Asociatia Telefonul Copilului si Inspectoratul General al Politiei Romane, prin Institutul de Cercetare si Prevenire a Criminalitatii, lanseaza Campania de constientizare “Cand eu nu pot sa vorbesc….”, http://www.telefonulcopilului.ro/cand-eu-nu-pot-sa-vorbesc, ca urmare a parteneriatului strategic, incheiat intre cele doua entitati la data de 13 septembrie 2010. Campania isi propune implicarea publicului larg in semnalarea cazurilor grave de incalcare a drepturilor copilului la 116 111, serviciu oferit de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul este oferit gratuit de Cosmote si Romtelecom.

 “Sunt copii care nu pot sa vorbeasca despre abuzul pe care sunt obligati sa il indure zi de zi. Sunt copii pentru care abuzul poate inceta, copii care pot fi salvati cu conditia ca situatia limita in care ei se afla sa fie semnalata la timp. Iar demersul nostru in cadrul acestui proiect este acela de a-i determina pe toti cei care au cunostinta despre astfel de cazuri sa vorbeasca la 116 111 in numele copiilor, pentru care singura sansa de a schimba ceva in viata lor se afla la doar un apel distanta”, declara Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului

Campania de constientizare Cand eu nu pot sa vorbesc…. isi propune identificarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului, ceea ce va permite facilitarea interventiei in vederea rezolvarii acestora. Publicul larg va fi informat despre importanta demersului sau in ceea ce priveste semnalarea cazurilor de abuz asupra copilului si va constientiza rolul sau definitoriu in prevenirea sau incetarea abuzului la care tot mai multi copii sunt expusi.

Conform statisticilor oferite de baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului, in acest an a fost identificat un numar de 1030 de cazuri de abuz asupra copilului care au necesitat si interventia Politiei, ceea ce reprezinta o crestere de 49,35% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Mediul cel mai des intalnit in care a avut loc abuzul este cel familial, in procent de 81,74%. Saracia, pierderea locului de munca, alcoolismul, neintelegerile in familie sunt numai
cateva dintre cauzele care au condus la un comportament abuziv al parintilor fata de chiar proprii copii. Astfel, in acest an au fost inregistrate la 116 111 si numeroase situatii in care copiii au avut nevoie de ingrijiri medicale sau chiar interventii chirurgicale in cadrul unitatilor sanitare, in urma abuzurilor la care au fost supusi.

Cele mai multe cazuri de abuz asupra copilului au avut loc in mediul rural, in procent de 62,91%. In ceea ce priveste orasul Bucuresti, cele mai multe cazuri au fost sesizate din sectoarele 5 si 2.

Campania se va derula in perioada 11 – 31 octombrie 2010, cu ajutorul unui concept creativ realizat de Agentia de Publicitate Mercury360, insotit de mesajul “Cand eu nu pot sa vorbesc….Suna tu la 116 111 si vorbeste despre suferinta mea”. Informarea catre publicul larg se va desfasura prin intermediul spatiilor media puse la dispozitia campaniei de Monopoly Media si Metrorex. Cu sprijinul Monopoly Media, campania va beneficia de expunere in cadrul retelei tip digital a companiei, dar si de exclusivitate pe 4 ecrane amplasate special in punctul 0 al capitalei, la cele 4 cai de acces ale statiei de metrou Unirea.

“Conceptul creativ transmite la nivel simbolic urmatorul mesaj: prin apelul tau la Telefonul Copilului, poti opri abuzul asupra copiilor si le poti oferi sansa unei vieti normale. Astfel, invitatia catre publicul larg este clara: atunci cand copiii nu pot sa vorbeasca despre suferinta pe care o suporta zilnic, suna la 116 111 si ajuta-i”, declara Liviu Turcanu, Creative Director, Agentia de Publicitate Mercury360. 

Contam si in cazul acestei campanii pe sprijinul reprezentantilor mass media si le multumim tuturor pentru asigurarea constanta a vizibilitatii numarului in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.

                                           ............................................................


Asociatia Telefonul Copilului
Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-20.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111. Un numar total de 1.524.425 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului in perioada 21 noiembrie 2001 – 30 septembrie 2010, iar dintre acestea au fost identificate 29.046 de cazuri valide.

Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.