Artist: Peter Jacobi // Curator: Cosmin Nasui, fondator  platforma muzeală PostModernism Museum. Invitată de onoare: doamna Primar Astrid Cora Fodor. Eveniment de prezentare a Machetei: marți 4 septembrie 2018, ora 12.00, la Centrul de Informare Turistică din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu, cu participarea artistului.
 
Sculptorul Peter Jacobi propune un proiect de artă contemporană monumentală publică de celebrare a personalității și moștenirii culturale a Baronului Samuel von Brukenthal. Macheta 1:10 a sculpturii, ca proiect propus de artist spre amplasare în spațiul public, este prezentată în cadrul unui eveniment pe 4 septembrie 2018 la ora 12.00, la Centrul de Informare Turistică din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu, de către curatorul proiectului Cosmin Nasui, având-o ca invitată de onoare pe doamna Primar Astrid Cora Fodor.

Luând în considerare spiritul vizionar al lui Brukenthal care acum 201 ani deschidea primul muzeu public din România - al treilea din Europa deschis publicului larg după British Museum şi Luvru de la Paris, ideea proiectului apare firească: „Ideea de pavilion memorial în memoria baronului Brukenthal sugerează simbolic activitatea lui amplă modernă progresivă pentru timpul lui dar și direct activitatea lui diversă  de constructor.” - Peter Jacobi

„Macheta are o factura (poate și din cauza materialului) mai „clasică", dar în același timp un caracter mai neobișnuit, mai modern în sensul că volumele superioare mari sunt susținute  de șapte perechi de coloane suple, care crează un „cordon" transparent pronunțând conceptul, volume mari susținute de coloane fine. De altfel, un concept care se găsește în multe culturi istorice. În testamentul lui Brukenthal este un pasaj în care nu dorește o statuie a persoanei sale, „pavilionul” respectă acest deziderat prin factura sa ca atare. Din punct de vedere geometric și conceptual, pavilionul este construit pe un heptagon, care face referire la denumirea în limba germană a Transilvaniei – unde pe lângă denumirea de Transilvanien există din timpuri istorice numele de Siebenbürgen, ceea ce înseamnă șapte cetăți. Iar stema Transilvaniei este compusă din 7 simboluri de cetăți.” – Peter Jacobi
 
Macheta Pavilionului a fost inclusă în proiectul expozițional și de cercetare „Minorități etnice în cultura vizuală - focus România”, produs și prezentat  între 11 iulie și 31 august 2018 de PostModernism Museum la Muzeul de Artă Contemporană al Muzeului Național Brukenthal.
Expoziția a prezentat stadiul cercetării culturii vizuale a patrimoniului multi-etnic și multi-cultural cu referințe în domenii precum istoria artei, istorie, antropologie, sociologie, reprezentând o cercetare continuă de la o itinerare la alta și analizând specific spațiul cultural geografic respectiv - unul dintre nucleele de la Sibiu fiind dedicat patrimoniului cultural al sașilor din Transilvania. 

Peter Jacobi a donat Muzeului Național Brukenthal patru lucrări fotografice prezentate în cadrul expoziției: două din cadrul seriei „Naturi moarte după exod" si una din „Natură  statică cu steag revoluționar", toate 130x93 cm, lambda print, cașerate pe aludibond, rame de lemn, și compoziția „După o frescă”, 63x83 cm, ramă mahon sub sticlă, digital print. De asemenea, artistul a oferit Muzeului studiile 3D ale Pavilionului Memorial Brukenthal, digital print cașerat pe carton, ramă lemn sub sticlă. Donația Peter Jacobi a fost facilitată de platforma PostModernism Museum.
 
Peter Jacobi (n. 1935) a studiat sculptură la Academia de Arte Bucureşti (1954-1961). Din 1970 trăieşte în Germania, fiind profesor la Academia de Artă Aplicată (Hochschule für Gestaltung/University of Applied Arts) din Pforzheim (1971-1998). Lucrările sale au fost expuse în majoritatea ţărilor europene şi se găsesc în colecţiile unor importante muzee, precum şi în mari colecţii private şi publice din toată lumea, din Japonia și China până în Brazilia și Statele Unite. Familia sa de sași se trage din Mercheasa, Brașov (Streitfort) și Sighișoara (Schäßburg). Bunicul său a emigrat în SUA, de unde s-a întors în 1920 în Transilvania ca cetățean american. După numeroase expoziții personale și de grup la care a participat în străinătate, în anii ‘90 a revenit în România, unde a expus la București, Craiova, Brașov, Sibiu, Timișoara. În România, cea mai amplă lucrare a sa este Memorialul Holocaustului din București, inaugurat la data de 8 octombrie 2009.

***
Asociația PostModernism Museum (APMM)
produce și promovează proiecte de cultură contemporană și dezvoltă programe de cercetare culturală, cu focus pe domeniul artelor vizuale. APMM este furnizor de servicii de training și consultanță în management cultural.

APMM, ca producător și promotor de proiecte de artă contemporană, dezvoltă proiecte curatoriale, educaționale și de cercetare în artă. APMM a inițiat DARE, un program de 5 ani de Documentare, Arhivare, Expunere și Revalorificare a artei produsă în România în intervalul 1945-1990 și cconduce proiecte de cercetare în zona culturii și publică studii și cărți, expunând spre vizionare arhive și proiecte curatoriate.

APMM, ca furnizor de servicii de training și consultanță în cultură, a pregătit și publicat prima Strategie culturală și creativă a Bucureștiului pe 10 ani, un proiect initiat de Arcub-Centrul de proiecte culturale al Bucureștiului. De asemenea derulează programul de formare profesională în domenii culturale și creative Formare Culturală. Programul aduce profesioniști și practicieni din medii culturale și creative  – ca traineri și consultanți – laolaltă cu cei care lucrează sau aspiră să lucreze în aceste medii.