colecția Asociația Muzeul Jucăriilor, electronice din colecția Alexandru Stoian // Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric Suntem România, selecție expoziție benzi desenate de Mihai Ionuț Grăjdeanu
Parteneri suport setup expozițional: Refugiu Urban și Redline Contract
***
Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar. Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. În perioada 2015 - 2022, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice și Povești de Iubire și Muzeul Generației Millennials, Expo Orășelul de Turtă Dulce și multe altele.
Mega Mall este unul dintre cele mai moderne centre comerciale din București, inaugurat în urma unei investiții de 165 de milioane de euro. Centrul acoperă în total cca. 200.000 metri pătrați și face parte din portofoliul NEPI Rockcastle. Mall-ul dispune de un spațiu închiriabil de aproximativ 76.000 de metri pătrați, dispuși pe 5 niveluri, și găzduiește peste 200 de magazine, dar și o parcare cu o capacitate de aproximativ 3.000 de locuri dispuse pe 7 niveluri, dintre care 1.000 sunt situate pe acoperiș. Centrul comercial propune un mix complet de branduri de renume național și internațional pentru toate nevoile și interesele, precum și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: un food court de 10.000 mp cu o varietate restaurante, fast food-uri și cafenele pentru toate gusturile, o sală de fitness WorldClass, de 2.500 de metri pătrați, dotată cu o piscină semi olimpică, un cinematograf Cinema City cu 14 săli ultra moderne și tehnologia 4Dx, un concept modern de spații de distracții, operat de trickShot Mega Mall, sală de jocuri deschisa non-stop, dar și un loc de joacă, adus de Gymboland, pentru copiii de toate vârstele.
Aici sunt prezente unele dintre cele mai mari reprezentante ale magazinelor de fashion, încălţăminte, îngrijire şi accesorii din țară, printre care H&M, Zara, Mango, Peek & Cloppenburg, Guess, POEMA, DIKA, New Yorker, Pull&Bear, C&A, LC Waikiki, Bershka, Notino, Sephora, Mayoral, Stradivarius, Orsay, Bigotti, Adidas, Nike, Lee Cooper, Douglas, Nala, NEXT, Tommy Jeans, Hervis, ECCO, HUMANIC, Benvenuti, Sportisimo, Intersport, MAC, Aldo, B&B Collection, Kultho sau iStyle. Oferta de foodcourt cuprinde cafenele precum Manufaktura și, din 2017, restaurante ca Taco Bell, McDonalds și Trickshot Mega Mall, care include și o zonă de petrecere a timpului liber, cu biliard și bowling. Tot la Mega Mall au fost deschise primele magazine Reserved Man, Pupa, Sport Vision, Buzz și Burger King din România. În decembrie 2019, a fost inaugurată cafeneaua-concept Starbucks, amenajată sub formă de insulă.
În 2021, Mega Mall a lansat SPOT, o aplicație mobilă ce recompensează utilizatorii cu puncte de loialitate pentru fiecare sesiune de cumpărături, oferindu-le astfel access la oferte și beneficii exclusive, în funcție de statutul atins în program. Aplicația mobilă de recompensare a clienților loiali este disponibilă în toate cele 15 centre comerciale ale grupului NEPI Rockcastle din România.
Înrolarea în program este gratuită, SPOT poate fi descărcată atât din Google Play, cât și din App Store.